Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daf XF105 '06 - niskie ciśnienie oleju, kontrolka oleju na czerwono.

03 Jul 2013 22:27 13410 13
  • Level 8  
    Witam, mam problem z dafem xf105 z ,,2006 roku, gdy autko się rozgrzeje czyli osiągnie temperaturę koło 90 stopni zapalała mi się kontrolka na żółto o niskim ciśnieniu oleju- gdy dodałem gazu lub samochód pochodził chwile na wolnych obrotach kontrolka gasła, wymieniłem olej i na początku było ok ale z biegiem kilometrów kontrolka znowu się zapalała coraz to przy niższej temperaturze. Aż w końcu zapala się na czerwono ale tylko przy wolnych obrotach i wysokiej temperaturze, DODAM że gdy zapalała się na żółto wykręciłem czujnik i założyłem zwykły manometr, zegar pokazywał na wolnych obrotach przy max temperaturze 1,1 bar, teraz gdy zapala się na czerwono to nie wiem ile, pomocy, PROSZĘ O JAKIEŚ RADY
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • DAF Trucks specialist
    Zapchany masz filterek cieczy chłodzącej w chłodnicy oleju- wyjmij ten filterek i go wyrzuć.Zapchany filterek powoduje brak recyrkulacji wody przez chłodnicę oleju w efekcie czego olej wskutek zbyt wysokiej temperatury traci swoją viscosity (chyba viskotyczność- sorki, nie wiem jak to po polsku nazwać, tracę umiejętność komunikacji w jez.polskim).Olej o zbyt dużej temperaturze jest rzadki niczym woda stąd jego niskie ciśnienie.Spuść układ chłodzenia.Centralnie, pionowo pod turbo znajdziesz taki pionowy kominek z korkiem na duży imbus od góry.Chodzi o ten tylny kominek- nie przedni!.Wykręć ten korek, włóż palucha i sprawdź czy czujesz taki stożkowy, plastikowy filterek w środku.Jeśli tak, to go po prostu wyrzuć, załóż korek i gotowe.Była na to nawet kampania w DAFie o ile pamiętam w 2008 roku.
    Nie mówię, ze to na pewno to, ale niskie ciśnienie oleju na gorącym silniku to logicznym jest, że to jako pierwsze może być przyczyną.
  • Level 8  
    Dzięki, sprawdzę to, ale wiesz, wyjąłem filtr wirowy i w podstawie tego filtra jest taka tulejka w której obraca się ten filtr, jest przykręcona przez taką plastikową nakrętkę w której z kolei zamocowana jest następna kulowa tulejka. Wymieniłem to bo ta kulowa tulejka praktycznie wypadała z tego plastiku. po wymianie wygląda ze jest ok ale pewność będę miał jak samochód pojedzie mi w poniedziałek w trasie, ale rozgrzałem go do maksymalnej temp i nie zapala m się żadna kontrolka, założyłem ponownie zwykły manometr i na ciepłym mam 1,6bar a na zimnym 4,3 bar.

    A czy mógłbyś mi dać do siebie adres email w razie gdy miałbym jakieś problemy z tym dafem ?
  • DAF Trucks specialist
    Dolne łożysko filtra odśrodkowego to kolejny słaby punkt układu smarowania przysparzający problemy z ciśnieniem oleju.To dolne łożysko w przypadku luzu nie ma az tak strasznego wpływu na spadek ciśnienia, aczkolwiek może spowodować żółte ostrzeżenie.Ponadto u ciebie masz duże wahania ciśnienia oleju pomiędzy zimnym silnikiem a gorącym.Na ciepłym powinno byc więcej niż masz.Na zimnym jest OK, chociaż powinno być 5 bar min!
  • Level 8  
    Więc co może powodować takie wahania ciśnienia, i takie małe na ciepłym silniku? Dodam że auto trzyma też bardzo wysoka temperaturę cieczy chlodzadzej. Czy ten filterek o którym pisałes wcześniej może to powodować?
  • Level 7  
    Witam mam problem z dafem xf 105 z 2007r podczas hamowania zapala się komunikat o niskim ciśnieniu oleju jak przyhamuje mocniej to na czerwono proszę o jakieś rady już nie wiem co się dzieje.
  • Level 7  
    mam normalnie między jednym a drugim stanem
  • Level 33  
    To dolej do max i w tedy zobaczysz co się będzie działo.
  • Level 7  
    mam problem z dafem 105 z niskim ciśnieniem oleju podczas hamowania proszę o jakieś rady 693968749

    Dodano po 3 [minuty]:

    ok rano zobaczę. Ale wątpie ze coś to da bo rozmawiałem z mechanikiem i mówił ze prawdopodobnie coś w misce przy pompie jest nie tak ale nie chciał powiedzieć co
  • Level 32  
    rozmawiałem z mechanikiem i mówił ze prawdopodobnie coś w misce przy pompie jest nie tak ale nie chciał powiedzieć co
    Pewnie zaworek nadciśnieniowy w pompie poluźnił się - wystarczy go dokręcić jeżeli diagnoza twojego mechanika jest trafna.
  • Level 7  
    w poniedziałek ściągam miske i zobaczę mam nadzieje ze masz racje z tym zaworkiem. Dzięki za rade
  • Level 7  
    witam wkręciłem ta śrubę równo z obudową pompy do wystawała trochę tak jak by się trochę wykręciła rano zaleje olej i zobaczę co się będzie działo.
    Przed ściągnięciem miski po wkręceniu manometru na wolnych obrotach po zagrzaniu silnika miałem jakieś 1,5, 1,4 bara. zobaczę jutro co się będzie działo.
  • Level 7  
    Witam
    Podłączam się do tematu. Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach. komunikat na żółto. Sitka przed chłodnica oleju już nie było. Co dalej sprawdzać? Dodam ,że sinik po wymianie tulei cylindrowych - puszczało ciśnienie do układu chłodzenia. Daf przejechał po wymianie tulei 5000 km i dopiero pojawił się komunikat.