Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 2,5 TD 2000r ustawienie rozrzadu

02 Lip 2013 23:11 14979 9
  • Poziom 10  
    Witam

    Chcę ustawić rozrząd w mym Transicie 2,5 Td z rocznika 00' dodam że jest to model produkowany do 2000r więc przed lift.

    Podejrzenie pada na rozrząd jako że silnik kręci ale wogole nie odpala, coś sie przestawiło tuż po przejechaniu paru metrow na podwórku i klops.
    Samochód wcześniej pracował w miarę-wmiarę ponieważ kopcił...takze pewnie pompa źle ustawiona?

    współczynnik nadmiaru powietrza -λ?= (za duży)= kopcenie?
    zamieszczam schemat,moze ktos ma do tego opis?

    Ford Transit 2,5 TD 2000r ustawienie rozrzadu
  • Poziom 34  
    rozbierz jeszcze raz i sprawdz
  • Poziom 10  
    jeszcze nie rozbierałem, chcę sie do tego odpowiednio przygotować żeby sie nie męczyc bez sensu, wałki sie blokuje i pompę tak?
  • Poziom 10  
    i jak tam, ktoś coś wie na ten temat? auto stoi...
  • Poziom 43  
    No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Wszystko widać.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    andrzej20001 napisał:
    No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu.
    Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować.
    Ten pierwszy rysunek załączony przez nevermind47 jest faktycznie mylący - trochę od czapy - sugeruje wyjęcie rozrusznika...

    Załączam ci fragment wątku z http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144
    Przetłumaczona jest tam cała instrukcja Epica w Transicie 2,5.

    Ustaw sobie od razu statyczny kąt na pompie, to jest myk-myk, pół minuty jeżeli już robisz rozrząd.

    Pamiętaj o odpowiednim pasku, były trzy różne, niektóre nie są zamienne. Dokładnie sprawdź łożysko rolki napinacza, jeżeli nawet leciutko je słychać, wymień - tylko idealne można ewentualnie włożyć.


    WYMIANA PASKA ROZRZĄDU I USTAWIENIE STATYCZNEGO KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, str.31
    _________________________________________________________________

    Ford Transit 2,5 TD 2000r ustawienie rozrzadu

    USTAWIANIE STATYCZNEGO KĄTA WTRYSKU I WYMIANA PASKA ROZRZĄDU
    _________________________________________________________________

    * Kiedy ustawiamy statyczny kąt wtrysku pompy wtryskowej, oznacza to, że pozycjonujemy jej krzywkę wtryskową w odniesieniu do wału korbowego silnika

    * Ustawianie tego kąta jest realizowane mechanicznie poprzez zablokowanie kołkami ustalającymi następujących elementów:
    - koła wałka rozrządu
    - koła zamachowego (wału korbowego)
    - koła pompy wtryskowej (a dokładnie - kołnierza wałka pompy wtryskowej)
    - oraz poprzez dokręcenie (uprzednio poluzowanych) śrub regulacyjnych w owalnych otworach koła pompy.

    * Przed włożeniem kołka ustalającego koła zamachowego, należy wpierw zdemontować z otworu w kołnierzu silnika czujnik położenia wału korbowego (silniki bez systemu Lucas Epic nie mają tego czujnika).

    UWAGA: podczas naciągania paska zębatego rozrządu (także nowego), należy WPIERW zablokować wałek pompy kołkiem ustalającym (koło z poluzowanymi śrubami regulacyjnymi), następnie naciągnąć pasek i dopiero wtedy dokręcić śruby ustalające koło.

    Dopiszę swoja radę: sprężyna rolki napinacza traci z czasem swoją sprężystość, dlatego przy blokowaniu śrubą dźwigni napinacza zwiększam NIECO dodatkowo napięcie paska śrubokrętem (ale z umiarem...) - dotyczy to wersji napinacza na przesuwnej listwie.

    OPIS RYSUNKU
    _____________

    1. Kołek ustalający wałek pompy (a dokładniej jego kołnierz mocujący koło pasowe)
    2. Śruby regulacyjne na kole pompy ustalające statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku
    3. Kołek ustalający koło wałka rozrządu
    4. Czujnik położenia wału korbowego
    5. Kołek ustalający koło zamachowe (wał korbowy).
    ===============================================
    Mój dopisek:
    Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć wiertło 13mm, jako blokadę wałka rozrządu wiertło 8mm. W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 9mm, ponieważ otwór w korpusie ma 5mm (oryginalny kołek jest dwuśrednicowy).
    ===========================================================

    R0DZAJE PASKÓW ROZRZĄDU W SILNIKACH 2,5D
    ===========================================

    Były trzy różne paski:

    - od 1984 do 1992 roku ma zęby wysokości 2,5 mm, szerokość paska 25,4 mm (nr 6138677)
    - od 1992 do 09/1997 ma wyższe zęby 3,5 mm, taką samą szerokość 25,4 mm (nr 1135355)
    - od 09/1997 do 2000 jest szerszy, ma 27,6 - 28,0 mm (nr 1135354).

    Wszystkie mają 130 zębów, ten o szerokości 25,4 mm i zębach 3,5mm można ewentualnie założyć zamiast szerszego, odwrotnie nie...
  • Poziom 10  
    Dzięki wielkie, to mi się podoba, nic tylko się pouczyć i zabierać się do roboty!!!
  • Poziom 10  
    czy w przypadku wersji z turbiną i wersji bez niej pompa jest taka sama czy różni się? tak z ciekawości pytam ?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Nie, wolnossąca wersja ma klasyczną, mechanicznie sterowaną rotacyjną pompę Boscha, moce osiągane na Boschu to 70, 76 i 80 KM.

    Silnik z turbiną to elektronicznie sterowany system EPIC z pompą Lucas, moce 86, 100 i 115KM (te ostatnie to rodzynki).

    Na początku produkcji silnika 2,5D z bezpośrednim wtryskiem (od 1984 r.) stosowano mechaniczną pompę rotacyjną CAV Lucas, moc wynosiła 68 KM. Od 1988 roku stopniowo wypierała ją pompa Boscha, od 1992 roku był już tylko Bosch i pierwsza wersja Lucas Epica.

    Sam silnik (słupek) jest prawie identyczny we wszystkich wersjach, ale np. turbo jest lekko odprężone (o ok. 1 - 1,5 bara), ma inne tłoki. Jest trochę innych zmian (m. in. koła pasowe rozrządu, kolektory głowicy, głowica). W 2000 roku zaprzestano produkcji silnika 2,5D.
  • Poziom 10  
    Dzięki pomocy- wojciechjanusz udało się uruchomić samochód,przejrzałem wszystko od nowa dzięki!