Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Własny schemat H4 do simsona.

MANIEKrosno 01 Jul 2013 23:38 5859 12
  • #1
    MANIEKrosno
    Level 9  
    Witam!!!
    Otóż mam prośbę, jestem mało wtajemniczony w elektronice, ale chciałbym zrobić instalacje pod H4 z akumulatora, lecz nigdzie nie znalazłem schematu więc zrobiłem sam i czy mógłby ktoś zerknąć okiem i powiedzieć co i jak???
    Niżej dodaje mój schemat:

    https://obrazki.elektroda.pl/6135829700_1372714563.png
  • #2
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Piękny schemat. Dodaj przełącznik i pamiętaj, że h4 jest dwu włóknowa a ty tam poprowadziłeś jeden przewód... Wszędzie jest jeden przewód, to nie zadziała wg schematu.
  • #3
    mczapski
    Level 39  
    Modelem skutera nie pochwaliłeś się więc trudno wyrokować. Schemat mocno niedoskonały. Czy rzeczywiście chcesz zasilać tą żarówkę z akumulatora, czy musisz? Zajrzyj jednak do schematu firmowego pojazdu.
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Regulatory napięcia (te motocyklowe/skuterowe) muszą być zasilane prądem zmiennym, dioda jest elementem zbędnym, a nawet szkodliwym
  • #5
    MANIEKrosno
    Level 9  
    Co do przewodów to będą oczywiście 2 (+/-) a co do regulatora to będzie on ad zwykłego chińczyka za 20zł (chba ze macie jakieś propozycje) a co do zasilania świateł z akumulatora to nie muszą, lecz bym chciał (taki bajer żeby świeciły na zgaszonym silniku i nie przygasały i rozświetlały podczas dodawania gazu). Dodam jeszcze 1 schemat w którym światła idą bezpośrednio z cewek i ocenicie co i jak :)

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Sołtys_Elbląga chodzi ci o przełącznik czy

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sołtys_Elbląga chodzi ci o przełącznik czli jakiś wyłącznik?? Będzie on zamontowany z seryjnej stacyjki (jakoś ją tam podepnę) ale dziękuje za zwrócenie uwagi :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha noto dzięki ze powiedziałes o tej diodzie bo już chciałem kupować :D

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:

    Aha zapomniałem, bo bez akumulatora się trochę boje montować żeby nie paliło żarówek dlatego wole sobie dać na akumulatorze. A gdy będzie na akumulatorze to wtedy będzie trzeba jeździć cały czas na światłach żeby akumulatora za bardzo nie naładowało, chyba że są jakieś moduły które będą nad tym "czuwać "
  • #6
    jack63
    Level 43  
    Schemat jest niedobry! Wg. mnie wyjdzie z tego ....kicha.
    O zbędnej diodzie pisali koledzy.
    Połaczenie równoległe cewek jest bez sensu. Ich napięcia sa przesuniete w fazie tak jak cewki sa przesuniete w przestrzeni. Siły elektromotoryczne dodają się WEKTOROWO!
    Jedna cewka będzie zwierać drugą w sporym zakresie obrotu walu.
    Tak się nie da. Zwykle łączy się cewki szeregowo.
    Poza tym "siła" magnesów nie wystarczy na ok 100 W (z zapłonem).
    MANIEKrosno Jesteś kolejnym poszukiwaczem "swietego gralla" czyli moccy tam gdzie jej nie ma.
    Poczytaj trochę postów na Elektrodzie na temat prób zrobienia instalacji DC.
    Wszystkie skończyły się mniej lub bardziej spektakularną porażką.
    Z pustego i Salomon nie naleje. A żarówka H4 może być zasilana z AC!
    Z reszta po co tak kombinować jak są żarówki HS1 35/35W.
  • #7
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Dwie cewki oświetleniowe można podłączyć równolegle wyłącznie w zapłonie z przerywaczem. Nie da się tego zrobić w przypadku elektronika, ze względu na przesunięcie fazowe napięć.
    Takie podwójne cewki można podłączyć bezpośrednio na żarówki oświetleniowe, a ładowanie akumulatora wykonać na jednej diodzie prostowniczej. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie regulatora napięcia (ogranicznika napięcia świateł) i zastosowania elementu optycznego z żarówką HS1, co daje znakomite rezultaty w postaci jasnego światła asymetrycznego dostępnego od niskiego zakresu obrotów silnika.
  • #8
    MANIEKrosno
    Level 9  
    Mhm :((( A mógłby ktoś mi namalować jakiś schemat tylko żeby była żarówka pod H4. I nie musi być koniecznie z akumulatora
  • #11
    carrot
    Moderator of Cars
    Na znanym portalu aukcyjnym jest pełno 2 fazowych regulatorów napięcia do motocykli, jeśli chcesz używać 2 cewek zasilających, to musisz takowy nabyć, albo zbudować samodzielnie
  • #12
    MANIEKrosno
    Level 9  
    Szukałem dużo tych regulatorów 2 fazowych ale są tylko 3 fazowe :( a gdybym założył 2 regulatory napięcia i każdy osobno podpiać pod akumulator to tez by nie było?? :( kurde chyba faktycznie lepiej będzie założyć H4 35/35 W :( cały plan psu w d*pe
  • #13
    jack63
    Level 43  
    carrot wrote:
    ....jest pełno 2 fazowych regulatorów napięcia do motocykli, jeśli chcesz używać 2 cewek zasilających, to musisz takowy nabyć, albo zbudować samodzielnie

    A jakież to są regulatory dwufazowe???
    Żyję już trochę lat a takiego regulatora nie wiedziałem. Podobnie jak prądnicy DWUFAZOWEJ.
    MANIEKrosno wrote:
    cały plan psu w d*pe

    Plan od początku był ... jak napisałeś... tylko tobie sie wydawało, że jest genialny.
    Prawie wszystko da sie zrobić. Trzeba mieć tylko wiedzę i chęci.
    Wybij sobie z głowy zasilanie żarówek (poza kierunkami i ew. stopem) napieciem stałym.
    Załóz dwa regulatory od skutera (takie czteropinowe) po jednym dla kazdej cewki. Zasil żarówkę HS1 oraz tył 5W z jednego regulatora. Jedno wyjście pozostanie niepodłączone.
    Z drugiej cewki i drugiego reg. zasil stop i ładowanie aku.