Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego - błąd AdBlue.

01 Lip 2013 19:52 8637 7
  • Poziom 9  
    Witam w mercedesie Atego mam problem z AdBlue a mianowicie wyświetla mi 2 błędy MR7905 i MR6721. Dodam ze ten drugi wyszedł po wymontowaniu pompy ad blue i jej zamontowaniu. Dodam ze ciśnienie ad blue wynosi 1269 milibara a przy teście z sprężonym powietrzem nawet do 5000 milibara. Proszę o pomoc.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam.
    Czy te usterki sa aktywne? Ta druga to na pewno.
    Moduł SCR ma zwarcie ale też tą usterkę może zwracać jakiś komponent, jaki ?.. Wcześniej były usterki i należałoby to zapisać do późniejszej diagnozy. Teraz trzeba wszystko sprawdzić, wystosowując każdy komponent oddzielnie, lub odłączając od systemu aż zwarcie zniknie.
  • Poziom 9  
    Tak te usterki są aktywne.Mam jeszcze jedno pytanie co to jest blok modułów zaworów sterujących SCR. Kolega mi powiedział, że to on moze być uszkodzony.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze jedno wysterowując wszystkie podzespoły wszystko działa poprawnie .
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Jest to moduł SCR, i najlepiej odłączać każdy element oddzielnie i sprawdzać kiedy zwarcie ustanie. Może to też być podgrzewacz dozownika lub sam dozownik.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakim sprzętem Kolega to diagnozuje ???

    bambinorider napisał:
    Mam jeszcze jedno pytanie co to jest blok modułów zaworów sterujących SCR
    7905 Rząd zaworu proporcjonalnego 'Moduł ramy SCR' ma zwarcie z biegunem dodatnim.

    Seria zaworów proporcjonalnych układu SCR, może to być moduł pompy (elektrozawór akumulatora ciśnienia, elektrozawór powrotny AdBlue) jak również dozownik.

    6721 Ciśnienie AdBlue jest za niskie.

    Moduł pompy w momencie zassania dodatku ze zbiornika wytwarza ciśnienie robocze ok 5,5 bar, dozownik zasilany jest również sprężonym powietrzem i pod takim ciśnieniem jest utrzymywany dodatek podany do dozownika, jest to tak zwana faza start-up gdzie system zostaje przygotowany i oczekuje na sygnał do umożliwienia wtrysku.

    Sugerowałbym zrobić na początek test sterowania obwodu który pozwala na sprawdzenie czy jest uzyskiwane ciśnienie robocze dodatku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Autko było odpytywane auto com. Pompę wymontowałem ponieważ silnik był spalony teraz jest już wymieniony. Wszystkie czujniki w porządku i nic nie jest zaślepione. Powiem jeszcze jedno cała awaria powstała z tego co kierowca powiedział że przetarł sie przewód doprowadzenia powietrza do wtrysku ad blue.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie jaka oporność powinna mieć cewka elektrozaworu od powietrza tego co daje 5 bar zamontowany jest on po przeciwnej stronie pompy oczywiście na ramie.
  • Poziom 9  
    Wszystko opanowane okazało się, że uszkodzony był elektrozawór akumulatora ciśnienia powinien mieć 40 omów a miał zaledwie 16. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy. Natomiast niskie ciśnienie ad blue było spowodowane moją niewiedzą a mianowicie sprawdzałem wydajność pompy na zgaszonym silniku a powinien być odpalony. Po tym teście błąd znikną a w menzurce miałem 400 ml płynu ad blue. Z tego co mi wiadomo to powinno być 250 ml. Ale to w niczym nie przeszkadza mówi serwis tylko tyle, że będzie więcej pobierać płynu.