Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 SW, 1.6 diesel - Dwustrefowa klimatyzacja

01 Lip 2013 22:50 15027 24
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich. Mam problem z klimatyzacja dwustrefowa i po przejrzeniu forum postanowilem sie u pewnic zanim rozbiore pol samochodu w celu dostania sie do "klapek". Rok temu nabijalem klimatyzacje, wszystko fajnie dzialalo i tak caly rok sobie na tym jezdzilem no ale ostatnio zaczly sie problemy znaczy przesto dmuchac zimnym powietrzem. Zauwazylem ze brak jest rowniez charakterystycznego stukniecia spod maski, podlaczylem pod PP2000 i ukazalo sie ze " bezpieczenstwo niskie cisnienie- aktywny. Wiec pojechalem nabic, stukniecie powrocilo. Dzisiaj okazalo sie ze stukniecie owszem jest, w srodku autka slychac "sykanie" ale zimnego powietrza brak. PP2000 nic mi nie pomogl tym razem, pokazuje cisnienie: przy zalaczonej 5 bar, przy wylaczonej 3 bar. I zastanawia mnie jedna sprawa, czy przewody ukladu klimatyzacji ktore wchodza do kabiny jeden z nich powinien robic sie zimny a tak nie jest. Jesli moglby sie ktos wypowiedziec w tej sprawie byl bym bardzo zobowiazany. Przepraszam za brak Polskich znakow ale post na telefonie napisany. Z gory dzieki za wszelkie porady. Pozdrawiam.. Dodam jeszcze ze regulacja temperatury jak najbardziej jest tylko ze miedzy goracym a tym co jest na zewnatrz
  • Texa PolandTexa Poland
  • Admin grupy Samochody
    Czynnik spierdzielił.Za dwa dni stuknięcia nie będzie.......
  • Poziom 16  
    Ok. Czyli co mam szukac dziury? Dzisiaj podjade na serwis klimatyzacji, niech sprawdza to profesjonalnie i dam znac. Dzieki za odpowiedz.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tak jak kolega wyżej napisał.
    Ciśnienie jest więc kompresor się załącza ale jest zbyt mało czynnika by układ chłodził.
  • Poziom 16  
    No niby na faktirze jest ze nabili 625 g ale to co na fakturze nie znaczy ze to samo w aucie. Podczas odsysania powinno pokazac? Dzieki i pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 16  
    Acha, dzieki za odpowiedz. Wlasnie od nich wrocilem, umowilem sie na piatek na sprawdzenie wycieku bo podlaczyli czujniki no na dzien dzisiejszy pokazalo 1,5 bar. Beda badac obieg jakims Nitrogen ale nie mialem jeszcze czasu sprawdzic co to jest. Jak cos wiecej lub cos sie zmieni to napisze. Tak swoja droga to nie doszedlem z tymi rurkami w komrze silnika. jak jest sprawna klimatyzacja to jedna powinna robic sie zimna? Poki co wielkie dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi, pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    No i nic. Szukali 3 godziny, uzywali lampy UV, nitrogen, nawet jakim urzadzeniem ze sluchawkami ale dziury nie znalezli. W miedzy czasie system zrzucal kakies 0.1 bar na 5 minut a auto nabite bylo na 9 takze nie wiem ale poprostu jakas malutka nieszczelnosc no i auto na zlom :) ... A w sierpniu czeka mnie 2000 km w tym aucie.. Ech.. Dzieki i pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    Na początek wymiana wszystkich oringów. Lepsze to niż smażenie przez 2k km.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Fachowcom nie chciało się pewnie ściągać zderzaka, żeby obejrzeć skraplacz.
  • Poziom 21  
    Wymien skraplacz w tym samochodzie
    Wentylator ktory jest przed nim zbiera syf i sól za silnikiem i tam najczesciej sie dziurawi.
    Zeby stwierdzic tam nieszczelnosc nalezy wyjac wentylator, napelnic azotem min 15bar i szukac dziury.

    Powodzenia.
  • Poziom 16  
    No wiec fachowce chcieli sciagac zderzak i przedni pas wzmacniający, wentylator tylko przestraszyli mnie cena -400 funtów plus ewentualne czesci .. Skraplacz czyli ta chlodnica z przodu rozumie..? Cztery tygodnie do wyjazdu, temperatura na zewnatrz +25 stop. celc., 24 godziny w aucie z rocznym dzieckiem no i ok 500 mniej w kieszeni na wyjazd... duzo za i przeciw ale to juz nie sprawa na forum. Dzieki sliczne odpowiedzi, jak cos sie zmieni dam znac, pozdrawiam
    PS. Ciekawostka dla mnie jest, ze od czasu do czasu klima sie zalacza tzn kompresor, slychac stukniecie ale to jak dluzej pojezdze wiec nie wiem skad sie bierze te cisnienie w ukladzie ze czasmi pretostat (?) pozwolizalaczyc a czasami nie; przeciez to wlasnie kompresor buduje cisnienie...
  • Poziom 40  
    Ja też obstawiam skraplacz, i zawsze dziura w tym samym miejscu - za silniczkiem.
  • Poziom 16  
    Georges- wiem ze to Twoj chlep powszedni, masz gdzies schemat do zdjecia przedniego zderzaka? Szkoda by bylo cos polamac.. Pozdrawiam
  • Poziom 40  
    Człowieku do jakiego zderzaka, skraplacz wyciągasz przez odchyloną chłodnicę, godzinka roboty.
  • Poziom 16  
    Wymieniac w ciemno, bez sprawdzenia..?
  • Poziom 39  
    Simonne, nie słuchaj Aleksandra_01, bo cie na minę ładuje. Zderzak ściągnij, zajmie ci to kilka minut a nie mając wprawy przynajmniej wszystko sobie obejrzysz, sprawdzisz czy rzeczywiście skraplacz jest uszkodzony i niczego nie połamiesz przy wymianie. W ciemno oczywiście niczego nie warto wymieniać.
    Jedyna rzecz o której musisz wiedzieć przy ściąganiu zderzaka to to, ze ma obracane o 90 stopni spinki w narożnikach pod reflektorami, które przekręca się długim haczykiem, przez nadkole.
  • Poziom 16  
    troche zgrzeszylem ale...
    porozkrecalem troche I oto co wyszlo (zdjecia)
    Nie mam aby pewnosci czy tak by bylo widac nieszczelnosc... czy olej z ukladu tez zostanie wypchniety przez cisnienie? Bo jak tak to chyba mam przyczyne I teraz to juz aby wymienic I nabic... chyba ..Pozdrawiam Peugeot 407 SW, 1.6 diesel - Dwustrefowa klimatyzacja
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Skraplacz mokry i zielony jak się zdaje - dziura jak nic, do wymiany.
  • Poziom 40  
    kybernetes napisał:
    Simonne, nie słuchaj Aleksandra_01, bo cie na minę ładuje. .


    To Ty kolegę ładujesz na minę. Raz robiłem od strony zderzaka i wiem ile to niepotrzebnej roboty. W tamtym tygodniu dwie takie chłodnice wymieniłem, w tym jedną w identyko aucie.

    I co , dziura aż miło.
  • Poziom 1  
    Na fotce olej z intercoolera jest, SILNIKOWY, co oślepliście już czy co?

    Aleksander - ja nie wiem dlaczego się z Tobą sprzeczają - chłodnica klimy wychodzi po odchyleniu chłodnicy cieczy i rozkręceniu paru rurek dolotu, wtedy wszystko widać.

    A jak sobie kupisz tani "zamiennik" to przygoda gwarantowana, jaka? Się przekonasz.
  • Poziom 39  
    Aleksander_01 napisał:
    Raz robiłem od strony zderzaka i wiem ile to niepotrzebnej roboty.

    To normalne, że oprócz V6 wyciąga się ją od środka i nie o tym piszę. Chodzi o to, że początkujący przy takich naprawach powinien sobie maksymalnie to ułatwić i odsłonić dostęp do parownika i mocowań a zdjęcie zderzaka, co trwa kilka minut, również znacznie ułatwia manewrowanie zespołem chłodnic przez otwór wentylatora.

    Dodano po 3 [minuty]:

    car_master napisał:
    Na fotce olej z intercoolera jest, SILNIKOWY, co oślepliście już czy co?

    Ja tam widzę zielony olej z klimatyzacji.

    Dodano po 3 [minuty]:

    car_master napisał:
    A jak sobie kupisz tani "zamiennik" to przygoda gwarantowana, jaka? Się przekonasz.

    A tam, za jeden zamiennik masz trzy oryginały, rachunek jest prosty. A co można popsuć w skraplaczu? Jakoś nigdy nie miałem z nimi problemu.
  • Poziom 16  
    car_master napisał:
    Na fotce olej z intercoolera jest, SILNIKOWY, co oślepliście już czy co?
    . Chodzi o to ze intercooler jest po drugiej stronie a od tej mokrej strony, tej ze zdjecia tam nic nie ma co by moglo tak napaskudzic. Takze skraplacz juz wyciagniety ( dalo rade bez zdejmowania zderzaka) i teraz oby byl na magazynie w salonie inaczej trzeba bedzie czekac. Swoja droga nikt sie nie sprzecza- to jest burza mozgow :) pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Skraplacz wymieniony, nowe oringi, klima nabita i jezdzaca lodowka. Dzieki wszystkim za pomoc, temat zamykam, pozdrawiam.