Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot zenith zanikająca iskra

04 Lip 2013 09:13 4605 12
  • Poziom 13  
    Witam serdecznie,

    Posiadam skuter z którym od pewnego czasu pojawił się problem, mianowicie po wsadzeniu rozrusznika (nie miał izolatorów pod szczotkami) zaczęła zanikać iskra.
    Iskra zanika w dziwny sposób tzn raz jest raz nie. Przed wczoraj jeździłem skuterem, wczoraj już nie chciał odpalić. Jak sądzicie czy brak izolatorów na szczotkach mógł spowodować zwarcie i przez to zanika iskra? w czym szukać problemu cewka czy iskrownik? Dodam, że posiadam 2 nowy moduł i podmiana jego nie przyniosła rezultatu.

    P.S Teraz mi się przypomniało. Chwilę przed tym co zaczął się powyższy problem 2 razy wystąpiła sytuacja: Po przekręceniu stacyjki aby zgasić skuter silnik nadal pracował. Zgasł dopiero po dodaniu gazu.
  • Poziom 13  
    a czy po stacyjce powinno być napięcie stałe na cewke czy tylko podczas krecenia silnikiem?
    Wydaje mi się, że stałę jednak wole się upewnić.
  • Poziom 21  
    To jest typowy układ CDI. Nie ma żadnego plusa na cewce po stacyjce. Stacyjka podaje masę na moduł do gaszenia. Podejrzewam zwarcie między modułem a stacyjką do masy lub uszkodzone styki w stacyjce. Odepnij gaszenie od modułu i sprawdzaj wtedy. Do przejrzenia kable, czy nie ma przetarć w pierwszej kolejności.
  • Poziom 39  
    Masa silnika (przy rozruszniku) jest dobrze podłączona? Nie pamiętam już czy stator miał osobny przewód masowy do instalacji.
    Gaszenie silnika w Peugeotach działa dwufunkcyjnie. Po pierwsze rozłącza przewód zasilający CDI od statora do modułu CDI. Po drugie łączy jedną ze stron z masą, aby utrudnić złodziejowi uruchomienie silnika poprzez zmostkowanie stacyjki. Z racji tego dziwnego problemu ze stacyjką, należy ją dokładnie zbadać.
    Z tego co pamiętam, moduł zapłonowy jest dość blisko akumulatora i z czasem może to spowodować uszkodzenie przewodów. Problem jest jeszcze bardziej poważniejszy w Hondach i jej klonach (SYM, Kymco), gdzie moduł zapłonowy umieszczono obok akumulatora. Wycieki elektrolitu skutkują awarią układu zapłonowego. Miałem raz przypadek skorodowania przewodu masowego modułu w takim modelu.
  • Poziom 13  
    Masa jest ok. Podczas prób dodawałem nawet osobny kabel. Dzisiaj troszke sprawdzałem niestety pogoda nie pozwoliła mi sciągnąć owiewki aby dostać się do stacyjki. Postanowiłem posprawdzać napięcia na instalacji. Do modułu idą 4 kable:
    -masa (zielony)
    - zółto- niebieski (ze statora)
    - zółto czarny (do cewki)
    - biały gdzieś dalej w instalację

    Na żadnym z powyższych nie było napięca stałego po stacyjce. Dodatkowo dokonałem pomiaru napięć podczas kręcenia rozrusznikiem. Zaobserowałem bardzo niskie napięcia do modułu oraz do cewki (w granicach 1-6 V, tylko raz przez sekunde pojawiło się 10 V).
    Na kablach nie widać oznak wylania elektrolitu oraz korozji. W jaki sposób sprawdzić stacyjkę. Jutro jeszcze upewnię się czy napewno jest przejscie masy do silnika.
  • Poziom 21  
    Nie będzie żadnego napięcia po stacyjce. Prześledz kable od modułu do stacyjki i cewki na obecność przetarć lub pękniętej izolacji i zgnitego przewodu. Odepnij moduł i wtedy pomierz napięcia na kostce zarówno przy kręceniu rozrusznikiem jak i z kopki.
  • Poziom 13  
    Mierzyłem napięcie na odłączonym module. Napięcie idące z iskrownika na poziomie do 3V. Dzisiaj dokonam pomiaru z kopki.
    Narazie nie zaobserwowałem przetarć przewodu.

    A czy ktoś mógłby mi podać wartości jakie powinny być na przewodach ? W sumie posiadam dużo zamiennych części do niego jednakże nie wiem czy są na 100% sprawne, do tego iskrownik który posiadam jest na 100% uszkodzony.
  • Poziom 13  
    przed chwilą sprawdzałem stacyjkę, wygląda na ok. między kablami jest przejście.
    Czy to oznacza, że do wymiany jest stator? W jaki sposób się upewnić na 100% przed zakupem. od ostatniego czasu iskra nie pojawiła się ani razu.
  • Poziom 11  
    Moment jeśli moduł jest na 4 pin i nie ma tam czarnego kabelka z czerwonym paskiem to jest to moduł dc-cdi i tam powinno iść zasilanie z aku. W peugeotach wkładali dc-cdi więc na to wychodzi że biały to jest zasilanie z aku. A tak w ogóle to skuter ma immobilizer?
  • Poziom 39  
    Zapłon jest typu AC-CDI. Brakuje jednego przewodu do CDI, ponieważ wyłączanie zapłonu w Peugeotach odbywa się w inny sposób.
    Jaka rezystancja cewki zasilającej CDI?
  • Poziom 13  
    Skuter nie ma immo. Jeśli chodzi o braki kabli to raczej odpada, ponieważ kilka dni wcześniej chodził ok. nie ma żadnych luźnych przewodów (poza 2 do dozownika oleju). Rezystancji jeszcze nie mierzyłem. Na jakich przewodach ją zmierzyć ?(Mowa o module nie statorze tak ?)

    Peugeot zenith zanikająca iskra