Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Windows 7 - niedziałający Defender i aktualizacje automatyczne

Pentium320 04 Lip 2013 17:21 3807 4
  • #1 04 Lip 2013 17:21
    Pentium320
    Poziom 11  

    Witam,
    Mam problem z Windowsem Defender oraz Aktualizacjami automatycznymi. Po prostu nie działają. Zaczęło się to chyba ok. 2 tygodnie temu. W ustawieniach Windows Defender wyświetla mi, że usługa została zatrzymana i muszę ją uruchomić ponownie albo zrestartowac system. Oczywiście nic to nie daje. Włączenie usługi Windows Defender poprzez services.msc (która jest zatrzymana, mimo, iż powinna być uruchomiona) powoduje, że usługa włącza się na kilka sekund a po chwili wyłącza, a czasem nie uruchamia się w ogóle i wyrzuca błąd 0x8e5e0247. Co ciekawe, usługa Windows Update działa, ale nie idzie w panelu sterowania wejść do Windows Update (explorer po prostu się zawiesza).

    Myślę, że to jakaś infekcja, bo wygląda to właśnie na robotę jakiegoś szkodnika, jednak staram się robić to co potrafię aby usunąć problem, ale po prostu nie mam pojęcia gdzie go szukać.

    Na co dzień jestem bez antywirusa, więc zainstalowałem specjalnie MBAM - nie znajduje on żadnej infekcji. To samo Kaspersky Internet Security (był zainstalowany na próbę). Ciekawostka, że Microsoft Security Essentials nie daje się zainstalować (podczas instalacji wyrzuca błąd). Oczywiście, antywirusy instalowałem "oddzielnie" a nie razem jeden obok drugiego.

    Przeanalizowałem sobie log OTL, jednak nie zauważyłem w nim nic specjalnie podejrzanego (chociaż nie jestem w tym specem, więc tu bardziej - zdaję się na waszą pomoc :))

    Niestety, w całkowitym akcie desperacji wcześniej użyłem także Combofixa (wiem, mogłem tego nie robić, no ale stało się). Załączam także log z niego.

    Próbowałem użyć przywracania systemu, ale tu zaskoczenie - wszystkie punkty przywracania zostały usunięte i nie mam do czego cofać (dopiero niedawno właczyłem z powrotem tą funkcję i wydaje mi się, że ona akurat działa)

    Szukałem także solucji w internecie, znalazłem to: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/fo...30?msgId=e6b945ba-218f-4e7f-8327-0f4a79590cd5

    Próbowałem użyć tego SFC, ale to nie pomogło.

    Mi wyczerpały się aktualnie pomysły i w tym momencie zdaję się na waszą pomoc :)

    Systemem jest 64-bitowy Windows 7 Home Premium

    Załączam logi:

    http://pastebin.com/uA4Vnfnc - OTL
    http://pastebin.com/fwWJV0mx - OTL (Extras)
    http://pastebin.com/MdZ75Hjd - RSIT
    http://pastebin.com/tZvEzDKK - Combofix

    Przepraszam za tak długi opis, jednak starałem się wszystko co zrobiłem wyjaśnić jak najdokładniej
    Z góry dzięki za odpowiedzi :)

    0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 09 Lip 2013 16:48
    pawel123515
    Poziom 10  

    Sciągnij Spybota moze on cos wykryje

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 09 Lip 2013 16:58
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    System oryginalny?.

    0
  • #5 12 Lip 2013 18:54
    Pentium320
    Poziom 11  

    System jest oryginalny, OEM dołączony wraz z moim laptopem Toshiby.

    Problem już w tym czasie rozwiązałem. Nie była to wina żadnego szkodnika o.O, ale napiszę jak rozwikłałem - dla potomnych :) :
    Nie dopisałem, że kilka tygodni temu zmieniałem dysk (z 160GB na 500GB) i przenosiłem system posektorowo. Bardzo możliwe, że to właśnie po tej operacji te usługi przestały działać a wcześniej tego nie zauważyłem. No ale co pomogło?
    Otóż uzyłem tego fixa: http://support.microsoft.com/mats/windows_update/
    a także poszperałem dalej w internecie i znalazłem kilka wątków, które idealnie opisywały mój problem, a co ciekawe, większość przypadków była właśnie po wymianie HDD:
    http://answers.microsoft.com/en-us/windows/fo...8e5e0247/3d46f7a4-4433-41c8-aba6-e42a3532614e
    http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-PC-Soun...-Windows-8/error-code-0x8E5E0247/td-p/1752877
    http://community.sony.com/t5/VAIO-Software-Ot...n-trying-to-turn-my-speakers-back/td-p/111237

    No więc stosując się do porad zaktualizowałem Intel Rapid Storage Technology i wszystko wróciło do normy :)

    0