Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9TDI - Ubytek płynu, czy to uszczelka pod głowicą UPG?

majuDJ 03 Lip 2013 00:19 10770 3
  • #1 03 Lip 2013 00:19
    majuDJ
    Poziom 9  

    koda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km.

    Objawy usterki:

    Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h


    Z braku czasu na naprawę sięgnąłem po uszczelniacz do chłodnic Prestone.Wszystko zrobiłem według instrukcji z pudełka, no poza tym, że chciałem czekać aż się silnik nagrzeje na biegu jałowym tylko pojechałem 4km. Po wszystkim jeszcze silnik pochodził na wolnych obrotach z 10minut. Patrzyłem pod maską płyn ładnie się wymieszał i miał jednolity kolor płynu G12.
    Ale moja radość nie trwała długo , przejechałem jakieś 200km i zaglądam pod maskę, a zbiorniczek zapchany pianką po sam korek o konsystencji bitej śmietany, że nie sposób odczytać poziomu płynu.

    Diagnoza mechanika:
    Test na obecność spalin w układzie chłodzenia wyszedł negatywny.
    Chłodnica szczelna.
    Węże szczelne.
    Oba wentylatory klimatyzacji jak i duży chłodnice sprawne i się załączają
    Pompa wody nie cieknie - też sprawdzona
    Korek też sprawdzany i podmieniany.

    Mechanik twierdzi, że to jednak uszczelka i płyn może się dostawać do tłoka czy jakoś tak i tam może być spalany.



    Co twierdzicie o tej teorii?
    Bo nie wiem czy nie wpakuje jakieś 1000zł w błoto a problem nie zniknie. Czy może płyn Prestone jest taki dobry , że pomimo przepłukania układu zatkał dziurę i teraz nie wiadomo czy to uszczelka?

    -1 3
  • #2 03 Lip 2013 02:50
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Zwykle przy trafionej uszczelce samochód kopci, pod korkiem oleju / płynu chłodniczego zauważalna może być maź itp.

    Oglądana była nagrzewnica? Dywaniki, szczególnie przednie kierowcy/pasażera nie są wilgotne?

    majuDJ napisał:
    w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h


    To mogłoby właśnie wskazywać, że któryś z króćców, lub węży nie wytrzymuje ciśnienia przy wysokich obrotach i tamtędy ubywa - miałem kiedyś w starym golfie podobny przypadek, pompa wody, króćce i węże sprawdzone, w mieście praktycznie nic a na trasę sie wybrałem i spadki spore, oraz dywaniki wilgotne - pękła nagrzewnica.

    0
  • #3 03 Lip 2013 07:36
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Skoro wynik na obecność spalin wyszedł negatywnie to jak może dostawać się płyn na tłok?
    Przecież w układzie chłodzenia jest mniejsze ciśnienie niż na tłokach więc powinny pojawiać się pęcherzyki układzie i powinny twardnieć węże od układu chłodzenia.

    0
  • #4 03 Lip 2013 20:03
    Staszek49
    Poziom 34  

    Jeśli nie "poszła" uszczelka, to płyn może uciekać jak wyżej podali koledzy. Ja (niezwłocznie) po dłuższej i forsownej jeździe sprawdziłbym stan węży, czy nie są mokre oraz w jakim stanie jest korek zbiorniczka płynu. Widziałem takie przypadki, że pod ciśnieniem płyn wydobywał się poprzez nieszczelny i niedokręcony korek zbiorniczka.

    1