Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b6 bmr dymi i szarpie na zimnym

juniorek82 05 Lip 2013 20:38 5676 9
  • #1 05 Lip 2013 20:38
    juniorek82
    Poziom 2  

    Witam.To moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc jesli popelnie jakies bledy.
    Na wstepie: nie jestem mechanikiem samochodowym.
    Mam problem z passatem 2.0 tdi silnik bmr 170km .
    passat po odpaleniu przez chwile chodzi ok , gdy temp. plynu przekroczy 43 st.C zaczyna sie meczarnia, silnik zaczyna bardzo szrpac i bardzo kopci ( nieprzepalonym paliwem).
    Wszystko to trwa do momentu calkowitego agrzania sie silnika .
    Mechanik stwirdzil po diagnostyce ze na 2 i 3 cylindrze jest slaba kompresja i trzeba silnik rozebrac- 3 cylinder 19 bar.
    Passat ma 152000km ( przebieg 100% serwis do konca), 1000km temu po akcji serwisowej wymienione nowe wtryski- chodzi tak samo po wymianie.
    Jestem elektronikiem ale od koparek wiec troche sie sam zaczalem bawic z nim.
    Na poczatku odlaczylem czujnik temperatury i wpiolem zamiast niego potencjometr i tu niespodzianka.
    Gdy ustawie go w pozycji ze sterownik widzi temp silnika ponizej 43st C( np ustawie go na 35st) to silnik mruczy idealnie, rowni i nie dymi-no moze troche cos zadymi ale jest zimny.Gdy rece potencjometrem powyzej 43 st celcjusza to silnik wariuje , szarpie i mocno dymi. sytuacja sie poprawia gdy osiagnie ok 90 st wtedy chodzi idealnie .
    duzo tego napisalem ale tyle sam doszedlem.
    Pytanie brzmi co mu jest?
    czy moze miec zle ustawiona dawke paliwa?
    czy moze byc cos zle ustawione podczas wymiany rozrzadu( po wymianie w niemczech 5000km temu)
    poatym dowiedzialem sie z nie czyta czujnika cisnienia dpf- caly czas jest jedna i ta sama opornosc.
    Auto nie m zadnych bledow w pamieci i nawet gdy zaczyna przebierac nic nie wskazuje.
    Ponadto sprawdzono egr ( nawet goprzelozyli z innego paska ) i nic nie dalo.
    Zapomnialem dodac ze jak zaczyna dymic to podobno egr jest mokry od niespalonej ropy.
    Jesli ktos spotkal sie z podbnym problemem prosze o odp.. Nie wiem czy faktycznie jest sens inwestowac kilka tys. w remont silnika jesli to moze nic nie pomoc.

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha dodam ze jesli na zimnym bedziemy jechac po drodze i tzrymac go powyzej 2000obrotow to nawet dymka nie pusci.
    Problem pojwia sie na biegu jalowym

  • Fibaro
  • #2 08 Lip 2013 02:38
    JAMAL01
    Poziom 12  

    Witam kolego,


    jak piszesz w swoim poście - sterownik silnika nie zarejestrował żadnego błędu. Ja zacząłbym od sprawdzenia rozrządu i korekt pompo-wtryskiwaczy Vagiem bodajże blok 13 lub 25, a na początku wymiana czujnika temp. płynu chłodzącego.
    Pozdrawiam i życzę efektów.

  • Fibaro
  • #3 18 Wrz 2013 16:09
    juniorek82
    Poziom 2  

    Witam ponownie.
    Awaria nadal nie usunieta.
    Kilka nowych faktow odnosnie silnika.
    Silnik pracuje w miare dobrz do momentu kiedy temp wzrosnie do 43 st.
    pozniej bardzo przerywa i drzy az nie rozgrzeje sie calkowicie.
    Dolazylem opornik przed czujnik temp paliwa( bo te czujniki oba staruja chyba dawka paliwa) i lekko sie poprawilo.
    Moze mi ktos wytlumaczyc zasade dawkowania paliwa w tym silniku( silnik bmr 1 czujnik na termostacie 2-piny i 1 czujnik temp paliwa 2 piny)
    Mam jeszcze vw caddy ten sam rok 1.9 tdi , takie same czujniki . probowalem z nim tej samej metody ale tam nie ma znaczenia do sterowania zadna temperatura.
    prosze o pomoc.
    czy moze miec wplyw slabsza kompresja na 2 i 3 tloku( wynosi ok 19-20 bar)

  • Fibaro
  • #4 27 Sie 2014 14:11
    lukersson
    Poziom 2  

    Juniorek 82, udalo ci sie usunac anomalie w Twoim Passacie? Ja mam A3 8P 2.0 TDI BMN (7000 km po wymianie rozrzadu) i mam identyczny problem. Trzy serwisy autoryzowane Audi rozkladaja rece i mowia mi ze wszystko jest ok. Chyba zwariuje. z gory dzieki i pozdrawiam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zapomnialem dodac. Auto ma 146 000 km przebiegu, DPF, jest po wymianie wszystkich pompowtryskow w ramach akcji serwisowej na 112 000 km przebiegu.

  • #5 11 Gru 2014 18:57
    JakubD
    Poziom 1  

    Witam. Borykam sie z identycznym problemem w sowim A4 2.0 TDI (BRD). Wtryski równiez zmieniane, nowe oringi. Podobnie żadnych błędów oraz wariacja zaczyna się po osiągnięciu wspomnianej temperatury i przestaje po nagrzaniu.. Zdaje sobie sprawe o odgrzewaniu kotleta, ale może chociaz tutaj dostanę jakąś podpowiedź. Pozdrawiam!

  • #6 12 Gru 2014 08:35
    lukersson
    Poziom 2  

    Witaj Kolego,

    Ja rowniez po wymianie wtryskow (Siemens) bylem w 3 roznych serwisach (Polska, Niemcy, Wlochy) kompletna diagnostyka i NIC. Ale w koncu uporalem sie z tym.
    Paliwo! Nie mieszkam w Polsce ale np po zalaniu 4 razy pelnego baku Diesla V-Powera (wiem ze wielu pisalo ze to mizerne paliwo) ale jest znaczna poprawa. Czasem jeszcze szarpnie ale dzialo sie to glownie latem (temperatury pow. 25 C). Zrobilem kolejne 10.000 km i jak narazie ok. Wymiana filtra powietrza i paliwa nic nie pomogla wczesniej. Tak jak mowilem, nie twierdze ze V-Power to antidotum na wszystko ale w moim przypadku jak reka odjal. Do tego o wiele czystsze spaliny i bardziej miekka praca silnika.
    Mam nadzieje ze uporasz sie rowniez z twoim problemem.
    Pozdrawiam.
    L.

  • #7 13 Maj 2015 21:56
    karolek83
    Poziom 2  

    czesc kolego.jam mam passata b6 2.0tdi i moj problem jest podobny dziwnie szarpie silnikiem dopuki sie nie nagrzeje, i glosno odpala .ostatnio zmienilem dwumase i czujnik na wale i nic nie pomoglo, wtryski podobnierz wymienil poprzedni wlasciciel moj mechanik sprawdzil ze bylo cos przy nich robione wiec narazie niechce ich ruszac bo to kupa kasy a szarpie juz mi tak rok, mysle ze wtryski by juz padly po 10 000 tys km. prosze poradcie cos bo juz mi rece opadaja do tego zlomu

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    dodam jeszcze ze w zime bylo wszystko o.k pierwsze cieple dni i odnowa sie zaczelo.sprobuje jeszcze wlac tego lepszego paliwa.zapomnialem dodac ze mechanik zmnienil mi tez dawke startowa i tak samo odpala slychac takie glosne buch !
    Sprzedac z takimi usterkami bedzie cieszko wiec musze to jakos naprawic

  • #8 14 Maj 2015 08:03
    lukersson
    Poziom 2  

    Witam,

    W moim 2.0 TDI BMN rowniez objawy nawrocily jak zrobilo sie cieplo. Lepsze paliwo to chyba placebo chociaz na shellowskim vpower musze przyznac ze jest znacznie lepiej. Ale to paliwo jest jakies dziwne. Silnik pracuje bardziej twardo i jest glosny.

    Nie ma sensu kontynuowac z wymiana czesci w nieskonczonosc. W przyszlym tygodniu ostatnia proba u mechanika - wymiana zaworka zwrotnego i nastawienie rozrzadu (byl wymieniany rok temu ale mi go rozregulowali w ASO). To nie wtryski, u mnie byly niedawno wymieniane wszystkie 4.

    Jak to nie pomoze to wale to. Niedlugo Zima....ahahah te samochody to juz istny szajs...
    Pozdrawiam

  • #9 20 Cze 2015 08:31
    karolek83
    Poziom 2  

    Witam kolege. Cos Ci sie poprawilo z tym szarpaniem? bo u mnie nic, nadal szarpie i nie odpala po trzech dniach postoju.balem sie jezdzic daleko moim autem,ostatnio zaryzykowalem zrobilem tysiac km za jednym razem i auto nie padlo mi po drodze. to juz plus.
    ja mieszkam za granicą i na wakacje chce jachac do kraju i przy okazji sprzedac tam tego zloma.moze tam znajde mechanika co cos poradzi ....pozdrawiam

  • #10 20 Cze 2015 13:00
    lukersson
    Poziom 2  

    Witam serdecznie,

    Pojechalem do nieautoryzowanego mechanika
    Wymienil zaworek zwrotny i jak narazie spokoj.
    Tez chcialem sprzedac moje auto ale odpukac
    Jak narazie jest znowu dobrze. Martwilem sie
    Bo nawet w aso po zlogowaniu niczego nie znalezli.
    Moja rada, jedz do dobrego mechanika, nawet nieautoryzowanego,
    Ktory specjalizuje sie w 2.0 tdi.
    Daj znac czy ci sie udalo rozwiazac.
    Pozdrawiam i Trzymam kciuki!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME