Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323S [BA] 1,7TD ISUZU - instalacja dla alternatora oplowskiego tez TD

05 Lip 2013 20:34 2643 5
  • Poziom 2  
    Witam,
    Jestem posiadaczem Mazdy 323S [BA] 1,7 TD silnik isuzu, tydzień temu zakończył swój żywot alternator (nie było co regenerować) zmobilizowany rozpocząłem poszukiwania nowego/regenerowanego alternatora, niestety z wyszukaniem identycznego (to samo koło pasowe, ta sama końcówka vacu) były małe problemy - nawet w rozbitkach. Z racji tego że taki sam silnik montowany był w Oplach znalazłem altka właśnie do tych samochodów. Mocowania, parametry ok, przerzucone jedynie koło pasowe i końcówka vacu od starego sprzętu. Wtyczka 2 piny identyczna. Niestety po założeniu alternatora okazuje się że ładowanie jest zbyt niskie, objawy typowe dla awarii mostka/regulatora. Masa ok, kontrolka ładowania gaśnie, ale po chwili zapala się na nowo, alternator się grzeje i z ładowania nici. Niestety dopiero po zaistniałych objawach przyglądnąłem się wejściom na wtyczkę, niby takie samo a jednak inne oznaczenia (dodaję w załączniku) Pojawia się pytanie do ekspertów w tym temacie, czy istnieje możliwość modyfikacji wtyczki/instalacji tak aby pasowała do alternatora oplowskiego? Co oznaczają symbole na schemacie? Mechanik zachodzi w głowę, nie jest w stanie nic poradzić, identyczna sytuacja występuje na alternatorze po regeneracji jak i na nowym. Będę wdzięczny za pomoc, nie spodziewałem się, że dla alternatorów do tego samego silnika pojawią się takie rozbieżności (wcześniej nie miałem do czynienia z elektryką samochodową, ale od czasu problemów z pierwszym alternatorem na przyszłość będę starał się lepiej zapoznać z tematem)

    Wtyczka Opel:
    Mazda 323S [BA] 1,7TD ISUZU - instalacja dla alternatora oplowskiego tez TD

    Wtyczka Mazda:
    Mazda 323S [BA] 1,7TD ISUZU - instalacja dla alternatora oplowskiego tez TD

    Moderowany przez tzok:

    Proszę zapoznać się z instrukcją zamieszczania obrazków w wiadomościach na forum:
    Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum

  • Poziom 2  
    Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator na oplowski od takiego samego silnika 1,7TD, wymagana była modyfikacja połączenia instalacji z alternatorem, kontrolka dogrzewania zapala się jak wcześniej i prawidłowo gaśnie po kliku sekundach, jednak nie odpala na dotyk. Czy zastosowanie innego alternatora mogło mieć wpływ na problemy z odpalaniem? czy podczas montowania nowego altka mogło dojść do uszkodzenia innych podzespołów/elektroniki
  • Poziom 2  
    Prośba o szczegóły, co może z tego wynikać?