Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dioda CREE mruga zamiast świecić ciągle

zygzag70 05 Lip 2013 22:18 2997 8
  • #1 05 Lip 2013 22:18
    zygzag70
    Poziom 14  

Witam. Jestem początkującym lutownikiem wiec wybaczcie jeśli pytam o banały. Problem dotyczy oświetlenia w samochodzie. Są to reflektorki z logo samochodu Tym stylu
    Bebechy wyglądają tak:

Dioda CREE mruga zamiast świecić ciągle Dioda CREE mruga zamiast świecić ciągle Dioda CREE mruga zamiast świecić ciągle

Problemem jest to, ze jedna z dwóch lampek świeci światłem ciągłym a druga pulsuje. Gdy ta pulsującą podłączę bezpośrednio do 12V to świeci ciągle gdy podłączę ja do układu ściemniania światła to po otwarciu drzwi przez 1-2 sekundy świeci ciągle a potem zaczyna pulsować aż ściemniacz ja wyłączy. Druga z diod (ta na foto) chyba się przegrzała ale to odrębny temat bo przez kilka dni wszystko działało normalnie poza ta migającą od początku dioda. dodam, ze do tego samego układu podłączone są dwie taśmy LED (po 12 diod SMD 3528 każda). Zamontowane na początki taśmy świeciły normalnie i gasły wraz z przygasaniem oświetlenia wewnętrznego auta. Gdy podłączyłem lampki to jedna z nich zaczęła migać co również przenosi się na taśmy, które prawie niezauważalnie, ale także delikatnie pulsują. Co jest nie tak, coś źle podłączam?

0 8
  • #3 05 Lip 2013 22:44
    zygzag70
    Poziom 14  

Czyli jednak. Jest na to jakaś rada? No bo przecież ta druga, do czasu aż się nie przegrzała, świeciła normalnie. A może to przegrzanie to tez ma z tym związek choć bardziej stawiałbym na niewydajny radiator.

0
  • #4 05 Lip 2013 22:47
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

Podłączyć diody z ominięciem ściemniacza lub wywalenie elektroniki z tej diody i wstawienie rezystora. Bo to ona tak reaguje na przyciemnianie. Tylko, że z samym rezystorem istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia LEDa.

0