Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MIG 170 półautomat inwerterowy MAG migomat MAGNUM

rawka11 23 Maj 2015 23:57 49020 81
  • #61
    glebor
    Poziom 12  
    też się zastanawiam nad jego zakupem jak tam wam służy w ciągu dłuższego czasu?
  • #62
    CommonRail
    Poziom 27  
    Chińczyk, kwestia szczęścia, albo trafisz dobrze i będzie chodził, albo padnie po tygodniu. Odłóż i kup coś lepszego.
  • #63
    glebor
    Poziom 12  
    A warto dołożyć kasę na migomat magnum 190 II mig+mma?

    Spawam głównie stal i raczej tak pozostanie, amatorko kilkanaście razy w roku, potrzebuje pospawać kątowniki na kanał, blachę na drzwi domowe, uchwyty do ogrodzenia, zawiasy od auta, bramę jakąś blachę czasami od samochodu, przeglądając forum nie znalazłem opini negatywnych o mig170 czego niestety nie można powiedzieć o mig 190 II, a jest sporo droższy.
  • #64
    archanoid
    Poziom 26  
    Witam . Też miałem dylemat jaki migomat kupić . Kupiłem w końcu magnuma MIG 207 mma profi . Niby ma to 170A przy 60% . Jeszcze jakichś dłuższych spawów nie kładłem na razie profile 25x25 , kątowniki 50x50 (budowa stołu do piły do drewna) . Na zabezpieczeniu B20 i 20 metrowym przedłużaczu śmiga aż miło . Na próbę rozkręciłem go na maxa i wyświetlacz pokazuje 220A . Ale przy tym prądzie to raczej będzie miał z 10% . Dla mnie zaletą jest że mogę używać długich przedłużaczy .
  • #65
    glebor
    Poziom 12  
    Ciekawy ten mig profi, bardzo ciekawy jestem, czy warto dopłacać do takiego sprzętu 450zł przy amatorskim spawaniu. Chłopaki polecają miga 190 II, tylko że ja wykonuje dosłownie kilkanaście spawów w roku, żeby kupić spawarkę z butlą w sumie za 1500zł to musiałbym mieć 5 lat gwarancji, ze mi to pochodzi a magnum daje 12 miesięcy, dlatego przemyślenia idą bardziej w coś tańszego :)

    A ciekawy jestem czy dało by radę migiem rower [pospawać takim magnumem?
  • #66
    archanoid
    Poziom 26  
    Witam . Masz na myśli ramę do rowerka ?. Próbowałem blachę 0,8mm . Prąd na 0 (potencjometr na wyświetlaczu jakieś 40A ) posuw drutu na 2-2,5 i można punktowo jak i ciągłym . Ale przy ciągłym pofalowało blachę ..
  • #67
    glebor
    Poziom 12  
    TO mam jeszcze takie pytanie, bo rozważam 2 opcje albo tego magnuma migomat 170A, albo tańszy sprzęt np taki magnum 160A inwerter za 369zł + zostawienie kasy na cięższe prace dla porządnego spawacza. Kurcze szkoda, że nie mam możliwości sprawdzić jak się tym spawa...

    Zastanawiam się, czy taka spawarka będzie wygodna do jakiś prac na zewnątrz, bo w samochodzie raczej będę coś robił raz na 5 lat. Głównie potrzebne to jest do zrobienia ogrodzenia i przyspawania zawiasów itp. Obawiam się trochę, że taki najtańszy migomat będzie np. smarkał przerywał psuł się albo przegrzewał, jak trafię na gorszy egzemplarz, chociaż jak na razie widzę raczej pozytywne opinie. Na pewno plusem jest jakość spoiny w porównaniu do inwertera, w migu nie będzie konieczności odtłukiwania spoiny, za to inverter jest wygodniejszy i bardziej mobilny oraz tańszy zarówno w zakupie jak i eksploatacji. Dodatkowo obawiam się, że spawarka, która leży w garażu z kanałem będzie miała co miesiąc zardzewiałą szpulę z drutem, jak nie zardzewiały mechanizm podajnika drutu i tutaj rozsądek przemawia za inwerterem. Jednak chyba inwerterem nie pospawam ramy od roweru... chociaż jeżeli TYM migomatem również jej dobrze nie pospawam, to lepiej kupić inwerter jak sądzicie?
  • #68
    zdenek_zdenek
    Poziom 19  
    Kup mig 190 i będziesz miał 2w1 mig+mma. Nie przesadzaj z tym rdzewiejącym drutem.
  • #69
    archanoid
    Poziom 26  
    Witam . Dziś miałem okazję spawać swoim migiem troszkę dłużej . Spawałem podłogę zbiornika zbożowego w bizonie , blacha 1,5mm . Podłączyłem go na ekstremalnie długim przedłużaczu 50m ale z tym że i przedłużacz jest troszkę nietypowy 4x2,5mm2 połączone po dwie żyły równolegle czyli 2 x 5mm2. Migomacik śmiga aż miło . Dopiero co niedawno go kupiłem a już połowa kosztów się zwróciła . Migomat też ma możliwość spawania mma.
  • #70
    glebor
    Poziom 12  
    Dobrze wiedzieć. Domniemam, że migomat magnum 190A i magnum 207 to chyba bardzo podobne urządzenia. Myślę jeszcze poważnie nad tym mig 190 II , bo mogę spawać zarówno w terenie na MMA, w tedy spawarka jest lekka i poręczna, drutem samoosłonowym jak się gaz skończy jak i w osłonie gazu. W tej cenie to chyba najlepsza spawarka bo ma dużą sprawność 60% i ma płynną regulacje prądu i posuwu, czego nie ma nawet bester 1801 - ma 4 poziomy prądu. Wezmę ją i na razie będę spawał wykorzystując elektrod i kupię sobie drut samoosłonowy 1KG za 40zł - zawsze na + że nie będzie trzeba tachać butli i podobno samoosłonowym dużo łatwiej spawa się na zewnątrz bo gaz jest wywiewany na zewnątrz tak słyszałem. Jedni chwalą migomaty inni inwertery elektrodowe, więc kupię 190 - II będę miał 2w1 :) na lepszy i tak mnie nie stać, a jak będę musiał zrobić coś przy blacharce specjalistycznej to wtedy zainwestuje w butlę, reduktor i pospawam sobie wózek do spawarki. Ciekawe czy model 190 - II nadaje się także do aluminium?
  • #71
    Misiek-K
    Poziom 7  
    Te migomaty też inwertorowe. Chyba każdym inwerterem, przynajmniej magnuma, spawa się co najmniej dobrze. Płynna regulacja prądu, radzenie sobie ze słabym zasilaniem, poręczność, często dodatkowo mma w migomatach to ewidentne plusy. Jak jest z niezawodnością tych sprzętów to juz inna spawa sprawa czy można znich długo korzystać bez problemów
  • #72
    kiciak1986
    Poziom 10  
    witam, miałem dylemat jaką spawarkę kupić i zdecydowałem się na MIG 190 II. Dodam że byłem i jestem amatorem spawania. Z zakupu jestem b. zadowolony, mig i mma super spawa. spawam na gazie co2. Zakupu dokonałem na aledrogo.pl. Dlatego ja osobiście ją polecam.
  • #73
    glebor
    Poziom 12  
    Dobra Pany, biorę miga 190 - II od magnuma.1100zł to nie majątek, a teraz idzie sezon to się przyda, mam do pospawania ramy rowerowe, blacharkę, ogrodzenie i jeszcze chciałem centrownice do kół sobie pospawać regały huśtawkę i pare innych rzeczy. Na początek żeby tak nie bolało kupię drut samoosłonowy, przy mojej częstotliwości spawania zakup butli odłożę w czasie. 1kg drutu kosztuje około 30zł samoosłonowego. Ten bez osłony jest o wiele tańszy, ale nie wydaje mi się, żebym w tym roku wykończył więcej niż 1kg drutu i ze 2 kg elektrod, mam całe pudło ;)

    Swoją drogą ciekawe jakie tranzystory ma mig 190 - II czy w chinach się je dostanie za rozsądne pieniądze gdyby padły.
  • #74
    H3PQ4
    Poziom 9  
    Odkopię troszke temat.

    Właśnie wszedłem w posiadanie spawarki Magnum MIG 170 importera z Krakowa. Jestem w 100% pewny że to prawdziwy (nie wiem jak z jakością i trwałością) inwertor, a nie trafok ubrany w opis inwertoru. Jest to obecnie najtańszy MIGomat inwertorowy dostępny na rynku.

    Model z najświeższej produkcji, na urządzeniu widnieje data produkcji 07/2015, a wiec pachnie fabryką :)

    Więcej info dam po pierwszych testach.
  • #75
    joker197
    Poziom 11  
    Mam ten migomat już drugi rok, szczerze polecam, kupiłem przez allegro z Krakowa i nie żałuje, darujcie sobie mma i tak go nie będziecie używać moja się kurzy odkąd jest migomat. Spokojnie daje rade z grubszymi blachami spawałem nim 5mm i był dobry przetop i jest lekki, za taką cenę (z butlą wyniósł mnie ok 780zł) polecam. Jedyna moja przeróbka w nim to dorobienie ruchomego kółeczka zamiast stopki. Mam porównanie z amatorem migomatem transformatorowym 180A różnica w spawaniu kolosalna, dodam że podłączałem go na zwykłym pomarańczowym przedłużaczu 20m i nic się nie działo a spawałem słupki ze ścianką 3mm. Do ideału brakuje mu wyglądu i dobrego podajnika drutu, ale nie spotkałem się z dobrym w cenie do 1500zł. Spawam na drucie 0,8 zwykły ale nie z supermarketu 50zl rolka 5kg Metalurgia bez zacięć i poślizgów.
  • #76
    H3PQ4
    Poziom 9  
    joker197 napisał:
    (...) (z butlą wyniósł mnie ok 780zł)(...) Spawam na drucie 0,8 zwykły ale nie z supermarketu 50zl rolka 5kg Metalurgia bez zacięć i poślizgów.


    780zł z butlą?
    Przecież sam migomat kosztuje 699zł.. Dwa lata temu jak widziałem były jeszcze po 749zł.. Kupiłeś butle za 30zł?? 8-O GDZIE?!

    Podałbyś jakiś link do drutu którego używasz? :D
  • #77
    joker197
    Poziom 11  
    Butla to stara gaśnica srebrna ze złomu w ładnym stanie tylko miała jeszcze legalizacje kupiona na wagę za 12zł plus koszt wymiany na pełną( dodam, że bez legalizacji i złej jakości to już koszt ok 120zł, a tak tylko ok 25zł), a drut to taki jak tutaj http://allegro.pl/drut-spawalniczy-miedziowany-0-8-mm-5kg-migomat-i5239085691.html firmy Metalurgia S.A., w pracy też tej firmy często używali dlatego go kupiłem. A i to "nie trafok ubrany w opis inwertoru" rozbierałem bo musiałem uszczelnić złączkę taśmą teflonową od wężyka gazu na tylnej obudowie bo małe chińskie rączki nie dały żadnej uszczelki, poza tym głupstwem nic się nie działo.
  • #78
    H3PQ4
    Poziom 9  
    A moglbyś podac przekroj fabrycznego przewodu masowego? Jest napisany na izolacji.. W mojej jest 12mm2 i nie wiem czy tak bylo zawsze czy cos zmienili ostatnio, bo wydaje mi sie ze 12mm2 to sporo za mało jak na spawanie prądami rzedu do 170A
  • #79
    joker197
    Poziom 11  
    Przewód masowy taki sam, dzisiaj spawałem po pracy przez ok 1,5h, 28 uchwytów z blachy 4mm do profila o ściance 3mm, spawy ciągłe o dł 45mm pachwinowe na jednej sztuce po 2 takie spawane w pozycji pionowej; czyli ustawienie 2 sztuk przychewtowanie i praktycznie 18cm spawu prawie bez przerw, uchwyt masowy ciepły przy przekładaniu go na następne sztuki, migomat bez żadnych alarmów o przegrzaniu to chyba nie jest żle :D Sorki za może chaotyczną wypowiedź, ale to taki przykład dla bardziej dociekliwych
  • #80
    H3PQ4
    Poziom 9  
    joker197 napisał:
    (...) uchwyt masowy ciepły przy przekładaniu go na następne sztuki, migomat bez żadnych alarmów o przegrzaniu to chyba nie jest żle :D Sorki za może chaotyczną wypowiedź, ale to taki przykład dla bardziej dociekliwych


    to zsuń sobie gumową rączke z uchwytu w miejscu przewodu - powinna być pod nią taka blaszka z dziurką do której jest przylutowany przewód masowy a blaszka jest przykręcona do uchwytu - u mnie jest na niej wybite "80A" - czyli jak łatwo się domyślić uchwyt jest właśnie dla takich prądów i przy większych się nagrzewa.

    To że się grzeje to jeszcze nic takiego - najważniejsze czy np. blacha z której jest wykonany zacisk masowy nie wypala się na brzegach, nie robią się takie półkuliste wżery itp.
  • #81
    H3PQ4
    Poziom 9  
    Dziś zrobiłem dwa testy spawania :)

    TEST MAX : Prąd na full, posów ok. 1/3 skali, drut 1mm -

    Przedmiot : Przeciąłem pręta zbrojeniowego 18mm na pół i zespawałem czołowo.

    Test wytrzymałości : Położyłem na dość szerokim ceowniku tak aby spawana część "wisiała" w powietrzu, następnie 10 potężnych udeżen młotkiem 5Kg

    Efekt - pręt wygięty.. spaw ani drgnął :D

    TEST MINI : Prąd na minimum, posów zero, drut 0,6mm

    Przedmiot : Blacha 0,5mm pocięta na kwadraciki - spawana czołowo w jeden większy kwadrat

    Test wytrzymałości : złapane w imadło a z drugiej strony cęgi i wyginanie na wszystkie strony wraz z rozciąganiem.

    Efekt - heftowanie punktowe trzyma jak 150 :P, przy ciągłym delikatnie zaczęło przepalać..

    P.S Dodatkowo troszkę ulepszyłem zacisk masowy - dziura 8mm i śruba (udało mi się znaleźć mosiężną M8, ale mosiądzowana lub nawet ocynk na pewno też jest ok ) na końcu szczęki a do niej blaszka miedziana która oryginalnie była zamontowana daleko na rącze, troszkę izolacji musiało pójść bo chińskie rączki pożałowały gumy na końcówce i był dość duży odstęp.

    Blaszka ocynkowana od dołu to takie sanki pomocnicze przy łapaniu małych elementów.. można to pominąć.

    Foto :
    MIG 170 półautomat inwerterowy MAG migomat MAGNUM
  • #82
    rawka11
    Poziom 14  
    Temat zamykam.
    Myślę, że wiele spraw się wyjaśniło. Jak by co to proszę na PRIV i poprowadzimy dalej rozmowę.