Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

motorynka pony 50 m-2 - gaśnie

cz4rnuch17 04 Jul 2013 21:46 3192 16
  • #1
    cz4rnuch17
    Level 8  
    Witam. Mój problem polega na tym, że motorynka odpala ale nie trzyma obrotów i gaśnie. Kilka dni temu wymieniłem cylinder, tłok, pierścienie, gaźnik, kranik, automat zmiany biegów, tłumik oraz kolanko, świeca, platynki. Wszystko na nowe aby był sprawny. Gdy odpalam to chwile pochodzi ale muszę dodawać gazu, no i za jakąś chwile gaśnie. Regulacja śrubką nic nie pomaga, ale jak zdejme tą puszke od powietrza to chodzi dłużej i lepiej go słychać, tzn tak jakby prawidłowo, no i znów gaśnie. Na iglicy ustawiałem różnie i nic. Może być to wina złej jakości paliwa bądź złej mieszanki ? Trochę kopci jasnym dymem. Sam już nie wiem. Pomocy
  • #2
    Robert888111
    Level 14  
    Przed tymi zmianami bylo tak samo? Jak jest ustawiony zaplon? W jakim stanie jest kondensator, cewka? Jak wyglada swieca(czarna, zalana itd)? Po podkreceniu obrotow na regulacji tez gasnie? Sprobuj zmniejszyc dawke paliwa.
  • #3
    Paweł Szeredi
    Level 17  
    Masz założony filterek na przewodzie paliwowym?
    Dym (niebieskawy) może świadczyć o zbyt bogatej mieszance.
    Powodem gaśnięcia może być za niski poziom paliwa w gaźniku.
    Ustawiłeś na 100% prawidłowo zapłon?
  • #4
    1234
    Level 23  
    uszczelniacze na wale jeżeli bez wymiany
  • #5
    cz4rnuch17
    Level 8  
    platynki otwierają się na 3mm przed gmp. Dym leci niebieski. Jutro kupię paliwo nowe i namieszam od nowa. Filtra nie mam. Cewki i kondensatora nie sprawdzałem. Świeca czasami mokra i taka jakby trochę czarna jest.
  • #6
    Paweł Szeredi
    Level 17  
    Jeśli pali to cewka i kondensator raczej są Ok. Sprawdź tylko czy iskra jest wystarczająco mocna i regularna.
  • #7
    cz4rnuch17
    Level 8  
    iskra jest taka że konia by zabiło
  • #8
    hiram
    Level 11  
    Proszę wyregulować pływak, przeczyścić i uszczelnić gaźnik a uprzednio odstojnik przy kraniku , oraz ponownie wyregulować gaźnik:
    : wkręcić iglicę do końca a następnie 2,5 obrotu ją wykręcić - jak to nie pomoże to wykręcić ją o kolejne np pół obrotu.
    proszę jeszcze wyregulować zaplon- jego kont, przerywacz - szczelinę pomiędzy młotkiem a kowadełkiem, oraz świecę .
    i wszystko powinno być OK
  • #9
    Paweł Szeredi
    Level 17  
    To znaczy, że paliwo lub (i) filtr powietrza zatkany. Być może jak spuszczałeś paliwo w celu wymiany kranika to się poodrywały jakieś farfocle ze zbiornika i pozatykały kranik lub gaźnik. Paliwo spływa zbyt wolno do komory pływakowej i efekt jest taki, że chodzi tylko tyle ile ma paliwa w gaźniku.
  • #10
    cz4rnuch17
    Level 8  
    gaźnik i kranik wczoraj założyłem nowy
  • #11
    wjania
    Level 10  
    W tych silnikach jest bardzo awaryjny układ zapłonowy. To, że jest iskra przy sprawdzaniu wcale nie musi oznaczać, że zapłon jest sprawny. W cylindrze są znacznie trudniejsze warunki do zapłonu. Jeżeli silnik pracuje nieregularnie, nie chce wchodzić na obroty i często gaśnie może to też wskazywać na uszkodzenie kondensatora.
  • #12
    cz4rnuch17
    Level 8  
    zmieniłem kondensator, motorynka odpala ale nie chce wejść na obroty, nawet regulacja przy gaźniku nie pomaga. świeca jest mokra, na iglicy mam ustawione na najwyższy rowek, czyli, że mało paliwa podaje. z tlumika kapie mi chyba olej, tzn przy odpalonym motorze. czyli pewnie simmering od strony sprzęgła poszedł. i moje pytanie brzmi, czy do wymiany simmeringu trzeba rozpołowić silnik czy nie ? i jak to prawidłowo wykonać ?
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    cz4rnuch17
    Level 8  
    pisze wyraźnie że ustawiony prawidłowo, zobacz kilka postów wyżej. nie nabijajcie sobie pkt.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    cz4rnuch17
    Level 8  
    Tematów jest pełno ale trochę odchodzą od mojego problemu.
  • #17
    Anonymous
    Anonymous