Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b4 - Światła do jazdy dziennej

Piotrek Elektronik 02 Lip 2013 16:04 6726 8
  • #1 02 Lip 2013 16:04
    Piotrek Elektronik
    Poziom 9  

    Witam;

    Jak w temacie interesuje mnie montaż świateł do jazdy dziennej,
    w miejscu halogenów.
    (dokładnie to na przewodach od nich)
    Mam tam poprowadzoną fabryczną instalacje.
    Napięcie jest podawane przy zapalaniu tylnych przeciwmgłowych.
    (nie mam pozycji do przednich na włączniku)

    Chciał bym żeby zapalały się one przy włączonym zapłonie jak prawdziwe led-y.

    Co trzeba zrobić, jaki przekaźnik wstawić i czy nie będzie to duża ingerencja w fabryczną instalację?

    1 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 02 Lip 2013 16:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Miejsce to spełnia wymogi przewidziane w przepisach? Zaczynając od minimalnej wysokości montażu.
    I jaka jest trudność w położeniu nowego przewodu, w takim aucie? Lepiej rzeźbić instalację? W sumie zajmie co to podobną ilość czasu.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 02 Lip 2013 16:35
    Piotrek Elektronik
    Poziom 9  

    Co do przepisów wszystko się zgadza.
    A chcę korzystać z tej instalacji bo myślałem że wystarczy wyjąć tą zworkę i wstawić w to miejsce przekaźnik z przewodem do sygnału ze stacyjki.

    0
  • #4 02 Lip 2013 16:42
    cubeo
    Poziom 14  

    Witam
    Nie stanowi to obciążenia dla instalacji (diody w porywach mają moc ok 5W) czyli tyle co jedna postojówka więc sprawa przekroju przewodu a co za tym idzie obciążenia jest załatwiona. W niemieckich autach prawie zawsze masa ma kolor brązowy więc polaryzacja też nie stanowi problemu. Co zaś do reszty... musisz przeciąć przewód który jest podłączony do halogenów przednich (ale nie brązowy) i jeden koniec zaizolować a drugi pozostający podłączyć do swojego przekaźnika. Jak to zrobić - myślę,że ile głów tyle rozwiązań tego tematu. Moim zdaniem daj jeden przekaźnik na 12VDC sterowany z napięcia postacyjkowego a drugi koniec cewki poprzez włącznik świateł pozycyjnych (+) oporność włókna żarówki pozycyjnej gwarantuje, że przekaźnik z pewnością zadziała a w momencie włączenia pozycyjnych rozłączy obwód. Przy odrobinie cierpliwości zmontujesz to w ciągu 2h.
    Powodzenia. Tak na wszelki wypadek:
    87 - zasilany obwód
    30 - stały + czyli niezależny od położenia kluczyka zapłonu
    85 - jeden koniec cewki np podpięty pod postacyjkowy może być 75 (czyli odciążający)
    86 - drugi koniec cewki podpięty pod żarówkę pozycyjną

    0
  • #5 22 Lis 2013 09:40
    kazskis
    Poziom 9  

    czy jak mam włożone postojówki led smd to może to spowodować że podłączone światła dzienne nie będa poprawnie działały?

    0
  • #6 24 Lis 2013 16:12
    cubeo
    Poziom 14  

    Siemka
    To zależy od prądu jaki pobiera przekaźnik i dioda LED w Twoim aucie. Jeśli LED ma mniejszy prąd niż cewka przekaźnika to raczej nie zadziała (przekaźnik może brzęczeć ale nie załączy styków). Można wpiąć w obciążenie rezystor aby dociążyć obwód Wartość obliczysz z prawa Ohma. R=U/I gdzie I to prąd cewki przekaźnika.
    powodzenia.

    0
  • #7 24 Lis 2013 16:49
    kryzđ
    Poziom 14  

    Witam,
    Potrzebujesz przekaźnika ze stykiem zwiernym i rozwiernym o znaczeniach 87 i 87a
    świtała podłączasz do 87a (zwarty z 30) a 86 do plusa zasilania żarówki pozycyjnej a 85 do masy.
    Po załączeniu świateł pozycyjnych na styku 86 pojawi się napięcie , co spowoduje przełączenie przekaźnika zwarcie styków 30 z 87 , a rozwarcie 30 z 87a i wyłączenie świateł dziennych . Działa nawet jeżeli żarówki świateł postojowych będą przepalone .

    Dodano po 7 [minuty]:

    A oto pomocniczy rysunek z innym rodzajem przekaźnika
    https://obrazki.elektroda.pl/9212260600_1374925793.jpg
    PS. jeżeli uszkodzi się przekaźnik ( spali cewka) światła będą się świecić cały czas.

    0
  • #8 24 Lis 2013 17:11
    milejow
    Poziom 42  

    Ale kombinujecie jak kobyła pod górę :D
    Wyciągasz włącznik świateł, odcinasz z niego kabel szaro/żółty i dajesz na niego plus po zapłonie(czarno/niebieski o ile pamiętam) i masz na wtyczkach halogenów zasilanie po zapłonie.

    0
  • #9 24 Lip 2015 17:48
    darorut
    Poziom 8  

    W passacie B4 jak w większości starszych WV wystarczy na kostce wpinanej we włącznik świateł zrobić motek i wpiąć go w wolne miejsce 15 i dołączyć do istniejącego 2 w ten sposób aktywuje się światła dzienne w tych samochodach czyli po włączeniu zapłonu włączają się przednie reflektory a po przekręceniu włącznika zapala się reszta czyli pozycje i wszelkie podświetlenia nie potrzeba żadnych dodatkowych świateł ani przeróbki czy cięcia instalacji.

    Moderowany przez CameR:

    Usunąłem fragment wypowiedzi(...)panowie chyba nie wiecie o czym piszecie(...)
    Reg. 3.1.9. Nie obrażaj drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    0