Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tektronix 463 - Dziwne przebiegi, nieznany stan oscyloskopu

Ledomo 06 Jul 2013 17:27 6702 31
NDN
    Ledomo
    Level 12  
    Witam, zakupiłem niedawno używany oscyloskop, Tektronix 463 z przystawką DM43, w stanie "jak na zdjęciach", czyli nieznanym. Dodam jeszcze, że jestem dośc początkującym użytkownikiem oscyloskopu (wcześniej jedynie miałem okazję używać cyfrowych na uczelni, więc w większości było to na zasadzie podłącz -> wciśnij "AUTO" -> zgraj na pendrive -> powtórz ).

Do oscyloskopu posiadam sondy TP6100 (100 MHz/6 MHz; 18,5pF/115pF; 10MOhm/1MOhm; X10/X1).

Najprościej opisać problem będzie, jak pokażę zdjęcia z krótkim opisem. Większość nastawy widać na zdjęciach. Zaznaczę tylko, że same przebiegi są rysowane cienszą linią niż to widać na zdjęciach, niestety nie udało mi się tego lepiej ująć starym aparatem.

1. Brak sond, nastawy volts/div na minimum, nastawa time/div na 0,2 µs. Oba kanały nastawione na GND. Pojawia się dziwny szlaczek, który widać przy nastawach poniżej 1 µs.

2. Sonda niepodłączona do niczego. Przebieg ma dużo mniejszą amplitudę gdy zdejmę nakładkę z haczykiem z sondy. To samo jest na obu kanałach. Jak widać, sygnał ma f = 50 Hz, więc pewnie to jakieś zakłócenia z sieci?

3. Obie sondy podłączone do sygnału do kalibracji (300 mV, 1 kHz). Wyraźnie widać linię po [chyba] powrocie plamki do początku.

4. Sondy podłączone do transformatora 230/12 (część zasilacza na L200), w trybie różnicowym (ADD z odwróconym przebiegiem na kanale B)

5. Następne zdjęcia to pojedyncza sonda podłączona do tego samego transformatorka, najpierw X1, a następnie dokładnie to same ale z X10. Dziwi mnie fakt, że amplituda się w ogóle nie zmieniła. Sam przebieg się po prostu wygładził.

Co do 1 i 2, czy da się jakoś pozbyć tych dziwnych przebiegów? Bo chyba nie są to normalne zjawiska?