Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H 2004 Z17DTL - Błąd C0460 ABS

03 Lip 2013 22:55 9981 7
  • Poziom 19  
    Auto jak w temacie.

    CIM podmieniony na drugi i ten sam błąd:

    C0460 Obwód sygnału czujnik kąta obrotu kierownicy, zakres działanie.

    Czyżby uszkodzony moduł ABS?

    Błąd pojawił się niby po wymianie krzyżaka.

    Ktoś walczył z powodzeniem z takim błędem ?
  • MetalWork
  • Użytkownik obserwowany
    Żarówka 21W 12V i wiązkę prześwietlaj od kostki do kostki. Adaptacja potem.
  • Poziom 19  
    Tam nie ma czego prześwietlać.
    Według mnie problem istnieje w uszkodzonym module ABS.
    Czujnik kąta skrętu kalibruje się całkowicie, w CIMie nie ma błędu. Błąd jest w ABSie.

    O chyba że żarówką mam prześwietlić adres diagnostyczny na szynie CAN :)
  • MetalWork
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Czy po wymianie jezdziles autem?bo powinienies tego bledu nie skasujesz bez auto adaptacji
  • Poziom 19  
    Dziś już nie dałem rady.
    Ale doczytałem na angielskich forach informację o 'nauczeniu' ABS-u
    Dodatkowo wiąże sie to z systemem DDS w które to aut jest wyposażone, własnie wertuję Dokumentację TISa i oto co znalazłem:

    *************************************************************
    System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS/DDS), system nadzorowania spadku ciśnienia w oponach (DDS)

    W modelu Astra-H zastosowano dwa różne systemy nadzorowania spadku ciśnienia w oponach.

    DDS

    DDS jest funkcją ABS MK60 ESP i w sposób obliczeniowy określa spadek ciśnienia w oponach za pomocą czujników prędkości obrotowej kół układu ABS. Podczas jazdy prędkość obrotowa kół jest stale nadzorowana. W przypadku spadku ciśnienia w oponie jej średnica zmniejsza się. W wyniku tego zmniejsza się prędkość obrotowa koła. Gdy system rozpozna zmianę prędkości obrotowej, zapala się lampka kontrolna (czerwona). DDS jest pośrednim systemem pomiarowym, ponieważ w przypadku spadku ciśnienia wysyła tylko ostrzeżenie i nie podaje pozycji opony/koła.

    Lampka kontrolna zapala się, gdy różnica ciśnienia wynosi ok. 30% w porównaniu z innymi oponami. W przypadku zakłócenia w systemie zapala się lampka kontrolna (żółta).

    TPMS

    System kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) jest bezpośrednim systemem pomiarowym, który działa wraz z systemem DDS. 4 czujniki ciśnienia i ciepła zamontowane w oponach stale nadzorują ciśnienie podczas jazdy. Wartość ciśnienia powietrza jest przenoszona drogą radiową bezpośrednio do modułu sterującego TPMS (równocześnie odbiornik). TPMS w modelu Astra-H współpracuje tylko z jednym odbiornikiem (moduł sterujący TPMS) w odróżnieniu od modelu Vectra-C. Wszystkie odebrane sygnały (ciśnienie, ciepło) są najpierw analizowane przez moduł sterujący TPMS, a następnie przekazywane magistralą CAN przez moduł sterujący ABS do zestawu wskaźników.

    Aktualne ciśnienia w oponach można odczytać na wyświetlaczu informacyjnym.

    Gdy system rozpozna różnicę ciśnienia w jednej lub kilku oponach, to na wyświetlaczu informacyjnym pojawia się informacja określająca pozycję uszkodzonej opony. Wyświetlane są różnice ciśnienia wynoszące co najmniej 0,1 bara.

    Warunkiem działania systemu jest wyposażenie wszystkich kół w czujniki ciśnienia, napompowanie wszystkich opon zalecanym ciśnieniem powietrza oraz inicjalizacja systemu.

    System kontroli ciśnienia w oponach jest gotowy do pracy po włączeniu zapłonu i stale nadzoruje ciśnienie w oponach od prędkości wynoszącej min. 30 km/godz.


    1
    Dodatkowe informacje w zespole wskaźników
    4
    Czujnik ciśnienia w oponie

    2
    Wyświetlacz informacyjny
    5
    Przedłużacz do zaworu ciśnienia powietrza w oponie, zamocowany na wewnętrznej stronie pokrywy zbiornika paliwa

    3
    Moduł sterujący systemu kontroli ciśnienia w oponach




    System DDS działa razem z systemem TPMS i w przypadku zakłócenia jednego lub wszystkich czujników ciśnienia powietrza w oponach działa jako system zapasowy. System DDS wskazuje różnice ciśnienia powietrza lub zakłócenie w systemie za pomocą lampki kontrolnej w zestawie wskaźników:

    Jeżeli lampka jest żółta, oznacza to zakłócenie w systemie
    Jeżeli lampka jest czerwona, oznacza to różnicę ciśnienia powietrza
    Wskazówka: Koło zapasowe nie jest wyposażone w czujnik ciśnienia powietrza w oponach.

    W przypadku różnicy ciśnienia powietrza system TPMS wyświetla na wyświetlaczu informacyjnym następujące komunikaty i aktualnie mierzone wartości dla pojedynczych opon:

    mała różnica ciśnienia powietrza: komunikat "Sprawdzić ciśnienie w tylnej lewej oponie"
    znaczna różnica ciśnienia powietrza: komunikat "Uwaga! Spadek ciśnienia w tylnej lewej oponie"
    W przypadku zakłócenia jednego lub wszystkich czujników ciśnienia powietrza w oponach funkcja TPMS zostanie automatycznie przekazana systemowi DDS układu ABS. Obliczy on automatycznie ciśnienie powietrza od prędkości pojazdu wynoszącej 30 km/godz. za pomocą czujników prędkości obrotowej kół.

    Pojazdy z systemem kontroli ciśnienia w oponach można rozpoznać po aluminiowych kapturkach zaworów opon zamiast zwykłych gumowych zaworów z kapturkami z tworzywa sztucznego.

    W przypadku uszkodzenia opony nie wolno stosować płynnych systemów do naprawy opon, ponieważ uszkadzają czujniki ciśnienia powietrza w oponach.

    Czujnik ciśnienia w oponie

    Czujnik ciśnienia powietrza w oponie zawiera metalowy zawór do pompowania opony. Czujnik jest zasilany za pomocą niewymienialnej baterii.

    DDS

     Serwis:
    Po skorygowaniu ciśnienia powietrza w oponach, w przypadku wymiany opony lub koła, zmiany pozycji koła (np. zmiana koła z przodu do tyłu) należy ponownie nauczyć / inicjalizować system:

    Nacisnąć przycisk DDS na 4 sekundy (przy włączonym zapłonie lub pracującym silniku), lampka kontrolna miga 3 razy
    Po przejechaniu pewnego odcinka system jest gotowy do pracy, tzn. za pomocą różnych profili jazdy są uczone różne zakresy prędkości. W celu nauczenia wszystkich zakresów prędkości potrzeba ok. 1 godziny!
    TPMS/DDS

     Serwis:
    W przypadku wymiany opony lub koła, wymiany czujnika ciśnienia powietrza w oponie, zmiany pozycji koła (np. zmiana koła z przodu do tyłu) należy ponownie nauczyć / inicjalizować system:

    Nacisnąć przycisk DDS na 4 sekundy (przy włączonym zapłonie lub pracującym silniku), lampka kontrolna miga 3 razy
    System TPMS wyświetla zmierzone ciśnienie powietrza na wyświetlaczu informacyjnym po ok. 2 min. (min. prędkość 30 km/godz.).
    Nauczenie systemu DDS wymaga przejechania pewnego odcinka (patrz powyżej).
    Za pomocą DDS następuje przyporządkowanie / pozycjonowanie czujników ciśnienia / kół.
    Wskazówka: System najpierw rozróżnia oś przednią i oś tylną (po ok. 10 minutach jazdy z min. prędkością 30 km/godz.). Tylko w przypadku spadku ciśnienia rozróżnia również prawe i lewe koło.

     Serwis:
    Jeżeli klient testuje system TPMS (np. przez napompowanie prawego koła podwyższonym ciśnieniem), to ciśnienie wyświetlane na wyświetlaczu może zostać przyporządkowane do niewłaściwej strony pojazdu (tzn. wyświetlacz wyświetli lewe koło z podwyższonym ciśnieniem). Nauczony wcześniej system DDS dopiero podczas jazdy jednoznacznie przyporządkuje koło lub czujnik i na wyświetlaczu informacyjnym pojawi się prawidłowy komunikat.

    W przypadku reklamacji należy jednoznacznie przyporządkować czujniki ciśnienia powietrza w oponach do modułu sterującego TPMS stosując następujące procedury uczenia:

    Wariant 1:

    Zredukować ciśnienie do ok. 1 bara i ponownie napompować oponę w sposób opisany poniżej.
    Powtórzyć postępowanie dla każdej opony.
    Przednia lewa: 3,0 bary
    Przednia prawa: 2,7 bara
    Tylna prawa: 2,4 bara
    Tylna lewa: 2,1 bara
    Czujniki ciśnienia w oponach są aktywne.
    Lub

    Wariant 2:

    Z powodu zamknięcia wyłączników toczenia, tzn. aktywacji czujników ciśnienia należy przejechać pojazdem krótki odcinek z prędkością ponad 30 km/godz.
    Pompowanie opon:
    Przednia lewa: 3,0 bary
    Przednia prawa: 2,7 bara
    Tylna prawa: 2,4 bara
    Tylna lewa: 2,1 bara
    Po wykonaniu obu procedur:

    Nacisnąć przycisk DDS na 4 sekundy (przy włączonym zapłonie lub pracującym silniku).
    Lampka kontrolna świeci się na żółto, co potwierdza prawidłowe ustawienie ciśnienia (każdą wartość ciśnienia należy pobrać jeden raz, całkowity czas ok. 2 minut).
    Ponownie wykonać zerowanie: nacisnąć przycisk DDS na 4 sekundy (przy włączonym zapłonie lub pracującym silniku), lampka kontrolna miga 3 razy
    System jednoznacznie przyporządkował czujniki ciśnienia i jest gotowy do pracy.

    Wskazówka: Obie procedury należy przeprowadzić w ciągu 15 minut!

    Ciśnienie można odczytać na wyświetlaczu informacyjnym (w przypadku szybkiego spadku ciśnienia przesyłanie odbywa się na postoju).

    W obu wariantach wadliwy czujnik koła można rozpoznać po tym, że na wyświetlaczu nie pojawia się odpowiednia wartość ciśnienia.

    Przykład: nie pojawia się wartość 2.7 bara - wadliwy czujnik przedniego prawego koła.

    Przywrócić prawidłowe ciśnienie powietrza.

    Wskazówka: W przypadku uszkodzonego czujnika koła na wyświetlaczu informacyjnym podczas jazdy nie pojawiają się żadne wartości ciśnienia.

    Wskazówka: W celu kontroli ciśnienia w oponach w pojazdach z systemem TPMS przed ustawieniem urządzenia do kontroli ciśnienia na zaworze do pompowania opony należy zamontować adapter znajdujący się na korku wlewu paliwa.


    1
    Aluminiowy kapturek zaworu
    3
    Pierścień uszczelniający

    2
    Trzonek zaworu opony z metalu




     Serwis:
    Pierścienie uszczelniające trzonków zaworów i wkłady zaworów należy wymieniać podczas każdej wymiany opon. Podczas dokręcania nakrętki na czujniku ciśnienia w oponie należy koniecznie przestrzegać zalecanego momentu dokręcania, aby uniknąć uszkodzenia czujnika. Informacje dotyczące montażu opon znajdują się w instrukcji serwisowej, Astra-H, grupa "E".

    Moduł sterujący TPMS

    Elektroniczny moduł sterujący jest interfejsem do elektrycznych i elektronicznych systemów pojazdu. Dane dotyczące kół są przesyłane za pomocą sygnałów RF (Radio Frequency) do modułu sterującego i tam są przetwarzane. Kierowca jest informowany o aktualnym stanie za pomocą wyświetlacza informacyjnego. Moduł sterujący jest połączony za pomocą zacisku 15 i zacisku 31 oraz magistrali CAN Low-Speed, aby komunikować się z innymi modułami sterującymi i diagnozować system.

    W odróżnieniu od modelu Vectra-C podczas transmisji radiowej jest stosowana tylko jedna wersja:

    TPMS z połączeniem 433 MHz HF pomiędzy ECU i czujnikami.
    Ostrzeżenie i alarm

    System wykorzystuje standardowe ciśnienie w oponach jako wartość odniesienia, przy czym przednie i tylne koła mogą mieć różne wartości.

    Jeżeli ciśnienie w oponach zwiększy się o co najmniej 0,1 bara, to moduł sterujący przy następnym włączeniu zapłonu przyjmuje nowe wartości jako wartości standardowe.

    Komunikat ostrzegawczy pojawia się, gdy:

    Rozpoznane ciśnienie w oponach wynosi -0,3 bara
    Komunikat alarmowy pojawia się, gdy:

    Rozpoznane ciśnienie w oponach wynosi -0,6 bara
    Rozpoznane ciśnienie w oponach zmniejsza się o więcej niż 0,3 bara/min

    *************************************************************


    Lampka DDS świeci się więć może tu jest problem.

    panam - czyli auto powinno się nauczyć jak ma jeździć :) ?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Nie ale powinienes miec odpowiedniecisnienie w oponach
  • Poziom 19  
    Tak tego to się domyśliłem...

    Gdzieś tam w opcjach programowania jest usuń wyzwolenia DDS albo coś podobnego.

    Jutro podziałam dalej

    Dzięki za pomoc
  • Poziom 19  
    Okazało się że prawym przednim kole było mniej powietrza -> świeciła kontrolka DDS.

    Za żadne skarby nie udało się według instrukcji poprzez przycisnięcie przycisku DDS ustawić trybu nauki.

    Zerowanie z TECH2 też nic nie pomogło.

    Jazda próbna z prędkością powyżej 30km/h też nie pomogła.

    Dopiero jazda >30 km/h plus przyciśnięcie i przytrzymanie przycisku DDS zakończyło tą nierówną walkę sukcesem.

    Dzięki wielkie dla Kolegi panam za podpowiedź.

    Pacjent żyje, lekarz żyje, klient się cieszy.