Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FORD ESCORT MK7 1.6 16V KOMBI - nie działający klakson

nightmoon90 02 Jul 2013 22:12 3492 4
  • #1
    nightmoon90
    Level 10  
    Witam, posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do modelu 1.6 16v GHIA w kombi z 1997r. ?
    Schematu szukałem już chyba wszędzie a ułatwił by mi bardzo sprawę...

    Ogólny problem polega na braku sygnału dźwiękowego (klaksonu) mogę powiedzieć tyle:
    -klakson sprawdzałem sprawny
    -przewody na pewno nie są zaśniedziałe itp.
    -sprawdzałem miernikiem jak i żarówką, na krótko i nie jest podawane napięcie na niego.
    -sprawdziłem bezpiecznik ogólnie wszystkie 100% dobre niepoprzepalane...



    Dalej sprawa się komplikuje ponieważ ze skrzynki z bezpiecznikami wychodzi przewód (wydaje mi się, że na klakson w kolorze żółto pomarańczowym) no ale taki sam znajduje się również w kierownicy tylko że tam nie ma powrotu w takim samym kolorze, więc wnioskuję, że jakiś inny przewód musi ze skrzynki iść na kolumnę po czym wraca chyba tym pomarańczowym (ale nie ma 2ch w skrzynce) do skrzynki po czym z niej wychodzi i idzie na klakson...

    Najlepsze jest to, że w samym bezpieczniku czy to klaksonu czy awaryjnych jest prąd ale jak przyłożymy próbówkę, od góry tam gdzie jest wyjście na klakson prąd już nie wychodzi nawet jeśli w samej kierownicy zrobimy obie blaszki na krótko tak jak byśmy chcieli zatrąbić wnioskuję, że babol jest gdzieś między skrzynką a kolumną ale nie wiem czego szukać i rozkładam już ręce...

    Ogólnie szukałem też jakiegoś przekaźnika od klaksonu ale powiem szczerze, że bez skutku, orientuje się ktoś czy ów model posiada takowy do klaksonu i jeśli tak który to?

    Dziękuję ogólnie za każdą radę z góry i tutaj nie ma nic na ten temat mówię od razu http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/index.html albo nie umiem szukać...
  • #2
    k-sierra
    Level 22  
    Cześć.
    Klakson i jego instalacja jest niewiele bardziej skomplikowana od konstrukcji młotka.
    Nie wiem po co Ci schemat.
    Przekaźnik jest na pewno, musisz go odnaleźć. Na pokrywie nie ma oznaczeń ?
    Jakaś książka typu ,sam naprawiam.
    Jak odnaleźć przekaźnik klaksonu jeśli wszystkie sposoby zawiodły :- Wyjmij wszystkie przekaźniki ,a na pewno te do których nie jesteś pewny. (dużo ich nie ma) Odłącz klakson i podaj + na przewód klaksonu (ten + który idzie na klakson) Teraz w skrzynce bezpieczników patrz gdzie się pojawił + .Jeśli się pojawi w którejś wsuwce to już wiesz ze jest to przekaźnik klaksonu. Dalej chyba tłumaczyć nie muszę ?

    Najczęstsze usterki to brak sygnału z kierownicy, wytarte styki itp. lub zabity przekaźnik.
    Rzadziej instalacja.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Opis skrzynki i przekaźników można znaleźć w naście sekund. Jak były to popularne auta, to była to lektura obowiązkowa, bo skrzynka dawała popalić. Jest jeszcze sporo opisów, tutoriali...
    Klakson działa na krótko? Zasilanie na nim jest względem karoserii? Podstawiłeś inny?
    Masz i czytaj:
    http://www.fordescort.org/content/category/3/79/45/
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Masz światła awaryjne? one i sygnał wiszą na bezpieczniku nr.20 , w dolnym rzędzie , piąty od lewej.

    Sygnał sterowany plusem bez przekaźnika.
  • #5
    nightmoon90
    Level 10  
    Temat do zamknięcia a dla potomnych napiszę, że przyczyną był zimny lut w manetce po lewej stronie tam gdzie prąd wchodził na płytkę ze wszystkimi rzeczami gniazdo to od lewej w śród 11 pinów 2gi od góry tam gdzie jest ich 6 był po prostu na miejscu ale nie przewodził dalej prądu...
    Dzięki za rady i pomoc :)