Witam, posiadam Subaru Forester SF5 ('99 170KM) z instalacją STAG-300. Niedawno wymieniłem sondę lambda z nieoryginalnej na oryginalną, gdyż nieoryginalna nie miała dobrze uszczelnionego połączenia ze starym kablem (bosch ls-2) i byłem przekonany że w dni wilgotne samochód inaczej jedzie. Po zmianie sondy wyczyściłem błędy w komputerze samochodu (nie gazu), a wraz z nimi "learning values", czyli, jeśli dobrze rozumiem, ustawienia nauczonego komputera samochodu. Samochód na benzynie odzyskał moc, zaczął normalnie przyspieszać i, co najważniejsze, nie szarpać. Natomiast kiedy przełączyłem na gaz, jechał coraz gorzej i gorzej. W końcu pojechałem do gazownika aby zrobił mi mapę. Powiedział on, że mapy się rozjechały, zainkasował pieniądze i rzeczywiście po tej operacji samochód i na benzynie i na gazie bardzo dobrze jeździł. Ale teraz jeździ znów gorzej. Teraz moje pytania:
1. czy kasując błędy i learning values z samochodu może się zdarzyć że wyczyszczę także i staga?
2. czy to możliwe, że źle ustawiony stag zmienia mi mapę samochodu co spowoduje że po przełączeniu na benzynę także będzie jeździł gorzej?
3. czy jeśli teraz wyczyszczę learning values z samochodu stag spróbuje się sam "naprawić"?
4. pan gazownik straszył mnie że jeśli pojadę gdzieś indziej, to oni to wykryją w logach staga i stracę gwarancję. Czy to prawda? Czy mogą to odkryć i czy to jest zgodne z prawem, że nie mogę nigdzie indziej serwisować?
Wiem, że diagnoz się nie przeprowadza zdalnie, ale może opowiem nieco o szarpaniu. To "szarpanie" - to nie jest takie standardowe szarpanie, ale przypomina trochę odbijanie piłki od ziemi. Naciskam gaz, samochód przyspiesza(500ms), ale nagle nie przyspiesza(500ms), potem przyspiesza(500ms), potem nie przyspiesza(500ms), a potem już normalnie jedzie. Tak jakby miał problem ze sterowaniem. To 500ms to takie orientacyjne, możliwe że nawet 300ms. Tak samo przy zdjęciu nogi z gazu. Nie dzieje się to też zawsze. Miał ktoś podobny problem?
1. czy kasując błędy i learning values z samochodu może się zdarzyć że wyczyszczę także i staga?
2. czy to możliwe, że źle ustawiony stag zmienia mi mapę samochodu co spowoduje że po przełączeniu na benzynę także będzie jeździł gorzej?
3. czy jeśli teraz wyczyszczę learning values z samochodu stag spróbuje się sam "naprawić"?
4. pan gazownik straszył mnie że jeśli pojadę gdzieś indziej, to oni to wykryją w logach staga i stracę gwarancję. Czy to prawda? Czy mogą to odkryć i czy to jest zgodne z prawem, że nie mogę nigdzie indziej serwisować?
Wiem, że diagnoz się nie przeprowadza zdalnie, ale może opowiem nieco o szarpaniu. To "szarpanie" - to nie jest takie standardowe szarpanie, ale przypomina trochę odbijanie piłki od ziemi. Naciskam gaz, samochód przyspiesza(500ms), ale nagle nie przyspiesza(500ms), potem przyspiesza(500ms), potem nie przyspiesza(500ms), a potem już normalnie jedzie. Tak jakby miał problem ze sterowaniem. To 500ms to takie orientacyjne, możliwe że nawet 300ms. Tak samo przy zdjęciu nogi z gazu. Nie dzieje się to też zawsze. Miał ktoś podobny problem?