Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs

aboch123 06 Jul 2013 12:40 12864 16
  • #1
    aboch123
    Level 1  
    Posiadam ciągnik ogrodowy RJS-1, był tam silnik typu 155.1 ( jest skończony ). Chcę zamontować silnik Briggsa. Czy jest to możliwe i jak to zrobić ? Jaki typ silnika Briggsa zamontować? Proszę o fachową poradę.
  • #3
    rider80
    Level 10  
    Mesko RJS występował też w wersji z oryginalnie montowanym silnikiem Briggs -a była to jednostka która przeważała technologicznie silniki 2-T montowane najczęściej (od motopompy). Briggsy w RJS Mesko miały moc 8HP (oryginalne oznaczenie) i nie wydaje mi się aby były specjalnie produkowane pod Mesko tylko po prostu wstawiane do nich przez ewentualnie jakiś "adapter". Jak widzisz jest taka możliwość - po warunkiem, że pomyślisz jak to zrobić aby nie zniszczyć oryginału. Oryginalny ciągniczek miał oznaczenie RJS-1B czasem pojawia się w ogłoszeniach więc trzeba śledzić tematy nie mniej mało ich jest i pewnie też występuje problem z dostępnością części. Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs

    Znalazłem w necie RJS-1B podczas pracy z glebogryzarką czyli dowód na istnienie wersji z silnikiem Briggs : Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs
  • #4
    andy1964
    Level 8  
    Witam jestem od tygodnia szczęśliwym posiadaczem rjs1 mesko . Przez wydech pluje olejem zmierzyłem kompresję i jest po 6.5 . Mam prośbę pytanie czy wiadomo jak w tym silniku brigs stratton rozwiązano mocowanie silnika oraz jak rozwiązano sprawę sprzęgła odśrodkowego czy zostało i pasowało od starego silnika czy zastosowano jakieś inne nowe. Proszę o informację bo myślę czy robić stary sinik czy próbować zamontować brigsa Pozdrawiam ??
  • #5
    rider80
    Level 10  
    Witam. Pytanie troszkę chaotyczne i mało precyzyjne: napisz jaką posiadasz wersję silnika bo napisałeś, że posiadasz RJS-1 a wersja mikrociągniczka z silnikiem briggsa (fabrycznym) to RJS-1B . Czyli jaki masz silnik 2T czy 4T ? Ja posiadam wersję RJS-1B z silnikiem właśnie briggsa o mocy 8HP i tutaj mogę starać się coś doradzić ...o wersji z silnikiem z Dezametu wiem tylko troszkę teoretycznie bo mam instrukcję od tej wersji (zresztą dostępny też jest skan tu na forum). Pozdrawiam
  • #6
    andy1964
    Level 8  
    Witam przepraszam za niejasne informacje. Otóż kupiłem niedawno mesko z polskim silnikem dwusuwowym.Doczytałem się w instrukcji obsługi ,że w końcowej fazie produkcji montowano w nich silnik brigs stratton 8hp. Lecz nic tam nie nspisano o ewentualnych przeróbkach np : mocowania silnika sprzęgła odśrodkowego manetki gazu. Jest taki silnik brigsa na Olx jak kolega pokazuje na fotkach kecz jest.tam zamontowane jskieś koło pasowe a nie sprzęglo odśrodkowe. Prosił bym jeśli miźna o informacje jakie należy wykonać przeŕóbki aby zamontować taki silnik a może nie trzeba skoro był montowany w fsbryce.Pozdrawiam
  • #7
    rider80
    Level 10  
    To już dużo wyjaśnia. Myślę, że każda przeróbka jest możliwa do zrobienia a Zakłady Mesko zapewne nie komplikowały sobie pracy zakładając silnik Briggsa do wcześniej produkowanej wersji - tak jak wspominałem posiadam oryginalnego RJS-1B i mam fabrycznie zamontowanego Briggsa. zaleta silnika z USA jest taka, że posiada wbudowany regulator obrotów i u mnie otwór wychodzący od regulatora w wersji 2T ze skrzyni biegów jest zaślepiony (więc pierwsza podstawowa zmiana). silnik jest mocowany do korpusu na 4 śruby w spodzie silnika. Mogę podesłać oznaczenia swojego silnika Briggsa bo wiem, że jego oznaczenia są mocno "zagmatwane" i każda cyfra może oznaczać np. inną długość / średnicę / gwint / itp wału zdawczego (ja swojego silnika nigdy nie demontowałem - ale wydaje mi się, że sprzęgło i jego obudowa jest taka sama jak w 2T) . Chętnie zapoznam się z treścią instrukcji gdzie jest zapisane, że w końcowej fazie montowali silniki Briggsa (wkleisz skany ???) . Postaram się zrobić i wkleić foty jak to jest u mnie rozwiązane : na pewno wizualną różnicą w wersji RJS-1B były: inne błotniki / inna zaślepka WOM (z kompozytu) / inne mocowanie lampy + taka blaszana obudowa / inny rodzaj ciężarków montowanych z przodu / brak wyprowadzenia samoregulatora silnika z korpusu skrzyni biegów.

    Dodano po 7 [minuty]:

    To ogłoszenie pokazuje, że można wszystko:

    https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-jednoosiowyb-rjs1-CID757-IDCUWni.html#0416aa8827

    jakiś chiński silnik w RJS
  • #8
    andy1964
    Level 8  
    Było zamontowane też kilkanascie sztuk silników diesla w wersji leśnej . Jakieś ponoć niemieckie
  • #9
    rider80
    Level 10  
    Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs O Dieslu nie słyszałem ale o wersji leśnej która nazywała się chyba Joker i miała koła napędowe bliźniacze i właśnie silnik Briggsa 8HP słyszałem i widziałem kilka lat temu w ogłoszeniach. Jest też podłej jakości filmik na YT z werjsą leśną (kierownica klasyczna okrągła):

    https://www.youtube.com/watch?v=9FJ-19-Rsqo

    oraz taka wersja jaką mam ja:

    https://www.youtube.com/watch?v=PLosdIzYYB4
  • #13
    rider80
    Level 10  
    Faktycznie - nie znałem tej broszury z informacją o silniku Diesla to spora ciekawostka dla zainteresowanych tym sprzętem (da radę zrobić i wkleić skan całości ?) . Co trzeba zrobić to dokładnie nie wiem bo mam jak wspominałem oryginalnego Briggsa i nic nie przerabiałem - jak pojadę do garażu to zrobię fotki całości : głownie z osadzenia silnika i sprzęgła. Teraz znalazłem zdjęcie z oznaczeniem i Codem silnika i takiego ewentualnie należy szukać: Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs
  • #16
    rider80
    Level 10  
    Jak szukałem tłumika do swojego silnika to posiłkowałem się tą strona:

    https://www.jackssmallengines.com/jacks-parts...tratton/100000-19z999-series/195400-to-195499

    aby znaleźć odpowiedni numer części. Okazało się, że część (tłumik) kosmicznie drogi okazał się w nabyciu jako nowy (zarówno w Polsce jak i z importu z USA) i szczęśliwie się złożyło, że kupiłem dosłownie za kilka złotych tłumik używany z agregatu (dokładnie mój model) jak i płytkę z regulacją obrotów z całym gaźnikiem w doskonałym stanie - te silniki Briggsa były stosowane bardzo szeroko (w agregatach, kosiarkach, motopompach itp. zaraz poszukam bo znalazłem kiedyś silnik u naszych sąsiadów na południu (Czechy) dokładnie o takich numerach jak w moim RJS

    Dodano po 10 [minuty]:

    Mało wyraźne ale mam jeszcze takie foto z widokiem na silnik od strony skrzyni biegów i silnika (widać sposób mocowania):

    Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs
  • #17
    dking6
    Level 1  
    Witam!
    Czy ktoś próbował zmienić silnik na inny ?
    Posiadam silnik Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs
    Chciałbym go zamontować ale nie wiem jak zrobić do niego adapter .. ma ktoś jakiś pomysł ?

    Pozdrawiam

    Posiadam również instrukcje do rjs, glebogryzarki i kilku innych przystawek , gdyby ktoś potrzebował 😉