Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UPC - Zewnętrzne IP na własnym routerze

tomek_byd 01 Lip 2013 10:37 3912 20
  • #1 01 Lip 2013 10:37
    tomek_byd
    Poziom 13  

    Chciałbym wziąć dostęp do Internetu z firmy UPC. Muszę użyć własnego routera na którym mam ustawione różne zaawansowane usługi włącznie z OpenVPN. Potrzebuję aby mój router posiadał zewnętrzne IP.

    Problem jest w tym, że nie jestem w stanie uzyskać rzetelnej informacji w tym temacie. Rozmawiałem z 3 osobami przez chat UPC. Raz dowiedziałem się, że dostarczają usługę przez gniazdko telefoniczne na modemach DSL. Potem poprosiłem o listę urządzeń jakie dają to okazało się, że wszystkie 3 (thomson twg 850, thomson twg 870 i technicolor 7200) mają wejście na kabel koncentryczny. Potem szukałem informacji czy te routery mają opcję włączenia trybu modem/bridge. Podobno mogą je przełączyć zdalne i wówczas na jednym z portów LAN ich routera mogę podłączyć własny router i uzyskam zewnętrzne IP, ale to były wypowiedzi z zeszłego roku, a podobno teraz jest inaczej. Próbowałem uzyskać taką informację na czacie pomocy technicznej, ale ich odpowiedź to robienie przekierowań portów lub DMZ, a ja chcę po prostu przezroczystą usługę. Taką usługę można podobno mieć tylko dla łącza na firmę, a nie indywidualnych klientów. Po prostu mają jeden wielki chaos informacyjny.

    Proszę o jakąś rzetelną informację od osób które ostatnio podpisywały umowę z UPC na Internet i udało im się uzyskać zewnętrzne IP na własnym routerze. Jak to załatwiliście?

  • #2 01 Lip 2013 10:41
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Technicznie da się bez problemu przestawić podane modemy kablowe na tryb bridge.
    Kwestia jak to mają formalnie rozwiązane.

    Zobacz co jest w umowie - wszystko inne i tak nie ma znaczenia.

  • #3 01 Lip 2013 10:56
    tomek_byd
    Poziom 13  

    W tym właśnie problem, że nie mam umowy. Chcę to łączę podłączyć do nowo wynajętego mieszkania. Nie mieszkam nawet w nim bo internet jest mi potrzebny do pracy i do momentu aż go nie podłączę to się nie przeprowadzam.
    Nie chcę brać czegoś co nie spełni moich wymagań i będę musiał się męczyć z lokalnym IP na własnym routerze. Dlatego chciałem tylko potwierdzić, że wszystko zadziała poprzez chat i wysłać zamówienie na usługę i instalację jutro, a tu mnie UPC zaskoczyło, że to wcale nie będzie działało. Znam osobę która ma łącze z UPC w innym mieście i ma modem cisco ale podpisywała umowę 1,5 roku temu.
    Teoretycznie chyba zamawiając przez internet mogę powołać się na podpisanie usługi poza lokalem firmy i zerwać umowę po 10 dniach jeśli nie uda im się włączyć mi zewnętrznego ip na routerze. Taka opcja jest skrajnością ale jeśli nie uda mi się potwierdzić jak to załatwić, żeby działało od razy to będę musiał z takiej nieprzyjemnej opcji skorzystać.

    Tak jeszcze przyglądałem się ich stronie i w ofercie mają "Modem Wi-Fi w ramach abonamentu" lub "Modem w ramach abonamentu" przy umowach na czas nieokreślony. Dla fachowca to chyba jednoznaczna sprawa. Modem to modem. Umożliwia on jedynie dostęp do nietypowego nośnika zewnętrznego jak linia telefoniczna czy właśnie sieć telewizji kablowej. W takim przypadku jednoznacznie powinienem oczekiwać urządzenia które dostarczy mi zewnętrzny IP. Tak w ogóle to paranoją jest pisanie "Modem Wi-Fi". Przecież do takiej usługi jest potrzebny router, a jeśli to jedno urządzenie to powinno być napisane router z modemem kablowym.

    Miałem wątpliwości czy napewno rozmawiamy o tych samych terminach i jeszcze raz skontaktowałem się z pomocą techniczną UPC. Podejrzewałem, że ja mogę myśleć o dynamicznym IP publicznym, a oni o statycznym IP publicznym które naprawdę nie jest osiągalne dla klientów indywidualnych. Niestety po dokładnym wyjaśnieniu terminów dostałem potwierdzenie, że dynamiczne publiczne IP przydzielone dla łącza otrzymuje ich "modemo-router" i nie ma możliwości przekazania go na własne urządzenie.

  • Pomocny post
    #4 01 Lip 2013 12:42
    jurek.adam
    Poziom 43  

    mbo napisał:
    Technicznie da się bez problemu przestawić podane modemy kablowe na tryb bridge.
    Kwestia jak to mają formalnie rozwiązane.
    Niestety ich routery nie umożliwiają wybrania sobie trybu bridge.

    tomek_byd napisał:
    Miałem wątpliwości czy napewno rozmawiamy o tych samych terminach i jeszcze raz skontaktowałem się z pomocą techniczną UPC. Podejrzewałem, że ja mogę myśleć o dynamicznym IP publicznym, a oni o statycznym IP publicznym które naprawdę nie jest osiągalne dla klientów indywidualnych. Niestety po dokładnym wyjaśnieniu terminów dostałem potwierdzenie, że dynamiczne publiczne IP przydzielone dla łącza otrzymuje ich "modemo-router" i nie ma możliwości przekazania go na własne urządzenie.
    Mają też modemy, dla usług od 30 Mb/s proś o Cisco EPC3208 lub EPC3212. Najlepiej jasno określ, że jesteś zainteresowany internetem od nich pod warunkiem, że dadzą modem, bo wifi Cię nie interesuje. Natomiast co do IP, to dają publiczne, dynamicznie przydzielane, ale ono potrafi nie zmieniać się całymi miesiącami, kiedyś z rok miałem takie samo.

  • #5 01 Lip 2013 12:50
    tomek_byd
    Poziom 13  

    Biorę w takim razie umowę bez zobowiązań. Może instalacja droższa i brak 3 miesięcy zniżki, ale za to mogę w dowolnym czasie zmieniać prędkość i w razie czego zrezygnować. W dodatku w opisie promocyjnego mają "Modem WiFi", a w opcji bez zobowiązań już samo "Modem" więc jeszcze większe szanse na dobry sprzęt. Z dynamicznym IP nie ma problemu. Obecnie z Neostradą i dyndns daję radę. Jak będą zmieniać rzadziej to tylko wyjdzie mi na plus.

    Jeszcze napiszę jak zainstalują mi łączę co z tego wyszło.

  • #6 01 Lip 2013 13:01
    jurek.adam
    Poziom 43  

    tomek_byd napisał:
    w opcji bez zobowiązań już samo "Modem" więc jeszcze większe szanse na dobry sprzęt
    Umowa może być promocyjna, jak najbardziej da się uzyskać modem. Musisz w zamówieniu jasno sprecyzować, że chcesz sam modem. Potem jak zjawi się technik sprawdzić, czy go przyniósł, jeśli nie, trzeba mu podziękować i zacząć procedurę od początku. Trzeba trochę determinacji.

  • #7 01 Lip 2013 13:11
    tomek_byd
    Poziom 13  

    Chciał bym też w przyszłości zwiększyć prędkość, a oferta promocyjna nie daje takiej możliwości. Jak podpiszę na 30 to przez 12 miesięcy z nią jestem. Przy tej bez zobowiązań, jak się dowiedziałem, mogę zmienić w dowolnym momencie prędkość i zapłacić za zmianę 10zł. Co do determinacji to niestety mieszkanie jest w innym mieście. Przeprowadzę się dopiero po zainstalowaniu internetu na stałe. Determinacja będzie mnie kosztowała 100km w dwie strony za każdą wizytę technika. Oczywiście łącze na ich routerze dla mnie jest bezwartościowe. Tak samo łącze na moim routerze bez publicznego IP nie ma sensu. Napewno spróbuję kilka razy. Mam jednak nadzieję, że będzie potrzebna tylko jedna wizyta technika. W skrajnym przypadku będę musiał dalej męczyć się z Neostradą ale już w nowym mieszkaniu.

  • #8 01 Lip 2013 13:17
    jurek.adam
    Poziom 43  

    tomek_byd napisał:
    Chciał bym też w przyszłości zwiększyć prędkość, a oferta promocyjna nie daje takiej możliwości.
    Daje, pod warunkiem, że będziesz płacił więcej, choćby 1 zł, natomiast 10 zł to jednorazowy koszt aktywacji. Oczywiście jak wolisz zacząć od bezterminowej, to w porządku.
    tomek_byd napisał:
    Co do determinacji to niestety mieszkanie jest w innym mieście. Przeprowadzę się dopiero po zainstalowaniu internetu na stałe. Determinacja będzie mnie kosztowała 100km w dwie strony za każdą wizytę technika.
    To też nie kryj tego przed nimi, technik nie może się pomylić, a zdarza się im.

  • #9 01 Lip 2013 13:33
    tomek_byd
    Poziom 13  

    jurek.adam napisał:
    tomek_byd napisał:
    Chciał bym też w przyszłości zwiększyć prędkość, a oferta promocyjna nie daje takiej możliwości.
    Daje, pod warunkiem, że będziesz płacił więcej, choćby 1 zł, natomiast 10 zł to jednorazowy koszt aktywacji. Oczywiście jak wolisz zacząć od bezterminowej, to w porządku.


    WOW! Teraz to mnie zaskoczyłeś. Dwa razy pytałem ich na czacie na www.upc.pl o zmianę abonamentu na wyższy. Stwierdzili, że przy ofercie promocyjnym nie ma takiej możliwości. Ostatnio podobną sprawę opisywała gazeta.pl z multimedią. Tam też multimedia nie chciała się zgodzić na zmianę abonamentu na wyższy.
    Teraz już sam nie wiem co mam zamawiać. Chciałem zamówić właśnie ten bez zobowiązań bo pewnie po pół roku bym zwiększył na wyższy jeśli moja sytuacja finansowa by pozwalała na to.

    Z jakiego źródła masz te informacje bo są sprzeczne z tym co od nich uzyskałem? Oczywiście Twoje informacje są jak najbardziej logiczne i zgodne ze zdrowym rozsądkiem. Bardzo się dziwiłem dlaczego nie chcą pozwolić na zmiany w górę ale przyjąłem to do wiadomości.

  • #10 01 Lip 2013 14:02
    jurek.adam
    Poziom 43  

    tomek_byd napisał:
    WOW! Teraz to mnie zaskoczyłeś. Dwa razy pytałem ich na czacie na www.upc.pl o zmianę abonamentu na wyższy. Stwierdzili, że przy ofercie promocyjnym nie ma takiej możliwości.
    tomek_byd napisał:
    Z jakiego źródła masz te informacje bo są sprzeczne z tym co od nich uzyskałem? Oczywiście Twoje informacje są jak najbardziej logiczne i zgodne ze zdrowym rozsądkiem. Bardzo się dziwiłem dlaczego nie chcą pozwolić na zmiany w górę ale przyjąłem to do wiadomości.
    Wielokrotnie zmieniałem umowy w trakcie, ale zawsze byłem przygotowany, wiedziałem co tam mają w zanadrzu, znałem też regulaminy ukrytych promocji. Na ich infolinii nie uzyskasz takich informacji :) Druga rzecz, dość często zmieniają regulamin, cennik i to jest podstawą do rozwiązania umowy bez kar, a tym samym do skorzystania z atrakcyjniejszej promocji.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pisałem ogólnie. Nie namawiam Cię jakoś szczególnie do obecnych promocji, bo są mało korzystne, w Twoim przypadku najbardziej optymalnym posunięciem jest umowa bezterminowa zawarta poza ich lokalem, a potem wypowiedzenie jej (w ciągu 10 dni), bo wtedy możesz dostać ofertę "utrzymaniową", która jest zawsze bardziej korzystna, mały przykład na PW.
    Ważne, żeby na początku dostać zwykły modem Cisco. Potem zmiany pakietów robią zdalnie, bez wymiany sprzętu.

  • #11 01 Lip 2013 16:12
    tomek_byd
    Poziom 13  

    Dzięki za pomoc. Wziąłem na razie 30mb na umowę bezterminową i w komentarzu do zamówienia wkleiłem te dwa modele modemów. W czwartek po południu okaże się co z tego wyjdzie.

  • #12 04 Lip 2013 22:20
    tomek_byd
    Poziom 13  

    Miałem napisać jak tam poszło więc piszę. Mam już modem Cisco.
    Pojawiło się pewne zamieszanie z zamówieniem bo jedno nie dokończyłem i wygasło. Drugie wypełniłem już dobrze po paru godzinach. Potem ktoś do mnie dzwonił żeby potwierdzić dane ale nie widział tego kompletnego zamówienia. Chyba widział tylko to jedno niedokończone choć nie wiem czemu zajmowali się nim jeśli nie zatwierdziłem go. W dodatku zamówienie zostało zawieszone bo poprzedni najemcy mieli usługę w przeniesieniu. Na szczęście wszystko się udało ustalić i umówiłem się na czwartek. We wtorek przyszedł mi mail z potwierdzeniem wizyty w środę co mnie nieźle zaskoczyło i musiałem do nich dzwonić to odkręcać. Okazało się, że tym razem widzą moje zatwierdzone zamówienie z dokładnymi modelami modemów w komentarzu. Miałem przed sobą nawet wydruk PDF z potwierdzeniem z datą czwartkową, ale konsultant widział co innego i nawet nie mógł znaleźć żadnego zapisu, żeby ktoś to zmieniał. Po prostu cuda działy się w ich systemie. Na szczęście wszystko poszło po mojej myśli. Zobaczymy jak stabilnie będzie działało to łącze.

  • #13 30 Sie 2013 22:16
    Callahan
    Poziom 17  

    Cześć.
    I jak poszło z tym upc? Jak to działa? Dzisiaj zrezygnowałem z vectry (4 godziny w kolejce w bok na Wesołej) i zamówiłem sobie upc z uwagą, że chcę "sam modem" bez żadnych wifi itp.
    Mam podobną sytuację jeśli chodzi o usługi na zewnętrznym ip, dlatego zależy mi pracy w bridge-tak miałem z vectry.

  • #14 31 Sie 2013 12:54
    tomek_byd
    Poziom 13  

    Callahan napisał:
    Cześć.
    I jak poszło z tym upc? Jak to działa? Dzisiaj zrezygnowałem z vectry (4 godziny w kolejce w bok na Wesołej) i zamówiłem sobie upc z uwagą, że chcę "sam modem" bez żadnych wifi itp.
    Mam podobną sytuację jeśli chodzi o usługi na zewnętrznym ip, dlatego zależy mi pracy w bridge-tak miałem z vectry.


    Ogólnie mają wielki chaos informacyjny. Na czacie na ich stronie twierdzą, że nie ma takiej możliwości. Rozmawiałem nawet na czacie z technikiem który twierdził to samo. Nie ma takiej opcji dla klientów indywidualnych, a tylko dla firm. Pytałem go nawet o wykształcenie dla pewności, że rozmawiamy o tym samym. Twierdził, że ma inżyniera z telekomunikacji jak dobrze pamiętam. Sądzę, że od strony technicznej wiedział on wszystko ale nie znał oferty. Tak w sumie to byłem klientem Cyfry+ i nie zrozumiałem oferty NC+ więc może ich oferty też nie zrozumiałem ;-) (to tak pół żartem). Na infolinii gdy musiałem odkręcać zamieszanie z terminem instalacji konsultanci nie mieli jednak obiekcji przy prośbie o modem. Jak podawałem te modele modemów to oni to nazywali "routerem bez wifi" więc może ten zamęt to kwestia nazewnictwa.

    To tyle teorii. W praktyce przyszedł instalator i przyniósł modem Cisco. Nie widział żadnego problemu. Modem działa bez zarzutu od około 2 miesięcy. IP do tej pory się nie zmieniło mimo rozłączenia zasilania modemu na 5 minut. Download jest mniej więcej zgodny z tym co wykupiłem. Upload jest nieco wyższy niż wynikało by to z umowy. Mam łącze 30/3mbps. Tu taka informacja którą zasłyszałem gdzieś. Przy 15mbps podobno nie dają modemów. Dopiero od 30mbps można go wywalczyć.

  • #15 31 Sie 2013 13:02
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Callahan napisał:
    Dzisiaj zrezygnowałem z vectry (4 godziny w kolejce w bok na Wesołej)
    Jak u nich byłem z 10 lat temu, to też była kolejka :)

    tomek_byd napisał:
    Przy 15mbps podobno nie dają modemów. Dopiero od 30mbps można go wywalczyć.

    Dają każdemu kto zażąda i przedstawi argumenty (np. wypowie umowę lub zagrozi nie zawarciem nowej). Pozostali dostają router, co częściowo wynika z oferty - do większości pakietów dają wifi albo chcą je wepchnąć za dodatkową opłatą.

  • #16 03 Wrz 2013 18:59
    Callahan
    Poziom 17  

    A, dzięki!
    Z tymi modemami to teoretycznie nie robili problemu. Facetka później po złożeniu zamówienia dzwoniła to twierdziła, że monter zjawi się z modemem, nie z ruterem wifi. We czwartek ma przyjść.
    Wektra dała epc3925 - ilość generowanego ciepła irytuje. Umowa wypowiedziana na 1 września, a net ciągle działa ;-) z ip nie zmienionym od roku.

  • #17 05 Wrz 2013 20:45
    Callahan
    Poziom 17  

    A teraz praktyka:
    monter przyszedł z technicolorem... wyprawiłem go z powrotem bez podpisanego papierka.
    Mało tego, po fakcie, po rozmowie z kompetentnym gościem na infolinii stwierdzono (po jakichś konsultacjach), że nie mają już w ogóle urządzeń typu (modem-bridge) cisco epc3925 w moim regionie.
    Ale przynajmniej nie ubrali mnie w tego technicolora. Interfejs użytkownika (z upc) obejrzałem przed połączeniem do sieci, nic, zwykły router. Zero możliwości przestawienia trybu pracy.
    Kaszana na całego.

  • #18 05 Wrz 2013 20:49
    jurek.adam
    Poziom 43  

    W żadnym routerze UPC nie ma możliwości przestawienia trybu na bridge, dlatego trzeba ich męczyć o modem przed podpisaniem umowy.

  • #19 05 Wrz 2013 21:39
    Callahan
    Poziom 17  

    Jakkolwiek, człowiek na infolinii stwierdził, że takich urządzeń jak: modem lub modem w trybie bridge u mnie nie mają do dyspozycji (konkretnie to nie ma regionalny podwykonawca).

  • #20 05 Wrz 2013 21:41
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Stara śpiewka... Od Twojej determinacji zależy, czy dostaniesz co chcesz, czy wcisną Ci byle co.

  • #21 05 Wrz 2013 22:02
    Callahan
    Poziom 17  

    Wcisną? Nie, nie wcisnęli i nie wcisną. Nie wezmę. Zaczekam parę dni, nie chce mi się wierzyć żeby tak klienta do golenia odpuścili ;-) Poczekam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME