Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 90 ustawienie zaplonu

vonglass 05 Mar 2005 13:21 6518 21
  • #1 05 Mar 2005 13:21
    vonglass
    Poziom 10  

    Witam,

    Szukalem na tym forum ale niestety nie znalazlem podobnego tematu... Moze ktos pomoze:

    VW Passat rocznik 90 silnik 1.8 RP w ktorym wymienilem wlasnorecznie pasek rozrzadu i przy okazji pozmienialem [niepotrzebnie , ale oczywiscie chcialem dobrze...] ustawienia zaplonu. Teraz silnik nie ma tyle mocy co przedtem. Krecilem w lewo i prawo, ale pomaga na krotko (?).

    Jak ustawic samemu wlasciwie zaplon?

    Oraz jeszcze jeden problem: po wymianie paska i napinacza slychac swist (piszczenie) jakby cos sie ocieralo, ale pasek wyglada na wlasciwie ulozony. Czy to moze piszczec nowa rolka?

    Wszelkie uwagi mile widziane :)

    Pozdrowienia
    vonglass

    0 21
  • #2 05 Mar 2005 13:28
    Slawek J
    Poziom 30  

    A wymieniles tez rolke bo z tego pytania wnioskuje ze nie. Powinno sie wymieniac wszystko. Zgrales ze soba wszystkie znaki na kolach zebatych bo z tego co piszesz wyglada ze przesunales rozrzad. Sprawdz ustawienie jeszcze raz. Powodzenia.

    0
  • #3 05 Mar 2005 15:19
    vonglass
    Poziom 10  

    Wymienilem komplet, tzn. pasek i rolke
    Chyba przeprosze sie stara rolka, bo nie wyglada wcale zle, czyli nie ma luzow itp. Moze pomoze na piszczenie.

    Faktycznie pozmienialem ustawienie kol, ale potem odnalazlem dokumentacje silnika i ustawilem zgodnie ze wskazowkami, przynajmniej tak mi sie wydaje ;) Przejechal po tej operacji 1000 km wiec chyba jest ok...

    No ale niestety po ustawieniu zaplonu na kresce, jak sugeruje instrukcja, nie jest dobrze - przynajmniej u mnie. I stad moje watpliwosci jak sie powinno ustawiac poprawnie, kiedy juz cala resztajest ustawiona.

    Pozdrowienia
    vonglass

    0
  • #4 05 Mar 2005 16:29
    krzyzak21
    Poziom 13  

    witam
    -a regulowałeś jeszcze palcem rozdzielczym porzyśpieszenie zapłonu

    0
  • #5 05 Mar 2005 16:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 05 Mar 2005 18:20
    vonglass
    Poziom 10  

    dzieki
    co prawda nie do konca wiem co to ZZ ale jakos dam sobie rade ;)
    te 7 stopni tez jakos pomierze...

    pozdrowienia

    0
  • #7 05 Mar 2005 22:14
    tajnygelo
    Poziom 13  

    co do zapłonu nie pomoge ci zbyt wiele ale z tym ocieraniem sprwadz dokładnie czy osłona paska gdzieś nie dostaje któregoś z kół zembatych no i czy wymieniałeś jeszcze inne paski tzn.np alternatora bo te jak są mocno napięte potrafią świstać przy zwiekszaniu obrotów .

    0
  • #8 05 Mar 2005 22:19
    zodiak318
    Poziom 34  

    Jeśli to jest wycie, takie "uuuuuuu" to mogłeś za mocno napiąć pasek rozrządu i stąd ten odgłos. Sprawdź koniecznie napięcie paska!

    0
  • #9 06 Mar 2005 15:31
    vonglass
    Poziom 10  

    Dzieki za podpowiedzi,

    inne paski, w moim przypadku to tylko pasek od ladowania i pompy wodnej, stan ok - nie piszcza (no moze tylko alternator a ktorym wypadaloby zrobic serwis)

    co do napiecia paska rozrzadu - napinalem oczywiscie na oko, sprawdzajac na koniec, czy da sie go obrocic max o 90 stopni jak radzi manual. moze trzeba bardziej dokladnie - nie wiem. piszczy po zwiekszeniu troche obrotow, na wolnych nie slychac...

    pojde zobaczyc, czy pasek nie ociera gdzies jednak, ale musialby na dole, bo po zdjeciu gornej obudowy tez piszczy. swoja droga to jest taki bardziej mechaniczny odglos, stad moje przypuszczenie, ze to rolka (choc nowa). czy nowa rolke smaruje sie jakos? chyba nie...

    pozdrowienia

    0
  • #10 11 Mar 2005 12:26
    Rocaria
    Poziom 16  

    Mała uwaga!Silniki RP w Passacie nie mają regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia kąta zapłonu.A zapłon ustawia się na 6 stopni +-1 stopien,ale po zablokowaniu komputera sterującego(np.Vagiem)

    0
  • #11 11 Mar 2005 14:01
    vonglass
    Poziom 10  

    A mam szanse zrobic to sam? Tzn jak zablokowac komputer w warunkach domowych?

    Poniewaz wielki ze mnie laik to pytam niesmialo - te 6 +/- 1 stopni to wzgledem czego? Domyslam sie, ze wzgledem tych oznaczen na dwoch pozostalych kolach zgranych ze soba?

    No i ostatnie, bo nikt nie odpisal - nowa rolke napinajaca pasek rozrzadu to sie smaruje czyms?

    dzieki i pozdrowienia

    0
  • #12 11 Mar 2005 14:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 11 Mar 2005 16:04
    vonglass
    Poziom 10  

    hmm
    na wklejce z tylu mam przy silniku z lewej RP a po prawej AGP

    ?

    0
  • #14 23 Mar 2005 22:54
    karolinter
    Poziom 18  

    witam
    mam podobny problem po wymianie paska zrobił się trochę słabszy mam pytanko bo z poprzednich postów to nie wynika dokładnie mianowicie mam silnik 1.8i 90 km początek nr RP aparat zapłonowy z podciśnieniem do wyprzedzenia zapłonu czy wystarczy ustawić zapłon przy biegu jałowym na 6 +-1 czy trzeba coś przyblokować ( podciśnienie z wyprzedzenia ewentualnie wejść w tryb serwisowy ) na czas ustawiania zapłonu. Mam też jeszcze jedno pytanie czy wałek napędzający aparat zapłonowy ma też znacznik i gdzie jest jego odnośnik (nie posiadam serwisuwki , nie była jeszcze potrzebna)
    z góry dzięki za odpowiedzi

    0
  • #15 23 Mar 2005 22:58
    zodiak318
    Poziom 34  

    Potwierdzam kąt 6 stopni, przewód podciśnienia wypięty i zaślepiony

    0
  • #16 23 Mar 2005 23:11
    karolinter
    Poziom 18  

    przy wypiętwm przewodzie zapłon jest wyprzedzony czy opuźniony

    0
  • #17 23 Mar 2005 23:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 25 Mar 2005 00:36
    Andrzej Wilk
    Poziom 11  

    ludzie prosze ustawcie najpierw rozrzad a puzniej minimalnie albo wcale zaplon. przeskoczyliscie napewno o jeden zabek na pasku. silnik bedzie chodzil ale brak mocy daje sie wyczuc

    0
  • #19 25 Mar 2005 08:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 31 Mar 2005 23:01
    karolinter
    Poziom 18  

    witam
    po ustawieniu zapłonu z 12 na 6 chodzi jak zegarek dzięki za pomoc

    1
  • #21 03 Kwi 2005 18:52
    Rocaria
    Poziom 16  

    Jest to właściwe odpowiedz do kolegi Electrit.Mimo wielkiej wiedzy nie ma kolega racji.Passaty z silnikiem RP nigdy nie miały podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.Tak samo sprawa dotyczy ustawiania zapłonu.Udostępniam,na potwierdzenie moich racji skany z książki serwisowej w moim serwisie,dotyczących ustawiania zapłonu.W pierwszej części pokazane jest podłączenie Vagiem,wejście w nastawy podstawowe(blokowanie komputera),a następnie właściwy sposób ustawienia zapłonu.Książka jest niestety po niemiecku,ale to chyba nie jest problem

    0
    Załączniki:
  • #22 12 Maj 2008 11:35
    hess16
    Poziom 2  

    nie mam książki i nie wiem jak ustawić znaki pomocy

    0