Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 90 ustawienie zaplonu

05 Mar 2005 13:21 6743 21
  • Poziom 10  
    Witam,

    Szukalem na tym forum ale niestety nie znalazlem podobnego tematu... Moze ktos pomoze:

    VW Passat rocznik 90 silnik 1.8 RP w ktorym wymienilem wlasnorecznie pasek rozrzadu i przy okazji pozmienialem [niepotrzebnie , ale oczywiscie chcialem dobrze...] ustawienia zaplonu. Teraz silnik nie ma tyle mocy co przedtem. Krecilem w lewo i prawo, ale pomaga na krotko (?).

    Jak ustawic samemu wlasciwie zaplon?

    Oraz jeszcze jeden problem: po wymianie paska i napinacza slychac swist (piszczenie) jakby cos sie ocieralo, ale pasek wyglada na wlasciwie ulozony. Czy to moze piszczec nowa rolka?

    Wszelkie uwagi mile widziane :)

    Pozdrowienia
    vonglass
  • Poziom 30  
    A wymieniles tez rolke bo z tego pytania wnioskuje ze nie. Powinno sie wymieniac wszystko. Zgrales ze soba wszystkie znaki na kolach zebatych bo z tego co piszesz wyglada ze przesunales rozrzad. Sprawdz ustawienie jeszcze raz. Powodzenia.
  • Poziom 10  
    Wymienilem komplet, tzn. pasek i rolke
    Chyba przeprosze sie stara rolka, bo nie wyglada wcale zle, czyli nie ma luzow itp. Moze pomoze na piszczenie.

    Faktycznie pozmienialem ustawienie kol, ale potem odnalazlem dokumentacje silnika i ustawilem zgodnie ze wskazowkami, przynajmniej tak mi sie wydaje ;) Przejechal po tej operacji 1000 km wiec chyba jest ok...

    No ale niestety po ustawieniu zaplonu na kresce, jak sugeruje instrukcja, nie jest dobrze - przynajmniej u mnie. I stad moje watpliwosci jak sie powinno ustawiac poprawnie, kiedy juz cala resztajest ustawiona.

    Pozdrowienia
    vonglass
  • Poziom 13  
    witam
    -a regulowałeś jeszcze palcem rozdzielczym porzyśpieszenie zapłonu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    dzieki
    co prawda nie do konca wiem co to ZZ ale jakos dam sobie rade ;)
    te 7 stopni tez jakos pomierze...

    pozdrowienia
  • Poziom 14  
    co do zapłonu nie pomoge ci zbyt wiele ale z tym ocieraniem sprwadz dokładnie czy osłona paska gdzieś nie dostaje któregoś z kół zembatych no i czy wymieniałeś jeszcze inne paski tzn.np alternatora bo te jak są mocno napięte potrafią świstać przy zwiekszaniu obrotów .
  • Poziom 34  
    Jeśli to jest wycie, takie "uuuuuuu" to mogłeś za mocno napiąć pasek rozrządu i stąd ten odgłos. Sprawdź koniecznie napięcie paska!
  • Poziom 10  
    Dzieki za podpowiedzi,

    inne paski, w moim przypadku to tylko pasek od ladowania i pompy wodnej, stan ok - nie piszcza (no moze tylko alternator a ktorym wypadaloby zrobic serwis)

    co do napiecia paska rozrzadu - napinalem oczywiscie na oko, sprawdzajac na koniec, czy da sie go obrocic max o 90 stopni jak radzi manual. moze trzeba bardziej dokladnie - nie wiem. piszczy po zwiekszeniu troche obrotow, na wolnych nie slychac...

    pojde zobaczyc, czy pasek nie ociera gdzies jednak, ale musialby na dole, bo po zdjeciu gornej obudowy tez piszczy. swoja droga to jest taki bardziej mechaniczny odglos, stad moje przypuszczenie, ze to rolka (choc nowa). czy nowa rolke smaruje sie jakos? chyba nie...

    pozdrowienia
  • Poziom 16  
    Mała uwaga!Silniki RP w Passacie nie mają regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia kąta zapłonu.A zapłon ustawia się na 6 stopni +-1 stopien,ale po zablokowaniu komputera sterującego(np.Vagiem)
  • Poziom 10  
    A mam szanse zrobic to sam? Tzn jak zablokowac komputer w warunkach domowych?

    Poniewaz wielki ze mnie laik to pytam niesmialo - te 6 +/- 1 stopni to wzgledem czego? Domyslam sie, ze wzgledem tych oznaczen na dwoch pozostalych kolach zgranych ze soba?

    No i ostatnie, bo nikt nie odpisal - nowa rolke napinajaca pasek rozrzadu to sie smaruje czyms?

    dzieki i pozdrowienia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    hmm
    na wklejce z tylu mam przy silniku z lewej RP a po prawej AGP

    ?
  • Poziom 18  
    witam
    mam podobny problem po wymianie paska zrobił się trochę słabszy mam pytanko bo z poprzednich postów to nie wynika dokładnie mianowicie mam silnik 1.8i 90 km początek nr RP aparat zapłonowy z podciśnieniem do wyprzedzenia zapłonu czy wystarczy ustawić zapłon przy biegu jałowym na 6 +-1 czy trzeba coś przyblokować ( podciśnienie z wyprzedzenia ewentualnie wejść w tryb serwisowy ) na czas ustawiania zapłonu. Mam też jeszcze jedno pytanie czy wałek napędzający aparat zapłonowy ma też znacznik i gdzie jest jego odnośnik (nie posiadam serwisuwki , nie była jeszcze potrzebna)
    z góry dzięki za odpowiedzi
  • Poziom 34  
    Potwierdzam kąt 6 stopni, przewód podciśnienia wypięty i zaślepiony
  • Poziom 18  
    przy wypiętwm przewodzie zapłon jest wyprzedzony czy opuźniony
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    ludzie prosze ustawcie najpierw rozrzad a puzniej minimalnie albo wcale zaplon. przeskoczyliscie napewno o jeden zabek na pasku. silnik bedzie chodzil ale brak mocy daje sie wyczuc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    witam
    po ustawieniu zapłonu z 12 na 6 chodzi jak zegarek dzięki za pomoc
  • Poziom 16  
    Jest to właściwe odpowiedz do kolegi Electrit.Mimo wielkiej wiedzy nie ma kolega racji.Passaty z silnikiem RP nigdy nie miały podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.Tak samo sprawa dotyczy ustawiania zapłonu.Udostępniam,na potwierdzenie moich racji skany z książki serwisowej w moim serwisie,dotyczących ustawiania zapłonu.W pierwszej części pokazane jest podłączenie Vagiem,wejście w nastawy podstawowe(blokowanie komputera),a następnie właściwy sposób ustawienia zapłonu.Książka jest niestety po niemiecku,ale to chyba nie jest problem
    Załączniki:
  • Poziom 2  
    nie mam książki i nie wiem jak ustawić znaki pomocy