Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia - brak kontrolki ładowania

05 Mar 2005 16:29 22396 25
  • Poziom 18  
    brak kontrolki ładowania. Po wejściu na wyższe obroty ładowanie się pojawia, ale kontrolki dalej nie ma. Może ktoś coś wie?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 27  
    Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 23  
    RSP napisał:
    Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.


    W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali CAN z komputera centralnego.

    Trzeba sprawdzić miernikiem napięcie ładowania alternatora, jak jest za niskie to może być luźny pasek, uszkodzony regulator napięcia, uszkodzona któraś z diód, albo przerwa w którymś uzwojeniu. Tak przez internet to nie da się tego zdjagnozować, może kabelek od wzbudzenia słabo kontaktuje?

    Dodano po 2 [minuty]:

    RSP napisał:
    Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.


    W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali CAN z komputera centralnego.

    Trzeba sprawdzić miernikiem napięcie ładowania alternatora, jak jest za niskie to może być luźny pasek, uszkodzony regulator napięcia, uszkodzona któraś z diód, albo przerwa w którymś uzwojeniu. Tak przez internet to nie da się tego zdiagnozować, może kabelek od wzbudzenia słabo kontaktuje?
  • Poziom 27  
    Nie jestem pewien jak jest w skodzie fabii ale kontrolka ładowania nawet jak jest na diodzie to i tak jest podłączona do alternatora jako jedyna . Tylko bardzo drogie modele mają obwody ładowania kontrolowane przez komputer pokładowy . Jeżeli po wzroście obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do 13,8V lub więcej to problem jest ze wzbudzeniem.

    Gdyby kontrolka była sterowana z komputera to powinna się świecić cały czas , po prostu komputer powinien to wykryć!!!.
  • Poziom 18  
    Dzięki za zainteresowanie. Kontrolka ładowania (dioda led) jest w bezpośrednim sąsiedztwie "poważnych" układów scalonych, w związku z tym na pewno nie płyną tam duże prądy. Może z deski rozdzielczej idzie impuls na "coś" co steruje wzbudzeniem - przekaźnik, tranzystor otwarty kolektor lub tp?
  • Poziom 27  
    Problem polega że jeżeli dioda jest sterowana magistralą a komputer steruje ładowaniem to tym bardziej powinna się świecić i dodatkowo powinna się świecić kontrolka sygnalizująca konieczność kontaktu z serwisem. Niemożliwe jest żeby procesor źle sterował ładowaniem jednocześnie o tym nie wiedząc. Jeżeli po przekręceniu kluczyka kontrolka się nie zapala to raczej jest to problem o jakim piszę. Jeżeli nie masz doświadczenia to lepiej się za to nie bież.
  • Poziom 18  
    Czy miał już któryś z Kolegów podobny przypadek?
  • Poziom 23  
    RSP napisał:
    Problem polega że jeżeli dioda jest sterowana magistralą a komputer steruje ładowaniem to tym bardziej powinna się świecić i dodatkowo powinna się świecić kontrolka sygnalizująca konieczność kontaktu z serwisem.


    Przypuszczam, ze jak podłaczy VAG'a i odczyta błedy to coś się rozjaśni, bo tak to można sobie dumać bez końca.:-)
  • Poziom 27  
    Kolega miał taki fajny przypadek świeciła mu się kontrolka ABS częściej niż się nie świeciła , więc pojechał na serwis . Panowie z serwisu powiedzieli „ niema problemu , ściągniemy tylko błędy z komputer i się zrobi ”. Podłączyli co trzeba i szczęki im poopadały bo komputer nie pokazywał żadnych błędów , i w tym momencie padło fajne zdanie „ skoro tak to oni rezygnują z naprawy ”.
  • Poziom 18  
    Kolego "nom" - tester pokazuje brak ładowania.... i tak sobie można dumać bez końca.
  • Poziom 23  
    Irek 47 napisał:
    Kolego "nom" - tester pokazuje brak ładowania.... i tak sobie można dumać bez końca.


    A jakieś pomiary na alternatorze i regulatorze wykonałeś?
    Wiesz, bez schematu to ciężko coś powiedzieć a do fabii to chyba nie znajdziesz na sieci.
    Ja próbuję sobie od pół roku zrobić automatyczny włącznik świateł po uruchomieniu silnika i na razie mam tylko koncepcję jak to zrobić. :-)
  • Poziom 18  
    ...alternator sprawdzony na stanowisku diagnostycznym - wynik "w pełni sprawny"...
  • Poziom 27  
    Z ostatniego postu kolegi „Irek47” wychodzi że jest to wina braku wzbudzenia . Moim zdaniem jest to przerwa w obwodzi kontrolki , a nie problem z komputerem. W sytuacji gdy jest stosowana dioda LED to jest bocznikowana opornikiem tak żeby prąd wzbudzenia przekraczał 50mA , z takimi rozwiązaniami się często spotykam. Obejrzyj dokładnie alternator ile i jakie kable z niego wychodzą. I napisz co widać , a najlepiej pomierz na nich napięcia.
  • Poziom 18  
    dochodzą dwa cienkie - czerwony i niebieski który "idzie" do skrzynki pod mechanizm wycieraczek
  • Poziom 18  
    chyba mam odosobniony przypadek...
  • Poziom 18  
    Mogę już podpowiedzieć - uszkodzony zespół wskaźników (nie mylić z diodą świecącą) - 650zł
  • Poziom 27  
    Kolego „nom” czy twoim zdaniem wymiana uszkodzonego zespołu wskaźników o czymś świadczy.
  • Poziom 23  
    RSP napisał:
    Kolego „nom” czy twoim zdaniem wymiana uszkodzonego zespołu wskaźników o czymś świadczy.


    A dlaczego to mnie się pytasz?:-)
    A o czym ma świadczyć niby? Nie widziałem to nie wiem, jasnowidzem nie jestem. Nie znam instalacji elektrycznej w fabii, nie mam żadnych schematów a jedynie mgliste pojęcie. Poza tym nie da się nic powiedzieć bez diagnozy a ta przez internet jest mało mozliwa. :-)
    Poza tym autor stwierdził, że ładowanie działa ale na wyzszych obrotach więc zamiast wymieniać całą tabilcę przyrządów załozyłbym oddzielny regulator napięcia alternatora i zamontował oddzielną kontrolkę ładowania, albo 3 diodowy wskaźnik.
    Poza tym dziwne, że VAG nie wykrył wcześniej awarii tablicy przyrządów, tam jest przecież autodiagnostyka, widziałem jak serwisant w ASO sprawdzał mi całą tablicę, bo "wariował" mi wskaźnik temperatury silnika. Okazało się, że tablica była sprawna a uszkodzony był czujnik temp.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Przypomniałem sobie jeszcze, że w sokodzie była jakaś akcja serwisowa i na ostatnim przegladzie serwisanci przeczyścili mi wszystkie wtyczki w komorze silnika i odwinęli przewody z takiej bawełnianej otuliny (była cała mokra) z prawej strony silnika pod filtrem powietrza. Podobno zdarzało się, że elektronika "świrowała" z powodu zaśniedziałych przewodów.
  • Poziom 20  
    A nie można dać wzbudzenia na krótko przez diodę z ominięciem elektroniki zespołu wskaźników? Zrobiłem tak kiedyś w audi. Elektronika była popalona, przeciąłem ścieżkę na płytce i przylutowałem przewód od wzbudzenia. I działa.
  • Poziom 23  
    cjr napisał:
    A nie można dać wzbudzenia na krótko przez diodę z ominięciem elektroniki zespołu wskaźników? Zrobiłem tak kiedyś w audi. Elektronika była popalona, przeciąłem ścieżkę na płytce i przylutowałem przewód od wzbudzenia. I działa.


    Można, ale nie będzie wtedy stabilizacji napięcia, lepiej dać regulator.
  • Poziom 27  
    Kolego „nom” kolega się nie złości i nie denerwuje. Ja też nie widziałem schematu skody ja tylko wnioskowałem z tego co kolega „Irek 47” w poście napisał. I na mój gust to w zespole wskaźników był uszkodzony fragment obwodu dającego wzbudzenie składającego się z diody i dwóch oporników. Ponieważ serwis nie wymienia poszczególnych elementów to skasował kolegę na 650zł , a wystarczyło zlokalizować usterkę w obwodzie tych trzech elementów i wymienić uszkodzony a może tylko usunąć przerwę. Krótko pisząc gdyby kolega „Irek 47” sobie z tym poradził to koszt osiągnął by ze 2zł!!!.
  • Poziom 18  
    Cieszy mnie, że wywiązała się dyskusja. Specjalnie ona mi nie pomogła bo jako osoba trochę wiedząca na temat elektryki i elektroniki to Kolegów sugestie "sprawdzenia żarówki i alternatora" została na wstępie wyeliminowana. Przerabianie instalacji (wg. mnie) może mieć miejsce w stosunku do starych samochodów, a nie do kiluletnich. Niestety, nie poradziliście mi nic, coby uchroniło moje 650 zł. Wydaje mi się że schemat nie bardzo byłby przydatny, a tester pokazał "brak ładowania". Pozdrawiam i dziękuję za zaangażowanie.
  • Poziom 27  
    Kolego „Irek 47” tak przez „sieć” to ciężko postawić diagnozę co do usterki jak i ocenić umiejętności pytającego. Ja pisałem o pomierzeniu napięć i jeszcze któryś kolega pisał , ponieważ nic o napięciach nie napisałeś uznałem że się zbyt słabo orientujesz i zrezygnowałem z dalszej pomocy.
  • Poziom 10  
    Witam!
    Posiadam Fabie 1,4 benzyna wersja limitowana Mint rok 2007r. Problemem jest elektryka przy tylnej klapie bagaznika... Przycisk od otwierania bagaznika(ten nad rejestracja) i podswietlanie tablicy rejestracyjnej nie dziala... na poczatku myslalem ze to bezpieczniki... pozniej pomyslalem ze moze masy nie ma... wiec wzialem kabelek podlaczylem do masy z prawego swiatla tylnego i przylozylem do podswietlenia rejestracji... swiecily a raczej zarzyly sie...kiedy nasinalem przycisk otwierania tylnej klapy bagaznika zgasly... wiec juz sam nie wiem co to moze byc moze mi pomozecie?Z gory Dziekuje z odpowiedz:)
    Pozdrawiam
    P.S. sory za chaotyczne wytlumaczenie problemu;)i sorka ze tutaj aczkolwiek nie moglem napisac nowego tematu poniewaz mam za malo jakis punktow...
  • Poziom 14  
    Witam

    W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza.
    Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
  • Poziom 39  
    Wiązki od altenatora to licznika lub problemu z B+.