Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa 250 - Wymiana mechanicznego regulatora na elektroniczny

03 Lip 2013 21:59 4314 9
  • Poziom 9  
    Panowie. Mam problem z ładowaniem w mojej Jawie 250 z plusem na masie. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości odkryłem, że mechaniczny regulator zakończył już żywot, więc zamówiłem elektroniczny regulator w sklepie "jawaczesci". Moje pytanie jest takie: Czy oryginalny rezystor drutowy, który jest przytwierdzony do stojana w dalszym ciągu jest potrzebny, czy też w sytuacji, gdy montuję elektroniczny regulator, to ten rezystor mogę usunąć??
    Rezystor wygląda tak:
    Jawa 250 - Wymiana mechanicznego regulatora na elektroniczny
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Szczerze mówiąc nie jestem zbyt obyty w elektromechanice, ale tak na chłopski rozum wymyśliłem, że pewnie ten rezystor był potrzebny w przypadku współpracy z mechanicznym regulatorem, natomiast w elektronicznym układzie zapewne jakieś oporniki są już wmontowane. Dobrze myślę?
  • Poziom 42  
    W elektronicznym regulatorze oporniki sa na 100%, ale nie takie o jakie ci chodzi. On działa na prostszej zasadzie, choć budowę ma bardziej skomplikowaną.
    Odnośnie opornika i regulatora elektronicznego.
    W opisach/instrukcji/na stronie producenta/itd. powinna być informacja czy wywalić opornik przy prądnicy czy nie.
    Jeśli nie ma inf, to wywalamy.
  • Poziom 42  
    Czego nie kumasz???
    Zdjęcie niewyraźne. Nie można odczytać komentarza przy rezystorze. Dalej nie wiadomo o co chodzi.
    Regulator powiniem miec podłączoną solidną masę. Najlepiej kablem : korpus silnika, "+" (!!!!) aku, regulator.
    Wygląda na to że knedle zrobili regulator do starodawnego układu z plusem(!) na masie.
    Możliwe że rezystor ma pozostać???
    Osobiście wywaliłbym go na szrot. Kupiłbym regulator do prądnicy z "-" na masie i podłączył. Czesi słynęli z fatalnej elektroniki.
  • Poziom 9  
    No właśnie dlatego, że instrukcja jest niewyraźna nie wiem co z tym rezystorem. Ten regulator jest dedykowany dla mojej prądnicy z "+" na masie, więc musi zadziałać. Wiem co gdzie ma być podłączone (początek uzwojenia, koniec, masa itd.) problemem jest tylko to, czy ten rezystor ma zostać, czy też nie. Dlatego wrzuciłem ten temat i proszę o pomoc.
  • Poziom 29  
    Poszukanie w grafice google wyrazenia MRV7V-P skutkuje znalezieniem lepszej jakosci tej instrukcji więc nie wiem w czym problem.
  • Poziom 9  
    Rezystor zostawiłem. Niby wszystko ok. Ładuje dobrze, ale gdy silnik wchodzi na obroty (przy prędkości około 70km/h) nagle drastycznie spada napięcie. Teraz ten problem muszę rozgryźć.