Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs

06 Lip 2013 12:40 8127 16
  • Poziom 1  
    Posiadam ciągnik ogrodowy RJS-1, był tam silnik typu 155.1 ( jest skończony ). Chcę zamontować silnik Briggsa. Czy jest to możliwe i jak to zrobić ? Jaki typ silnika Briggsa zamontować? Proszę o fachową poradę.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    Mesko RJS występował też w wersji z oryginalnie montowanym silnikiem Briggs -a była to jednostka która przeważała technologicznie silniki 2-T montowane najczęściej (od motopompy). Briggsy w RJS Mesko miały moc 8HP (oryginalne oznaczenie) i nie wydaje mi się aby były specjalnie produkowane pod Mesko tylko po prostu wstawiane do nich przez ewentualnie jakiś "adapter". Jak widzisz jest taka możliwość - po warunkiem, że pomyślisz jak to zrobić aby nie zniszczyć oryginału. Oryginalny ciągniczek miał oznaczenie RJS-1B czasem pojawia się w ogłoszeniach więc trzeba śledzić tematy nie mniej mało ich jest i pewnie też występuje problem z dostępnością części. Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs

    Znalazłem w necie RJS-1B podczas pracy z glebogryzarką czyli dowód na istnienie wersji z silnikiem Briggs : Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs
  • Poziom 7  
    Witam jestem od tygodnia szczęśliwym posiadaczem rjs1 mesko . Przez wydech pluje olejem zmierzyłem kompresję i jest po 6.5 . Mam prośbę pytanie czy wiadomo jak w tym silniku brigs stratton rozwiązano mocowanie silnika oraz jak rozwiązano sprawę sprzęgła odśrodkowego czy zostało i pasowało od starego silnika czy zastosowano jakieś inne nowe. Proszę o informację bo myślę czy robić stary sinik czy próbować zamontować brigsa Pozdrawiam ??
  • Poziom 10  
    Witam. Pytanie troszkę chaotyczne i mało precyzyjne: napisz jaką posiadasz wersję silnika bo napisałeś, że posiadasz RJS-1 a wersja mikrociągniczka z silnikiem briggsa (fabrycznym) to RJS-1B . Czyli jaki masz silnik 2T czy 4T ? Ja posiadam wersję RJS-1B z silnikiem właśnie briggsa o mocy 8HP i tutaj mogę starać się coś doradzić ...o wersji z silnikiem z Dezametu wiem tylko troszkę teoretycznie bo mam instrukcję od tej wersji (zresztą dostępny też jest skan tu na forum). Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Witam przepraszam za niejasne informacje. Otóż kupiłem niedawno mesko z polskim silnikem dwusuwowym.Doczytałem się w instrukcji obsługi ,że w końcowej fazie produkcji montowano w nich silnik brigs stratton 8hp. Lecz nic tam nie nspisano o ewentualnych przeróbkach np : mocowania silnika sprzęgła odśrodkowego manetki gazu. Jest taki silnik brigsa na Olx jak kolega pokazuje na fotkach kecz jest.tam zamontowane jskieś koło pasowe a nie sprzęglo odśrodkowe. Prosił bym jeśli miźna o informacje jakie należy wykonać przeŕóbki aby zamontować taki silnik a może nie trzeba skoro był montowany w fsbryce.Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    To już dużo wyjaśnia. Myślę, że każda przeróbka jest możliwa do zrobienia a Zakłady Mesko zapewne nie komplikowały sobie pracy zakładając silnik Briggsa do wcześniej produkowanej wersji - tak jak wspominałem posiadam oryginalnego RJS-1B i mam fabrycznie zamontowanego Briggsa. zaleta silnika z USA jest taka, że posiada wbudowany regulator obrotów i u mnie otwór wychodzący od regulatora w wersji 2T ze skrzyni biegów jest zaślepiony (więc pierwsza podstawowa zmiana). silnik jest mocowany do korpusu na 4 śruby w spodzie silnika. Mogę podesłać oznaczenia swojego silnika Briggsa bo wiem, że jego oznaczenia są mocno "zagmatwane" i każda cyfra może oznaczać np. inną długość / średnicę / gwint / itp wału zdawczego (ja swojego silnika nigdy nie demontowałem - ale wydaje mi się, że sprzęgło i jego obudowa jest taka sama jak w 2T) . Chętnie zapoznam się z treścią instrukcji gdzie jest zapisane, że w końcowej fazie montowali silniki Briggsa (wkleisz skany ???) . Postaram się zrobić i wkleić foty jak to jest u mnie rozwiązane : na pewno wizualną różnicą w wersji RJS-1B były: inne błotniki / inna zaślepka WOM (z kompozytu) / inne mocowanie lampy + taka blaszana obudowa / inny rodzaj ciężarków montowanych z przodu / brak wyprowadzenia samoregulatora silnika z korpusu skrzyni biegów.

    Dodano po 7 [minuty]:

    To ogłoszenie pokazuje, że można wszystko:

    https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-jednoosiowyb-rjs1-CID757-IDCUWni.html#0416aa8827

    jakiś chiński silnik w RJS
  • Poziom 7  
    Było zamontowane też kilkanascie sztuk silników diesla w wersji leśnej . Jakieś ponoć niemieckie
  • Poziom 10  
    Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs O Dieslu nie słyszałem ale o wersji leśnej która nazywała się chyba Joker i miała koła napędowe bliźniacze i właśnie silnik Briggsa 8HP słyszałem i widziałem kilka lat temu w ogłoszeniach. Jest też podłej jakości filmik na YT z werjsą leśną (kierownica klasyczna okrągła):

    https://www.youtube.com/watch?v=9FJ-19-Rsqo

    oraz taka wersja jaką mam ja:

    https://www.youtube.com/watch?v=PLosdIzYYB4
  • Poziom 10  
    Faktycznie - nie znałem tej broszury z informacją o silniku Diesla to spora ciekawostka dla zainteresowanych tym sprzętem (da radę zrobić i wkleić skan całości ?) . Co trzeba zrobić to dokładnie nie wiem bo mam jak wspominałem oryginalnego Briggsa i nic nie przerabiałem - jak pojadę do garażu to zrobię fotki całości : głownie z osadzenia silnika i sprzęgła. Teraz znalazłem zdjęcie z oznaczeniem i Codem silnika i takiego ewentualnie należy szukać: Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs
  • Poziom 10  
    Jak szukałem tłumika do swojego silnika to posiłkowałem się tą strona:

    https://www.jackssmallengines.com/jacks-parts...tratton/100000-19z999-series/195400-to-195499

    aby znaleźć odpowiedni numer części. Okazało się, że część (tłumik) kosmicznie drogi okazał się w nabyciu jako nowy (zarówno w Polsce jak i z importu z USA) i szczęśliwie się złożyło, że kupiłem dosłownie za kilka złotych tłumik używany z agregatu (dokładnie mój model) jak i płytkę z regulacją obrotów z całym gaźnikiem w doskonałym stanie - te silniki Briggsa były stosowane bardzo szeroko (w agregatach, kosiarkach, motopompach itp. zaraz poszukam bo znalazłem kiedyś silnik u naszych sąsiadów na południu (Czechy) dokładnie o takich numerach jak w moim RJS

    Dodano po 10 [minuty]:

    Mało wyraźne ale mam jeszcze takie foto z widokiem na silnik od strony skrzyni biegów i silnika (widać sposób mocowania):

    Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs
  • Poziom 1  
    Witam!
    Czy ktoś próbował zmienić silnik na inny ?
    Posiadam silnik Mikrociągnik RJS-1 - Wymiana silnika starego na nowy silnik Briggs
    Chciałbym go zamontować ale nie wiem jak zrobić do niego adapter .. ma ktoś jakiś pomysł ?

    Pozdrawiam

    Posiadam również instrukcje do rjs, glebogryzarki i kilku innych przystawek , gdyby ktoś potrzebował 😉