Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF105 '06 - niskie ciśnienie oleju, kontrolka oleju na czerwono.

03 Lip 2013 22:27 11265 12
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z dafem xf105 z ,,2006 roku, gdy autko się rozgrzeje czyli osiągnie temperaturę koło 90 stopni zapalała mi się kontrolka na żółto o niskim ciśnieniu oleju- gdy dodałem gazu lub samochód pochodził chwile na wolnych obrotach kontrolka gasła, wymieniłem olej i na początku było ok ale z biegiem kilometrów kontrolka znowu się zapalała coraz to przy niższej temperaturze. Aż w końcu zapala się na czerwono ale tylko przy wolnych obrotach i wysokiej temperaturze, DODAM że gdy zapalała się na żółto wykręciłem czujnik i założyłem zwykły manometr, zegar pokazywał na wolnych obrotach przy max temperaturze 1,1 bar, teraz gdy zapala się na czerwono to nie wiem ile, pomocy, PROSZĘ O JAKIEŚ RADY
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Zapchany masz filterek cieczy chłodzącej w chłodnicy oleju- wyjmij ten filterek i go wyrzuć.Zapchany filterek powoduje brak recyrkulacji wody przez chłodnicę oleju w efekcie czego olej wskutek zbyt wysokiej temperatury traci swoją viscosity (chyba viskotyczność- sorki, nie wiem jak to po polsku nazwać, tracę umiejętność komunikacji w jez.polskim).Olej o zbyt dużej temperaturze jest rzadki niczym woda stąd jego niskie ciśnienie.Spuść układ chłodzenia.Centralnie, pionowo pod turbo znajdziesz taki pionowy kominek z korkiem na duży imbus od góry.Chodzi o ten tylny kominek- nie przedni!.Wykręć ten korek, włóż palucha i sprawdź czy czujesz taki stożkowy, plastikowy filterek w środku.Jeśli tak, to go po prostu wyrzuć, załóż korek i gotowe.Była na to nawet kampania w DAFie o ile pamiętam w 2008 roku.
    Nie mówię, ze to na pewno to, ale niskie ciśnienie oleju na gorącym silniku to logicznym jest, że to jako pierwsze może być przyczyną.
  • Poziom 8  
    Dzięki, sprawdzę to, ale wiesz, wyjąłem filtr wirowy i w podstawie tego filtra jest taka tulejka w której obraca się ten filtr, jest przykręcona przez taką plastikową nakrętkę w której z kolei zamocowana jest następna kulowa tulejka. Wymieniłem to bo ta kulowa tulejka praktycznie wypadała z tego plastiku. po wymianie wygląda ze jest ok ale pewność będę miał jak samochód pojedzie mi w poniedziałek w trasie, ale rozgrzałem go do maksymalnej temp i nie zapala m się żadna kontrolka, założyłem ponownie zwykły manometr i na ciepłym mam 1,6bar a na zimnym 4,3 bar.

    A czy mógłbyś mi dać do siebie adres email w razie gdy miałbym jakieś problemy z tym dafem ?
  • Specjalista - DAF Trucks
    Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno byc więcej niż masz.Na zimnym jest OK, chociaż powinno być 5 bar min!
  • Poziom 8  
    Więc co może powodować takie wahania ciśnienia, i takie małe na ciepłym silniku? Dodam że auto trzyma też bardzo wysoka temperaturę cieczy chlodzadzej. Czy ten filterek o którym pisałes wcześniej może to powodować?
  • Poziom 6  
    Witam mam problem z dafem xf 105 z 2007r podczas hamowania zapala się komunikat o niskim ciśnieniu oleju jak przyhamuje mocniej to na czerwono proszę o jakieś rady już nie wiem co się dzieje.
  • Poziom 6  
    mam normalnie między jednym a drugim stanem
  • Poziom 32  
    To dolej do max i w tedy zobaczysz co się będzie działo.
  • Poziom 6  
    mam problem z dafem 105 z niskim ciśnieniem oleju podczas hamowania proszę o jakieś rady 693968749

    Dodano po 3 [minuty]:

    ok rano zobaczę. Ale wątpie ze coś to da bo rozmawiałem z mechanikiem i mówił ze prawdopodobnie coś w misce przy pompie jest nie tak ale nie chciał powiedzieć co
  • Poziom 31  
    rozmawiałem z mechanikiem i mówił ze prawdopodobnie coś w misce przy pompie jest nie tak ale nie chciał powiedzieć co
    Pewnie zaworek nadciśnieniowy w pompie poluźnił się - wystarczy go dokręcić jeżeli diagnoza twojego mechanika jest trafna.
  • Poziom 6  
    w poniedziałek ściągam miske i zobaczę mam nadzieje ze masz racje z tym zaworkiem. Dzięki za rade
  • Poziom 6  
    witam wkręciłem ta śrubę równo z obudową pompy do wystawała trochę tak jak by się trochę wykręciła rano zaleje olej i zobaczę co się będzie działo.
    Przed ściągnięciem miski po wkręceniu manometru na wolnych obrotach po zagrzaniu silnika miałem jakieś 1,5, 1,4 bara. zobaczę jutro co się będzie działo.