Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alarm w domu, prosty tani... pomozcie:)

maciorek 05 Mar 2005 12:29 2839 7
  • #1 05 Mar 2005 12:29
    maciorek
    Poziom 13  

    witacjie

    mam ambitny plan nauczyc sie podstaw montazu i ogonie wywiedziec sie co i jak z alarmami :] wiem ambitne.,.a le od czegos 3ba zaczac, postanowilem ze zamontuje w mieszkaniu u siebie takie cos:
    (ostatnio duzo właman:P)

    ->2x czujki pir na drzwi przed pokoju +jedna tam gdzie jest balkon
    ->1x kontrakton na 1 drzwi wejsciowe ze jak wyłamia to właczy sie alarm:)
    ->centralke dostana taka ze wylaczam ja z pilota? tzn alarm wylaczam z pilota:]
    +2 syreny jedna wewnatrz i jakas nie duza zewnetrzna na balkonie

    teraz pytanie, czy musze byc mega specem zeby to podlaczyc? czy na rynku sa jakies zestawy ktore mozna samemu zlozyc? moze znacie jakis poradnik dla poczatkujacych

    a moze jakies inne sygestie?:]

    0 7
  • #2 05 Mar 2005 14:58
    kasprzyk
    Specjalista elektryk

    witaj

    skoro chcesz się tego nauczyć - zacznij od tego działu
    wpisz w wyszukiwarce Alarm do domu, lub nazwę popularnych firm np SATEL czy DSC, lub radiolinie Elmes
    wielokrotnie temat był poruszany, poczytaj także o czujkach, rezystorach, sygnalizatorach itp

    aaaa i wszystko jest do zrobienia, na pewno dasz radę
    powodzenia

    a jak sobie nie poradzisz, będziemy pisać dalej :)

    0
  • #3 05 Mar 2005 15:10
    maciorek
    Poziom 13  

    a jaka firme , tzn jakiej firmy centralke wybrac aby zamontowac prosto:P

    0
  • #4 05 Mar 2005 18:00
    jacq
    Poziom 22  

    Jeśli ma być prosto niedrogo ale solidnie i ze sterowaniem pilotem to wystarczy centralka SATEL CA4MX i radiolinia GORKE albo ELMES, SATELowskiej celowo nie polecam ze względu na zbyt lekko wciskające się przyciski w pilotach, do tego czujki DSC 301D albo w wersji budżetowej SATEL AQUA i będzie śmigać.

    0
  • #5 05 Mar 2005 21:20
    wowerman
    Poziom 23  

    Chciałbym dodac 3 grosze od siebie odnosnie radiolini. Nie wiem jaka centralke uzyjesz do zamontowania. Ale zazrojenie i rozbrojenie pilotem to zły pomysł. Pomysl co sie stanie gdy ukradną tobie pilota a ty będziesz myslał ze go nadal masz. W tymiga obrobia tobie dom. Ja jak cos komus instaluje, to pilota uzywam jako lini warunkujacej wpisanie kodu w klawiature. Jesli nie nacisniesz pilota przed wej, otwierając drzwi wywoła sie alarm. Nawet jesli włamywacz bedzie miec pilota i tak mu to nic nie da bo nie zna kodu który ma wpisac, po upływie czasu na wej nastapi alarm. Poczytaj troszke o rodzajach działania linni alarmowych w centralach. Pomoze to tobie dobrac sprzęt i skonfigurowac to. Pozdro.

    0
  • #6 07 Mar 2005 01:39
    marasboss
    Poziom 12  

    witam. generalnie jakie czujniki wybierzesz to nie ma wiekszego znaczenia narazie (nie przeplacaj). wybierz odpowiednia centralke zeby sie nie zmarnowala i kasy nie wchlonela niepotrzebnie (chyba ze chcesz potem uklad rozbudowywac ). ta SATEL CA4MX polecana przez jacq jest w sam raz na poczatek - tania i dobra. poczytaj tez cos o wejsciach z jednym i kilkoma parametrami EOL, 2EOL ... bo potrzebne beda rezystory. :D jak cos to pytaj marasboss(malpa)interia.pl

    milej zabawy
    pozdrawiam

    0
  • #7 10 Mar 2005 17:51
    sfinx
    Poziom 17  

    z tym pilotem to racja, Lepiej dac se spokoj z uzbrajaniem na pilota bo jak ci rabna go to tak jakbys oddal klucze od domu. Ja osobiscie uzywam radiolini jako przycisku napadowego i klienci chwala sobie.

    0
  • #8 12 Mar 2005 10:23
    rafal.21
    Poziom 10  

    Jakims rozwiazaniem jest rowniez diler telefoniczny, np. Roger DIAL-07M. Mozesz rowniez, bo to jest glowna cecha dialera, podlaczyc linie telefoniczna i w momencie wygenerownia alarmu (po uprzednim zaprogramowaniu dialera) otrzymasz komunikat slowny na wskazany nr, np. kom, ze cos sie dzieje w domu...

    http://www.hurtownia.ochrona.pl/opis.asp?idtowaru=149

    0
  Szukaj w 5mln produktów