Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysler grand voyager 2,5 td 1997r model 98 klima nabita a nie chłodzi

02 Lip 2013 19:59 3525 10
  • Poziom 8  
    Witam, przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Kupiłem niedawno ten samochód i dopiero go poznaje. Problem jest taki, że po nabiciu klimy 560g (było 400) załącza się sprężarka czuć zmianę obrotów silnika lecz nie ma zimnego nadmuchu. Bezpieczniki, przekaźniki sprawdzone, wentylatory uruchamiają się lecz nie odrazu po włączeniu klimy. Sprzęgło słychać jak zabiera i jest różnica w temperaturach rurek z czynnikiem. Na panelu nadmuchów nic nie mruga nawiewy pracują tak jak powinny. Skraplacz pod autem jest ubrudzony ale nie bez przesady. Nie wymieniłem jeszcze filtr kabinowego. Jaki może być powód owych problemów? ew. czy klima chłodzi tylko przy jakichś konkretynych ustawieniach nadmuchu?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Grubszy wąż jest zimny?
    Jeśli tak to przyczyna w sterowaniu regulacją ciepło-zimno.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    grubszy wąż dużo niższa temperaturę. dzisiaj byłem u innego fachowca i po podłączeniu maszynki stwierdził że nie ma różnicy ciśnienia przy właczaniu i przy wyłączaniu i stwierdził że kompresor do wymiany. Jeszcze wspomniał o czyszczeniu układu z wiórów..... poprzedni gość od klimy powiedział że jego maszyna nie nabiła by klimy jak by było coś w układzie nie tak. a było wporządku. chce mnie naciągnąć ?? kompresor nie jest drogi ale jeżeli to nie to..... panel od nawiewów działa dość płynnie tzn silniczki nie przycinają. zmiania obiegi płynnie. chyba że nie do końca zamyka ciepłe i tak miesza się z zimnym. dobrze kombinuję?
  • Poziom 39  
    Powinien być tak zimny, że aż ciężko byłoby go utrzymać, temp nawet 5stC.
    Trochę dziwna ta druga diagnoza, ponieważ jeśli ciśnienie by nie rosło, to NIE uruchomią się wentylatory.
  • Poziom 16  
    Dobrze gdybyś podał ciśnienia.
    "gość powiedzia że maszyna by nie nabiła gdyby coś było nie tak" = ŚCIEMA
    Maszyna to maszyna a fachowiec to fachowiec.
  • Poziom 8  
    niskie około 2 bar i wyskokie około 12 bar. po załączeniu klimy osobiście nie zauwarzyłem różnicy. Czy to możliwe że klima jak dostał opór większej ilości czynnika to umarła? czy już wcześniej na tych 400-tu gramach by zdechła. Sprężarka to nie jest duży koszt do mojego samochodu (używka ofkors ;) ) Ale czy problem nie leży gdzieś indziej.... dziękuję za zainteresowanie
  • Poziom 39  
    Sprężarka jest OK, widać, że problem leży w sterowaniu ciepło-zimno lub w wentylacji tj filtr kabinowy itp.
  • Poziom 16  
    Dzisiaj miałem Clio. Na wylkocie z kratki 7st a w aucie chłodu nie czuć.
    Oczywiście problem tkwił w filtrze kabinowym a zamiast filtra wyciągnąłem cegłę :)

    Ale problem może tkwić również w mieszaniu powietrza jak decybel91 napisał.

    1 amigo też przyjechał z pretensjami że klima nie chodzi, a jak do auta wsiadłem to ogrzewanie było włączone :) ze wstydu koleś się prawie roztopił przy tych upałach :)
  • Poziom 8  
    dzisiaj robiłem kalibracje panelu nwawiewów. nic mi nie mrugało wcześniej, a teraz jeden test przechodzi bez problemu a drugi chwilę pomruga i potem cały czas mrugają dwie kontrolki (obieg wew i klima). są już na stałe. myślałem że kalibracja ustawi klapy nawiewu i bedzie git lecz to nie to. wychodzi na to że jest jakaś mechaniczna usterka.... niestety. dziękuję wszystkim za zainteresowanie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha... w moim samochodzie nie ma filtra kabinowego... producent nie przewidział. nie ma go na podszybiu ani pod schowkiem przed pasażerem. w sklepie motoryzacyjnym też byli w szoku jak nie było filtra ani w systemie ani w katalogach. więc filtr chyba odpada.
  • Poziom 21  
    dudzik86 napisał:
    Witam, przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Kupiłem niedawno ten samochód i dopiero go poznaje. Problem jest taki, że po nabiciu klimy 560g (było 400) załącza się sprężarka czuć zmianę obrotów silnika lecz nie ma zimnego nadmuchu. Bezpieczniki, przekaźniki sprawdzone, wentylatory uruchamiają się lecz nie odrazu po włączeniu klimy. Sprzęgło słychać jak zabiera i jest różnica w temperaturach rurek z czynnikiem. Na panelu nadmuchów nic nie mruga nawiewy pracują tak jak powinny. Skraplacz pod autem jest ubrudzony ale nie bez przesady. Nie wymieniłem jeszcze filtr kabinowego. Jaki może być powód owych problemów? ew. czy klima chłodzi tylko przy jakichś konkretynych ustawieniach nadmuchu?



    Do tego auta wchodzi 960gram czynnika a nie 560g.
    Dopełnij do wymaganej ilosci a zapewne zacznie chłodzic.
  • Poziom 8  
    no tak.. źle napisałem. Miałem 400g czynnika i DOBILI jeszcze 560. ALE jest jeden problem, to jest rocznik 1997 ale modelowo 1998 a ten z koleii ma 1350g jak dobrze pamiętam. Byłem u innego klimiarza i powiedział że nawet jak nabili te 960 zammiast 1350 to powinna chłodzić bo w innych samochodach chłodzi nawet z połową czynnika. Myślę, że poprostu pojeżdże po fachowcach i potwierdzę usterkę sprężarki i to zrobie. Pochwalę się co i ile kosztowało :) no i czy pomogło oczywiście