Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PILOT=>Uszkodzona dioda czy rezonator?

Blondasek4 05 Mar 2005 13:19 1844 5
  • #1 05 Mar 2005 13:19
    Blondasek4
    Poziom 10  

Hej:) Jestem początkujący, ale wydaje mi się, że zamieszczanie tego postu w dziale dla początkujących byłoby raczej nieodpowiednie. Otóz mam problem z pilotem od satelity (sorki, że nie podam teraz modelu). Testem diodowym sprawdziłem diodę nadawczą i jest sprawna. Przeczytałem kilka postów i tam napisane było, że poza diodą przyczyną może być także rezonator. Na płytce od mojego pilota jest typ XZT455E. Jeśli mam go wymienić to dokładnie na identyczny? I możecie napisać co ma za zadanie robić ten rezonator? Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość.

0 5
  • #2 05 Mar 2005 13:46
    wladi.klimek
    Poziom 18  

Najczęstszą przyczyną uszkodzenia pilota jest „otrząśnięty” rezonator lub wytarte gumki przycisków. W pierwszym przypadku należy wymienić rezonator, przy czym kluczową informacją jest częstotliwość rezonansowa – w Twoim przypadku oznaczenie „455”. W przypadku gumek - je także należy wymienić. Pomocne mogą tu być gotowe zestawy (gumki + klej) lub gumki z innego (uszkodzonego) pilota. Rezonator służy do wytwarzania częstotliwości nośnej sygnału, który po zmodulowaniu (w zależności od naciśniętego przycisku) podawany jest na diodę nadawczą. Aby sprawdzić rezonator, połóż pilota na odbiorniku radiowym ustawionym na fale średnie i naciśnij przycisk na pilocie. Jeżeli będzie słychać „terkotanie” to rezonator jest dobry.

0
  • #3 06 Mar 2005 12:20
    grzesiulek5
    Poziom 22  

Wszystko się prawie zgadza.Usterek pilotów może być o niebo więcej aczkolwiek wypisałeś te najbardziej typowe.Natomiast terkotanie w odbiorniku radiowym wcale nie oznacze że rezonator jast na 100% sprawny.Można tylko przypuszczać że tak jest.W przypadku uszkodzenia trzeba go zmienić na dokładnie taki sam

0