Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 114 380 - Nierówno pracuje silnik po rozgrzaniu.

30 Cze 2013 13:14 3801 14
  • Poziom 2  
    Witam. Mam ogromy problem. Posiadam SCANIE 114 380 z 2001r. LowDeck. Zimny silnik pracuje bardzo dobrze, ale po rozgrzaniu zaczyna pracować nierówno, skacze na obrotach. Zaznaczę, że dzieje się tak dopiero po odbiciu sprężarki, dopóki pompuje powietrze jest ok. Serwis SCANIA jest bezradny !!, pompowtryskiwacze NOWE!! proszę o pomoc. Pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Może to być wylatany rozrząd- luzy na trybach, warto też sprawdzić stan sprzęgiełka kłowego pompy paliwa, jak i jej ciśnienie na wolnych obrotach.
    Jakieś błędy na lampce diagnostycznej po wywołaniu testu?
  • Poziom 2  
    Po podłączeniu komputera-wszystko OK, brak błędów. Byłem kilka razy w serwisie i nie wiedzą co jest... zmieniałem EDC i bez zmian...
  • Poziom 38  
    mk-zielinski napisał:
    Zaznaczę, że dzieje się tak dopiero po odbiciu sprężarki, dopóki pompuje powietrze jest ok

    Kompresor stwarza obciążenie i koła zębate pracują bez luzów.
    To właśnie świadczy, o wylatanym rozrządzie.
    Szukaj jakich większych ilości opiłków ,na magnesie korka spustowego oleju.
  • Poziom 2  
    Tak myślałem,że to rozrząd, koszt naprawy będzie duży??

    Dodano po 34 [minuty]:

    Pompa paliwa nowa, ciśnienie trzyma na zegarze równe 5, zawory ustawione, praktycznie cały układ paliwowy jest wymieniony na nowy. Zaznaczę że pół roku temu kierowcy urwała się wirówka, więc rozrząd mógł się urwać. Trzy dni temu robiłem wymianę oleju, na korku było kilka drobnych opiłków.
  • Poziom 38  
    Trzeba najpierw to zdiagnozować- mile bedzie widziany jakiś fachowiec z dobrymi pozytywami.
    Koła można kupić z używek, z rozbitka itp. Nie będzie to strasznie drogo, ale trzeba poszukać tych luzów i mieć pewność, tak samo, czy przypadkiem rolki i wałek nie są nadjedzone.
    Sprawdź również co z odmą- zdaje się że jest podłączona do kanału ssącego turbiny, może to ona zasila silnik wzmożonymi oparami i olejem.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Pompowtryski z 3 grupy tak się zachowują. 2 grupa jest dostarczana na serwisy autoryzowane "klienta". Grupa 3 jest sprzedawana w sieci handlowej np. Fota InterCars itp. montowałem pompowtryski z numerami fabrycznie nowymi jako po regeneracji. Maja gorsze czasy otwarcia i gorsze dokładności dawek do czasu wtrysku.. Proponowałbym raczej poszukać w kierunku kompresji bo niewielkie zachwianie kompresji zwłaszcza w starszych silnikach powoduje wyłączanie wtryskiwacza co jest normalne ! Ale jak to samo dzieje się na obciążonym silniku to należy wtedy działać.
  • Poziom 38  
    No może, ale co by miała za wpływ na pompowtryski sprężarka powietrza.
  • Poziom 30  
    Witam właśnie określenie nowe nowe z półki czy może po jakiej regeneracji.Niedawno walczyli u mnie na serwisie z takim problemem 2,5 tygodnia.
  • Poziom 15  
    Proponuje jeszcze raz przyjrzeć się dobrze zasilaniu paliwem .
    5 bar na nowej pompie to żadna rewelacja ..
    Jeśli zawór przelewowy nie będzie się otwierał w układzie pozostanie szczątkowe pęcherzyki powietrza i to powoduje dokładnie takie obawy pracy silnika .
  • Poziom 15  
    Nie jeśli zawór przelewowy otwiera sie przy 5,5
    pompa paliwa albo mieli paliwo albo zawór bezpieczeństwa w pompie przepuszcza ..
    Takie przypadki nie jednokrotnie zacierały nowe pompowtryski szczególnie na 1 i 2 cyl.
  • Poziom 38  
    Zgodne i to też, że przycierają się końcówki, ale będę upierdliwy i uważam, że jeśli jest 5 na wolnych, to podczas jazdy na wysokich obrotach jest o wiele więcej, zwłaszcza po zdjęciu nogi z gazu, czy jeździe z góry.
    Po kilkunastu kilometrach powinny pojawić się błędy pompowtrysków, jeśli nie pali któryś.
  • Poziom 15  
    NIe będę sie sprzeczał, ale mam na mysli powietrze które nie jest w stanie wydostac sie z górnej części pompowtrysku znaczy z ekeltrozaworu.
    Objaw taki ze wskazówka manometru nie jest w jednym położeniu a drga z z częstotliwością 1/2 obrotów lub wjęcej w zależności czy jedna pompa zapowietrzona czy więcej.
  • Poziom 15  
    Witam, co do ciśnien paliwa dla PDE to w DC12
    Najniższe dopuszczalne ciśnienie paliwa 1900 obr./min. 5,5 bar
    Najniższe dopuszczalne ciśnienie paliwa 500 obr./min. 4,5 bar

    Poza tym nierówna praca silnika po rozgrzaniu może być spowodowana popękanymi sprężynkami w pompkach... wiec pytanie co ty wsadziłeś do auta.
    Pytanie czy cewki mają prawidłową oporność (0,2 ohma) i czy nie są luźne.

    Być może test rozpędzania silnika coś by pokazał...
    No i kwestia sprawności wszystkich pozostałych czujników itp.