Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modem UPC + Router - Utrata połączenia

Piotrje 02 Lip 2013 12:27 1560 7
  • #1 02 Lip 2013 12:27
    Piotrje
    Poziom 6  

    Witam, otóż posiadam modem internetowo-telefonowy UPC oraz korzystam z routera, wcześniej z Linksysowego, teraz z firmy D-Link. Problem taki sam u obu routerach.
    Otóż internet posiadam, wszystko działa dobrze i jestem zadowolony, tylko męczy mnie jedna rzecz. Czasami podczas użytkowania internetu po prostu internet zanika, mój komputer jak i urządzenia działające przez WI-FI tracą połączenie z internetem.
    Co pomaga? Wyłączenie zasilania modemu i ponowne go podłączenie... Czasami nie zdarza się to przez tygodnie, czasami jest to nawet 10 razy w dniu.
    Czy jest ktoś w stanie mi pomóc z tym problemem?
    PS. Co ciekawe modem UPC wymieniłem, poprosiłem o wymianę bo myślałem że jest wadliwy i otrzymałem nowy. Problem nie zniknął... Więc czego jest to wina? Router też zmieniłem, ten sam problem...

    0 7
  • Pomocny post
    #2 02 Lip 2013 12:31
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wklej obrazek z parametrami połączenia kablowego ze strony modemu (192.168.100.1).

    0
  • #3 02 Lip 2013 12:39
    Piotrje
    Poziom 6  

    Screeny z których zakładek potrzebujesz?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Modem UPC + Router - Utrata połączenia

    To jest screen z zakładki SIGNAL

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Lip 2013 13:10
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Sygnał jest w porządku, ale to trzeba sprawdzić wtedy, kiedy jest problem, a nie jak działa dobrze. Przydadzą się też logi.

    0
  • #5 02 Lip 2013 14:14
    Piotrje
    Poziom 6  

    Modem UPC + Router - Utrata połączenia

    Tutaj screen z logów :)

    0
  • #6 03 Lip 2013 10:25
    Piotrje
    Poziom 6  

    Okej, problem wystąpił i zrobiłem screen sygnału oraz logów. Widać, że jest jakiś problem w logach, ale czekam aż oceni to ktoś kto się zna.
    Modem UPC + Router - Utrata połączenia Modem UPC + Router - Utrata połączenia

    0
  • Pomocny post
    #7 03 Lip 2013 13:52
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Piotrje napisał:
    problem wystąpił i zrobiłem screen sygnału
    Na nim widać, że upstream spadł poniżej normy i modem się wylogował z sieci. Upstream powinien mieć wartość w zakresie 42-46 dBmV.
    Piotrje napisał:
    Co ciekawe modem UPC wymieniłem, poprosiłem o wymianę bo myślałem że jest wadliwy i otrzymałem nowy. Problem nie zniknął...
    Przyczyną może być jakiś ogólny problem z sygnałem w Twojej instalacji lub w budynku. Uszkodzenia kolejnego modemu też nie można wykluczyć. Zgłoś to do UPC, do działu technicznego.

    0
  • #8 03 Lip 2013 14:14
    Piotrje
    Poziom 6  

    Zgłosiłem, jutro przejedzie techniczny i zobaczymy co jest grane :)
    Dziękuję za pomoc :))

    0