Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

G這郾ik 4 ohm wzmacniacz 8 ohm

05 Mar 2005 14:52 13053 21
  • Poziom 10  
    Mam ma造 problem. Jestem posiadaczem jednej sztuki g這郾ika alphard 170 W 4ohm i amplitunera diora tosca 303 8 ohm i tylko i wy陰cznie 8 ohm czy wiecie co mam zrobi aby g這郾ik m鏬 grac pod tym wzmacniaczem. Jak pod陰cze to 瘸r闚ka prawie ga郾ie. modyfikacja wzmacniacza niewchodzi w gre. Moze jak zwrotnica do g這郾ika albo co w tym stylu. HELP
  • Poziom 14  
    nie mo積a pod豉ncza g這郾ik闚 o mniejszym oporze ni ten do jakiego wzmacniacz jest przystosowany poniewa przez ko鎍闚k mocy pop造nie wi瘯szy pr康 kt鏎y mo瞠 j zniszczy(by這 to wiele razy wa趾owane na forum) a je瞠li tak ci zale篡 na tym g這郾ku to mo瞠sz po陰czy go szeregowo z jakim innym tak aby op鏎 zast瘼czy by wiekszy lub r闚ny 8ohm
  • Poziom 10  
    wiem o tym ze op鏎 musi byc wi瘯szy i ze wiele razy by這 to na forum omawiane mam jeszcze ma陰 piszcza貫 5 W 4 OHM tylko jak j pod陰czy z tym g這郾iekiem 瞠by jej nie spali bo jak bym ja zapusci j na maksymalnej mocy pod陰czona szergeowoz tym drugim g這郾ikiem to by tylko dym zoata
  • Poziom 15  
    kup jaki gwizdek za 9z sa nawet pod陰cz w szereg z tym alphardem, ja moj tosce za豉twilem tonsilem 30w 4ohm dlatego uwa瘸j ...
  • Poziom 18  
    Witam!

    W tej roli Tosca odpada - jej ko鎍闚ka prawie na 100% pada przy obci捫eniu 4Ω. Pod陰czenie michy w szereg z gwizdkiem te do bani - gwizdek si od razu zjara...
    Mo瞠sz sko這wa drugi g這郾ik basowy 4Ω i w szereg z tym Alphardem i do Tosci, albo w ostateczno軼i jeden g這郾ik zast徙i rezystorem 4Ω o mocy min. 30W. Mo瞠sz tak瞠 zbudowa osobn ko鎍闚k na TDA7294 (jakie 60-70W mocy).
    Pami皻aj te, 瞠 Tosca ma tylko 20W, co raczej nie pozwoli zbytnio rozbuja takiego woofera. :D

    -Powodzenia,
    -Piqu
  • Poziom 15  
    Piku wiesz jak taki rezystor bedzie wygl康a :) fajny bedzie ... no wlasnie tosca ma troche za ma這 mocy do tego alpharda... co to jest 20w do takie glosnika?
  • Poziom 10  
    no z ta moca to jest gorzej bo mam pod陰czone 2 g這郾iki w tej chwili 85 watt niema ten wzmacniacz bezpiecznik闚 i na po這wie mocy ju sie boje sie o g這郾ik bo ma這 co mi z obudowy niewylatuj a bezpiczniki 2,5 A sz造 tak przy 40 % mocy tak瞠 te 20 watt to troche za ma這 jak na ten wzmacniacz nieiwem mo瞠 jaki lepszy model .A rezystor ju pod陰cza貫m i na ma造 ch g這郾o軼iach to parzy. Lecz ty t moj piszcza趾e da rade tak pod陰czy aby z alpharadem aby dawa造 8 ohm i na piszcza貫 sz豉 mniejsza moc

    Dodano po 43 [sekundy]:

    no z ta moca to jest gorzej bo mam pod陰czone 2 g這郾iki w tej chwili 85 watt niema ten wzmacniacz bezpiecznik闚 i na po這wie mocy ju sie boje sie o g這郾ik bo ma這 co mi z obudowy niewylatuj a bezpiczniki 2,5 A sz造 tak przy 40 % mocy tak瞠 te 20 watt to troche za ma這 jak na ten wzmacniacz nieiwem mo瞠 jaki lepszy model .A rezystor ju pod陰cza貫m i na ma造 ch g這郾o軼iach to parzy. Lecz ty t moj piszcza趾e da rade tak pod陰czy aby z alpharadem aby dawa造 8 ohm i na piszcza貫 sz豉 mniejsza moc
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    :arrow: wisnia_18

    1. Jasny gwint... Nie drzyj si tak :? !

    2. Hm..Wzmacniacz o dw鏂h parach wyj嗆 - na 4 i na 8-omowe kolumny..? Chyba tylko lampowy, lub niekt鏎e tranzystorowe McIntoshe, maj tak opcj, i to ze wzgl璠闚 czysto konstrukcyjnych - kwestia jedynie przek豉dni transformatora wyj軼iowego.
    A koszt sprz皻闚 tej klasy si璕a dziesi徠ek tysi璚y z...



    Generalnie rozwi您ania s tylko dwa - kupi inny g這郾ik, albo inny wzmacniacz. Kombinowanie z rezystorami szeregowymi, to za przeproszeniem o kant d*** rozstrza嗆 robota...
  • Poziom 15  
    Rocky Horror, jakby nie bylo to masz jednak racje albo wzmak albo g這snik...
  • Poziom 10  
    no dobra je郵i to niema sensu to jaki g這郾ik 8 ohm 30 cm szeroko軼 tak do 130zL
  • Poziom 35  
    po陰cz g堯snik w szereg z 瘸r闚k np 220v 50 wat ina bedzie zwi瘯sza op鏎 g堯snika......

    oj znofu cudujecie mnie dziwi czemu ci sie to pali ja tam u篡tkowa貫m tosci amatory aidy na 2 om nawet i te chodzi這 drut 1mm zamiast bezpiecznika i nigdy tranzystory mocy nie siad造 ( raz w aidzie poszed bdp w gml po 8 godz non stop na 1,7 om chyba z 10 kolumn r霩nolegle by堯 :D oba kana造 tak obci您one i 1 gml poszed i raz sieciowy na sonictripe wywali堯 :D:D) a na amatorze na 2 om to chyba ze 30 impr gra這 i nic nie by堯 ........
  • Poziom 12  
    wiesz co!!! gadasz jak idiota nie obra sie ale te najnwosze w pe軟ie zelektryzowane wzmacniacze maja taka opcje mozesz ustawiac sobie jak chcesz kt鏎e wyjscie ma miec 4Ω a kt鏎e 8Ω i nie b璠ziesz mi tu sciemnia
    ze tak opcje maja tylko starocie jak dopiero od 2000 roku wprowadzono cos takiego
  • Poziom 10  
    ale to jest stary zmachol i moze tylko 8 ohm miec niema zadnego wyboru pomidzy 4 a 8 ohm a jak pod陰czedo niego 4 ohm to gra ciszej i 瘸r闚a prawie gasnie
  • Poziom 26  
    cooowy ludzi te diory i unitry na 8 OHm wytrzymoja na 4. KOmbinowalem nawet kiedys i unitre podlaczylem na 2 Ohm i tysz dzialala tylko cos sie sprzegalo jak sie za wysoko wyjchalo z moca bo wydawal niesamowity pisk ale sciszalo sie i dalej gral. JEzeli to neij jest jakies cudo na jakis scalakach typu jak kiedys montowane bylo w radiach Julia albo wielkie scalaki w merkurym to na bank wytrzyma.
  • Poziom 31  
    wisnia_18 napisa:
    wiesz co!!! gadasz jak idiota nie obra si ale te najnwosze w pe軟ie zelektryzowane wzmacniacze maja taka opcje mozesz ustawiac sobie jak chcesz kt鏎e wyjscie ma miec 4Ω a kt鏎e 8Ω

    Bardzo nieliczne amplitunery do kina domowego, maj mo磧iwo嗆 prze陰czenia impedancji obci捫enia. Przyk豉dowy Arcam AVR100 (5400z) ma prze陰czanie obci捫enia na 4Ω lub 8Ω , przy czym dotyczy to wszystkich wyj嗆 razem, a nie ka盥ego z osobna. Je郵i stawiasz jakie twierdzenia, to zamiast m帷i ma這 do鈍iadczonym ludziom w g這wach i rzuca lu幡y przyk豉d kt鏎y nie koniecznie musi mie cokolwiek wsp鏊nego z prawd, wyci庵nij g這w z d*** i operuj konkretami!

    Cytat:
    i nie b璠ziesz mi tu sciemnia
    ze tak opcje maja tylko starocie

    Teraz to Ty gadasz jak idiota, i to do kwadratu. Jako nie przypominam sobie 瞠bym s這wem wspomina co o starociach. A mo瞠si myl? Je郵i tak, to mnie zacytuj!!
    Tak w ramach ciekawostki, wzmacniacze lampowe robi si do dzi - i to ze sporym rozmachem, a firma McIntosh wci捫 pracuje i ma si 鈍ietnie.
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich. Przepraszam 瞠 sie podpinam do tematu ale nie chcia貫m niepotrzebnie zak豉dac nowego a nie moge tego znale潭 na forum...
    Chodzi mi o sytuacje odwrotn czyli podpi璚ie kolumn 8Ohm pod wzmacniacz 4 lub 6Ohm...??? Czy w tym przypadku wszystko b璠zie OK ? Czy znowu wzmacniacz nie bedzie dawa rady ?
  • Poziom 15  
    oj panowie... jedynym w miare sensownych rozwi您aniem by這by dokupienie drugiego TAKIEGO SAMEGO g這郾ika i po陰czenie ich w szereg.. ale bior帷 pod uwag nisk skuteczno嗆 alphard'闚 lepiej zainwestowa w dodatkowy wzmacniacz, szczeg鏊nie w przypadku kiedy ma robi jako sub...
    a z pod陰czeniem 8Ohm kolumn pod 4Ohm wzmacniacz -> spokojnie mo瞠sz.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Ludziska... Wzmacniacze zasilane SMPS (zasilaczem impulsowym) lub trafem z odczepami mog mie regulacj impedancji, gdy przy 4 ohm zmniejsza si napi璚ie, powoduj帷 zwi瘯szenie max. pr康u tranzystora.
    PS. Konstrukcje fabryczne w og鏊e mnie nie obchodz, nie ma to jak samemu co skleci... :)
    Pozdrawiam, ㄆkasz
  • Poziom 10  
    Ok no dobra jesli niema szans tego pod陰czyc a alphard jest s豉by to jaki g這郾ik 8 ohm 30 cm tak do 130 z. Albo mo瞠 jaka modyfikacja tosci 瞠by 4 ohm ogarnia豉 ??? Czy te mo瞠 niema to sensu i zostaje tylko nowy g這郾ik ???
  • Poziom 43  
    S逝chaj 豉czenie 4-ohmowc闚 do 8-ohmowych wzmacniaczy to plaga ostatnich dni - ci庵le ten sam temat... Jeste w tej dobrej sytuacji, 瞠 mozesz spokojnie kupi lepsze g這郾ki, ni te Alphardy kt鏎e mia造 by 8 Ohm闚.

    Lepiej nie kombinuj rozwi您a jest du穎 - a przezwojenie trafa zmniejszenie napi璚ia - transformator wyjsciowy, rezystor szeregowy, drugi g這郾ik w szereg, zwi瘯szanie ch這dzenia... Najlepsze rozwiazanie to wywalenie tych Alphard闚 na rzecz czego porzadnego na 8 Ohmach - chocby jakiej Tesli.

    temat odchodzi od g堯wnego w徠ku, trzeba go zamkn望 -
  • Poziom 13  
    dlatego ja zawsze kupuje glosniki 8ohm nawet jak nie wiem do czego beda mi sluzyc :D zawsze mozna dokupic drugi i polaczyc rownolegle.. i wyjdzie 4ohm.. [chyba nic nie pokrecilem :)]... pozdro