Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A-3 skrzynia, sprzęgło, przeguby?

30 Cze 2013 21:08 3846 21
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie. Zakupiłem CCCO A-3 z silnikiem 1.8 125km. Testowałem jak kupowałem nic nie wskazywało na problem. Dopiero gdy testowałem wracając do domu 160 km/h zaczynał się problem. Mianowicie po 120 km/h gdy wcisnę gaz to słychać głośniejszy dźwięk z silnika (skrzyni) i trzęsie samochodem, a po 160 jak by nie miał mocy dalej ciągnąć, jak by coś go blokowało. Na pierwszym 2 3 4 idzie jak strzała. Gdy puszcze gaz samochód zwalnia to dźwięk i drgania ustają. Na postoju, na luzie słychać dziwne dźwięki jak by ze skrzyni sprzęgła, ale po wciśnięciu sprzęgła nie słychać nic. Biegi wchodzą normalnie, sprzęgło ciągnie dobrze na środku.
    Może wiecie co to może być. Czytałem to pisali przegub wewnętrzny przy trzęsieniu a przy tym odgłosie na luzie to jakieś łożysko na w skrzyni.
  • Poziom 21  
    Może oponę masz wybuloną?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Trzeba by je wyważyć jak zamierzasz tak zap*******ć
  • Poziom 26  
    ravelation napisał:
    Trzeba by je wyważyć jak zamierzasz tak zap*******ć


    Dokładnie jak Kolega powyżej - od tego należałoby zacząć. U mnie golf MK2 przy 120-140 zaczął delikatnie drgać na kierownicy a przy 160-170 raz że drgania były bardzo mocne, dwa dochodziły dziwne dźwięki. Okazało się że felga krzywa była na przedniej osi.
  • Poziom 12  
    Nie nie. Opona to by dawała tylko wibracje na koła i kierownicę a nie na cały wóz. Nie sądzę. Przy 160km/h gdy dodaje gazy słychać i czuć jak puszcze nogę z gazu to cisza i bajka. Natomiast ten dźwięk zaczyna sie od 80 90 tak słyszalnie i narasta z prędkością jak i wibracje. I tylko w momencie dodawania gazu, przyspieszania. Wiedz gdy silnik przekazuje moc na kola. Teraz wóz ma stać do czasu nowych tablic. Nie testowałem tylko na wysokich obrotach niskim biegu czy tak samo sie dzieje. Bo jeżeli nie to przeguby półosie będą co wiąże sie z wzrostem obrotów koła, a jeżeli tak to skrzynia bo rośnie prędkość obrotu wału i skrzyni. I raczej stawiam na skrzynie bo na postoju gdy puszczamy sprzęgło to słychać dzięk jak by cos przycierało może łożysko sie rozypało i wibracie przy obciążeniu i dzięk
  • Poziom 21  
    A to tylko na 5 biegu jest?
  • Poziom 12  
    Właśnie nie testowałem bo jak jechałem 500 km w jedna stronę to zmęczenie. I przeważnie to była 5 i jakieś 100 km/h. Jak będą tablice to wyjadę i przetestuję.
  • Poziom 21  
    Kawał drogi to auto targałeś... opłacało się?
  • Poziom 12  
    Jak szukałem na miejscu to szroty po prostu. Zależało na silniku roczniku alcantara kolor. Po za tym nie dla siebie to auto. U mnie na miejscu to za wiele wołają. Za rocznik 2001 sprowadzaną zniszczoną 16.000. Po za tym 500 km dla omegi to wycieczka na biwak. Mimo własnie jakiejś wady w zaweszeniu bo i tarcze były już toczone i koła wywarzane to trzęsie przy 80 i 160 jak sie przyspiesza i hamuje. I teraz wolną chwila koła zamienie miejsami z tyłem.
  • Poziom 21  
    Najlepiej by było jakieś koła pożyczyć do testu nawet zimówki
  • Poziom 12  
    Tak zrobię jak będzię czas. A teraz ważniejsza CCCO. Omega działa dla niej 1000 km to nie problem a rocznik 94.
  • Poziom 9  
    Witam co do audi to sprawdz gumy na zawieszeniu i wachacze wszystkie, ,zbieznosc( geometria), wywaz kola lub zmien, jesli trzesie na kierownicy, a jak na silniku-skrzyni sprawdz poduszki wszystkie, jak nie wiesz jak to jedz do warsztatu, bo jesli to lozysko to napisz, ze myslisz jakie?
    PS Sprawdz polosie, czy nie sa krzywe "linialem"

    I WYMIEN OLEJ.

    Podziwiam Cie za odwage, szlifowane tarcze w Omedze, przeciez nowe kosztuja 50 PLN.

    Pozdro
  • Poziom 12  
    Tak doradzili że toczenie będzie lepsze. I się mylili bo nie pomogło. Com myślicie na temat tego głosu przy puszczonym sprzęgle? Łożysko oporowe albo w skrzyni. Zawieszenie sprawdzałem podczas badania to nie wyglądało by były luzy. Jak już będą papiery gotowe to przejadę się na sprawdzenie wszystkiego.
  • Poziom 17  
    terkotanie na luzie to prawdopodobnie dwumasa a telepanie budą powyżej 100km/h przeguby wewnętrzne półosi
  • Poziom 12  
    Dzięki odpowiedź. Tak sądziłem co do tego przegubu. Natomiast bardziej stawiam na łożysko oporowe przy tym sprzęgle. Bo silnik ten nie ma dwumasy raczej, jest to 1.8 5V 125 km APG.
  • Poziom 31  
    bossq1 napisał:
    Natomiast bardziej stawiam na łożysko oporowe przy tym sprzęgle.

    Łożysko oporowe huczy przy wciśniętym sprzęgle, bo wtedy pracuje. Poznaj zasadę jego działania to odpuścisz sobie. Stary myk handlarzy, że jak coś wyje to "Panie, to łożysko oporowe za 40 zł"...
    Poduszki silnika odpuść sobie jak tam poradził remik77777 bo na zerwanych poduszkach silnik może nierówno chodzić, szarpanie przy zmianach biegów i przy puszczaniu/dodawaniu gazu, ale nigdy nie słyszałem aby trzęsło autem.
    remik77777 napisał:
    Witam co do audi to sprawdz gumy na zawieszeniu i wachacze wszystkie, ,zbieznosc( geometria), wywaz kola

    Nie tylko co do audi... ale zawieszenie sprawdź u speców a nie u Ryśka w garażu. Kto wie czy Twoje nowe CCCO nie było po rowie albo krawężniku.
    remik77777 napisał:
    PS Sprawdz polosie, czy nie sa krzywe "linialem"

    Stawiałbym na przegub wewnętrzny ale półosie przy okazji też sprawdziłbym.
  • Poziom 12  
    Sprawdzane było na szarpakach w stacji diagnostycznej. Co do przegubu jesteśmy zgodni. A co do chuczenia? Jeśli to nie łożysko to co skrzynia. Połosie juz sprawdzam jak sie dostanę.
  • Poziom 31  
    bossq1 napisał:
    A co do chuczenia? Jeśli to nie łożysko to co skrzynia.


    Mi huczał mechanizm różnicowy, potem się rozleciał. Jakieś satelity czy coś takiego.
  • Poziom 12  
    Nom czyli skrzynia. Ale jak chuczy to samochód stoi w miejscu a więdz mechanizm nie działa. Dziękuje za info. Jutro czy w śwode będą blachy pojade na warsztat.
  • Poziom 31  
    Jak huczy przy wciśniętym sprzęgle wtedy łożysko. A tak to obstawiałbym wysprzęglik.
  • Poziom 9  
    Poduszki silnika odpuść sobie jak tam poradził remik77777 bo na zerwanych poduszkach silnik może nierówno chodzić, szarpanie przy zmianach biegów i przy puszczaniu/dodawaniu gazu, ale nigdy nie słyszałem aby trzęsło autem.

    PANIE soltys_Elblaga jest Pan chyba w duzym bledzie!

    Mowimy tu o drganiach przy 120 i 160 km/h wiec nalezy sprawdzic wszystko, byc moze tez nie sa dokrecone sruby do przegubow wew., lub skrzynia do silnika (ktos wymienil i nie dokrecil) , czlowiek dopiero kupil, te auto nie wie co w nim siedzi.

    PANIE bossq1 moze byc wiele przyczyn takich szumow nie obstawiac ze szum jest tylko z jednego zrodla. Co do sprzegla to jak problem z lozyskiem to na wcisnietym pedale, ale nie podczas jazdy 120 km/h, moze nie masz oleju w skrzyni i nie ma smarowania.
    Raz mialem taki samochod Laguna II w ktorym poprzedni wlasciciel wymienil sprzeglo, ale pozniej cos mu synchro nie dzialalo, kupilem te auto z uszkodzona skrzynia w ogloszeniu, czyli do wymiany.
    Okazalo sie ze owszem sprzeglo wymienione, ale byly tez inne przyczyny, brak oleju w skrzyni, sruby przy przegubach wew. odkrecalem palcem, rowniez te od silnik-skrzynia itd. Po skreceniu do kupy auto jezdzi do dzis.

    Wniosek: SA DRGANIA STUKI SZUMY, SPRAWDZAMY WSZYSTKO !!!

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Może też tak być. Dziś mają być blachy. Nie mam kanału bo bym olej wymienił. Ale do soboty zrobię co będę mógł.
  • Poziom 12  
    Oglądało samochodzik sporo osób. I Mówili różnie. Ale padło na przegub wewnętrzny i to cała przyczyna.