Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF105 '06 - niskie ciśnienie oleju, kontrolka oleju na czerwono.

JTTrans-jacek 03 Lip 2013 22:27 9615 12
  • #1 03 Lip 2013 22:27
    JTTrans-jacek
    Poziom 7  

    Witam, mam problem z dafem xf105 z ,,2006 roku, gdy autko się rozgrzeje czyli osiągnie temperaturę koło 90 stopni zapalała mi się kontrolka na żółto o niskim ciśnieniu oleju- gdy dodałem gazu lub samochód pochodził chwile na wolnych obrotach kontrolka gasła, wymieniłem olej i na początku było ok ale z biegiem kilometrów kontrolka znowu się zapalała coraz to przy niższej temperaturze. Aż w końcu zapala się na czerwono ale tylko przy wolnych obrotach i wysokiej temperaturze, DODAM że gdy zapalała się na żółto wykręciłem czujnik i założyłem zwykły manometr, zegar pokazywał na wolnych obrotach przy max temperaturze 1,1 bar, teraz gdy zapala się na czerwono to nie wiem ile, pomocy, PROSZĘ O JAKIEŚ RADY

    1 12
  • #2 04 Lip 2013 19:28
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Zapchany masz filterek cieczy chłodzącej w chłodnicy oleju- wyjmij ten filterek i go wyrzuć.Zapchany filterek powoduje brak recyrkulacji wody przez chłodnicę oleju w efekcie czego olej wskutek zbyt wysokiej temperatury traci swoją viscosity (chyba viskotyczność- sorki, nie wiem jak to po polsku nazwać, tracę umiejętność komunikacji w jez.polskim).Olej o zbyt dużej temperaturze jest rzadki niczym woda stąd jego niskie ciśnienie.Spuść układ chłodzenia.Centralnie, pionowo pod turbo znajdziesz taki pionowy kominek z korkiem na duży imbus od góry.Chodzi o ten tylny kominek- nie przedni!.Wykręć ten korek, włóż palucha i sprawdź czy czujesz taki stożkowy, plastikowy filterek w środku.Jeśli tak, to go po prostu wyrzuć, załóż korek i gotowe.Była na to nawet kampania w DAFie o ile pamiętam w 2008 roku.
    Nie mówię, ze to na pewno to, ale niskie ciśnienie oleju na gorącym silniku to logicznym jest, że to jako pierwsze może być przyczyną.

    1
  • #3 05 Lip 2013 23:49
    JTTrans-jacek
    Poziom 7  

    Dzięki, sprawdzę to, ale wiesz, wyjąłem filtr wirowy i w podstawie tego filtra jest taka tulejka w której obraca się ten filtr, jest przykręcona przez taką plastikową nakrętkę w której z kolei zamocowana jest następna kulowa tulejka. Wymieniłem to bo ta kulowa tulejka praktycznie wypadała z tego plastiku. po wymianie wygląda ze jest ok ale pewność będę miał jak samochód pojedzie mi w poniedziałek w trasie, ale rozgrzałem go do maksymalnej temp i nie zapala m się żadna kontrolka, założyłem ponownie zwykły manometr i na ciepłym mam 1,6bar a na zimnym 4,3 bar.

    A czy mógłbyś mi dać do siebie adres email w razie gdy miałbym jakieś problemy z tym dafem ?

    4
  • #4 06 Lip 2013 00:32
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno byc więcej niż masz.Na zimnym jest OK, chociaż powinno być 5 bar min!

    3
  • #5 11 Lip 2013 11:26
    JTTrans-jacek
    Poziom 7  

    Więc co może powodować takie wahania ciśnienia, i takie małe na ciepłym silniku? Dodam że auto trzyma też bardzo wysoka temperaturę cieczy chlodzadzej. Czy ten filterek o którym pisałes wcześniej może to powodować?

    2
  • #6 15 Gru 2016 19:59
    damian749
    Poziom 6  

    Witam mam problem z dafem xf 105 z 2007r podczas hamowania zapala się komunikat o niskim ciśnieniu oleju jak przyhamuje mocniej to na czerwono proszę o jakieś rady już nie wiem co się dzieje.

    1
  • #8 15 Gru 2016 20:34
    damian749
    Poziom 6  

    mam normalnie między jednym a drugim stanem

    1
  • #9 15 Gru 2016 20:45
    darfur5
    Poziom 30  

    To dolej do max i w tedy zobaczysz co się będzie działo.

    0
  • #10 15 Gru 2016 20:50
    damian749
    Poziom 6  

    mam problem z dafem 105 z niskim ciśnieniem oleju podczas hamowania proszę o jakieś rady 693968749

    Dodano po 3 [minuty]:

    ok rano zobaczę. Ale wątpie ze coś to da bo rozmawiałem z mechanikiem i mówił ze prawdopodobnie coś w misce przy pompie jest nie tak ale nie chciał powiedzieć co

    1
  • #11 16 Gru 2016 00:05
    kakibara
    Poziom 28  

    rozmawiałem z mechanikiem i mówił ze prawdopodobnie coś w misce przy pompie jest nie tak ale nie chciał powiedzieć co
    Pewnie zaworek nadciśnieniowy w pompie poluźnił się - wystarczy go dokręcić jeżeli diagnoza twojego mechanika jest trafna.

    0
  • #12 17 Gru 2016 19:49
    damian749
    Poziom 6  

    w poniedziałek ściągam miske i zobaczę mam nadzieje ze masz racje z tym zaworkiem. Dzięki za rade

    0
  • #13 06 Sty 2017 16:31
    damian749
    Poziom 6  

    witam wkręciłem ta śrubę równo z obudową pompy do wystawała trochę tak jak by się trochę wykręciła rano zaleje olej i zobaczę co się będzie działo.
    Przed ściągnięciem miski po wkręceniu manometru na wolnych obrotach po zagrzaniu silnika miałem jakieś 1,5, 1,4 bara. zobaczę jutro co się będzie działo.

    2