Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 CC - Pasek rozrządu co ile się wymienia

mladenick 06 Lip 2013 00:01 17175 10
  • #1 06 Lip 2013 00:01
    mladenick
    Poziom 13  

    Witam, całkowicie już zgłupiałem, google niestety też ogłupia a nie tylko pomaga, czy ktoś kto wie powie mi może co ile należy wymienić pasek rozrządu w peugeot 307 cc 2.0 16V benzyna oczywiście.

    1 10
  • #2 06 Lip 2013 07:43
    sebweb
    Poziom 20  

    Zazwyczaj w przypadku oryginalnych części robi się to przy przebiegu 90 - 100 tys. km. Ale ślepa arytmetyka już wielu ludzi zawiodła. Po pierwsze pasek rozrządu jest paskowi nie równy, wiele zależy od producenta i jakości stosowanych do produkcji komponentów. Ponadto zużycie zależy od stylu i warunków jazdy. Jak zwykle najlepszym rozwiązaniem jest skontrolowanie stanu rozrządu na stacji diagnostycznej a najlepiej u znajomego (dobrego) mechanika.

    MfG

    0
  • #3 06 Lip 2013 07:50
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 06 Lip 2013 08:46
    sebweb
    Poziom 20  

    Cytat:
    Zeby skontrolowac pasek, trzeba go zdjac. Zdjety pasek, ktory ma powyzej 20 000 km, nie powinien byc juz zakladany.


    Napisałem cyt: "skontrolować stan rozrządu..." do tego nie trzeba zdejmować paska. Chodziło mi o sprawdzenie stanu napinaczy paska i sprawdzenie czy rozrząd pracuje jak należy tj. nie: stuka, piszczy, etc.

    Cytat:
    Pasek, "normalny" i w normalnych warunkach eksploatacji, wymienia sie co 120 000 km lub 10 lat.


    Co rozumiesz przez normalne warunki eksploatacji? Bo każdy może to interpretować inaczej. Producent w tym modelu zaleca wymianę paska przy 90 tys. km.

    MfG

    2
  • #5 06 Lip 2013 09:35
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 06 Lip 2013 10:49
    kybernetes
    Poziom 39  

    sebweb napisał:
    Co rozumiesz przez normalne warunki eksploatacji? Bo każdy może to interpretować inaczej.

    Warunki normalne to warunki inne niż:
    georgesgr napisał:
    Warunki trudne

    A warunki trudne (ciężkie) to:
    Cytat:
    Ciężkie warunki eksploatacji :

    Głównie użytkowanie w mieście (drzwi do drzwi, TAXI)
    Kraje bardzo gorące
    W atmosferze zapylonej (place budowy)
    Krótkie stałe przebiegi (silnik zimny)
    Wątpliwa jakość używanego paliwa (zawartość siarki powyżej 500 ppm)
    Stosowanie środka smarującego niezgodnego z zaleceniami producenta

    0
  • #7 06 Lip 2013 10:53
    sebweb
    Poziom 20  

    Chyba zapominasz, iż piszemy tu o modelu z 2007 roku. Nawet jeśli ten akurat egzemplarz objęty był gwarancją 5 letnią, to właśnie dobiega ona końca. Jeśli zaś chodzi o ORYGINALNE części eksploatacyjne wymieniane w serwisach Peugeot, objęte są one roczną gwarancją. Z tą rękojmią nie jest tak kolorowa jak piszesz, i obyś nigdy nie musiał się o tym przekonać osobiście. Już serwis Ci udowodni iż auto nie było eksploatowane "normalnie".

    Jeśli natomiast usłyszę niepokojące odgłosy z okolic rozrządu lub stwierdzę nienaturalne zużycie rolek lub uszkodzenia paska (np. postrzępienie) wymiana nastąpi szybciej niż przewiduje to "normalna" procedura.

    Definicje wpisują się idealnie w arytmetykę o której wspomniałem na wstępie. Po to są robione przeglądy aby tę definicję zweryfikować (życie).

    MfG

    ps: Czyli biorąc pod uwagę polską miejską rzeczywistość i jakość paliwa można spokojnie przyjąć przebieg 90k jako "normalny".

    2
  • #8 07 Lip 2013 14:00
    diodabg
    Poziom 29  

    Wszystko zależy od tego kto jezdzi i jak ...
    Ja mam Renaul Trafic 1.9dci 06 i jeżdze nim tylko ja van ma juz 160.000 i jeszcze rozrządu nie zmieniałem dla tego że max obroty to 2.500 rpm więc nie ma naprężeń paska i łożyska nie śmigają na wysokich obrotach... Przy rozrządzie jest cisza...
    Za to na warsztacie zmieniałem już kilka silników w nowszych vanach ale dla tego że jest kilka kierowców na dodatek nie tankują za swoje bo firmowe autko i biegi zmieniają jak kończy się obrotomierz ! A pózniej panika w oczach dlaczego pękł pasek ! To są właśnie 'ciężkie warunki'
    Dlatego kiedy kupuje się auto powinno się zmienić rozrząd bo nie wiadomo w jakich warunkach był użytkowany...

    0
  • #9 07 Lip 2013 16:43
    kybernetes
    Poziom 39  

    diodabg napisał:
    Ja mam Renaul Trafic 1.9dci 06 i jeżdze nim tylko ja van ma juz 160.000 i jeszcze rozrządu nie zmieniałem

    O, takich klientów to ja lubię, dadzą zarobić.

    1
  • #10 07 Lip 2013 17:02
    diodabg
    Poziom 29  

    kybernetes napisał:
    diodabg napisał:
    Ja mam Renaul Trafic 1.9dci 06 i jeżdze nim tylko ja van ma juz 160.000 i jeszcze rozrządu nie zmieniałem

    O, takich klientów to ja lubię, dadzą zarobić.


    Przykro mi ale nie dam ci zarobić bo zrobie sobie sam, i zestaw leży w aucie ale nie ma narazie czasu na wymianke :D
    Przeczytałeś posta ale nie zrozumiałeś o co chodzi, nie chodzi o to żeby pisać ile można przejechać ale o to że jak kierowca jest nierozgarnięty to urwie pasek przy 50.000km i pózniej są przepychanki i dyskusje zła jakość albo kijowa marka!
    Tak że na pewno lubisz klientów którzy dają w pędzel i pózniej zdziwienie lub nie zmieniają paska na czas albo po kupnie samochodu bo spec powiedział ze na oko dobrze wygląda :D

    1