Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 1.8 kombi rok 94 jaki akumulator?

zikmaster 05 Mar 2005 21:14 12134 14
  • #1 05 Mar 2005 21:14
    zikmaster
    Poziom 15  

    Jestem świerzutkim urzytkownikem Forda Mondeo 1.8 l benzynka z 1994 r. Mam wstawiony akumulatorek od golfa a chciałbym zmienić na bardziej stosowny biorąc pod uwagę to iż ten jest już słabiutki i ledwo na nim pali.
    Prosze o pomoc w doradzeniu jaki akumulator będzie najlepszy bądź jaki akumulator jest oryginalnie stosowany w tej serii samochodów Ford.

    0 14
  • #2 05 Mar 2005 21:38
    tajnygelo
    Poziom 13  

    powinien wystarczyć i 55A/h ale najlepiej sprawdz wymiar skrzynki akumulatorowej i kup taki żeby tam sie zmieścił tylko sprawdz wcześniej po której stronie masz plus i minus

    0
  • Pomocny post
    #3 05 Mar 2005 21:56
    Panda02
    Poziom 32  

    W Mondeo 1,8 16V benzyna 96 rok jest fabrycznie akumulator 65Ah.

    0
  • #4 06 Mar 2005 10:30
    zikmaster
    Poziom 15  

    A czy ktoś wie może jaki jest fabrycznie montowany akumulator w tym Fordzie Mondeo kombi 1.8 16V z 1994 r.?
    Prosiłbym o parametry z góry dzięki.

    0
  • #5 06 Mar 2005 11:47
    Panda02
    Poziom 32  

    Kolego udzieliłem Ci odpowiedzi. Co jeszcze chcesz wiedzieć? Oryginalnie montowany jest akumulator Motorcraft superstart, a między rocznikiem 96 a 94 nie ma różnic.

    0
  • #6 06 Mar 2005 11:54
    Artur_Szydlowski
    Poziom 12  

    Ja w swoim 1.6 95r. zamontowałem 61Ah centry

    0
  • #7 06 Mar 2005 12:10
    T/J
    Poziom 21  

    Witam
    Zasada jest taka, że zawsze montujemy do samochodu akumulator o tej pojemności jaką zaleca producent .Masz to napisane w instrukcji obsługi.I to wszystko.A jakiego producenta kupisz akumulator to zależy od ciebie sam wybierz tu może decydować cena.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 06 Mar 2005 12:40
    qryszard
    Poziom 20  

    Jeżdzę już 25 lat i zawsze stosowałem akumulatory większe od zalecenia producenta i nigdy nie było problemów (nie biorąc pod uwagę malucha z prądnicą)

    0
  • #9 06 Mar 2005 13:24
    peugeot81
    Poziom 15  

    Ja rowniez stosuje zawsze wieksze akumulatory niz przewiduje producent pod warunkiem ze (jak inni koledzy wspomnieli) pasuje w pulke.... Ja w swojej omedze 2.5 TDS zastosowalem 100 Ah gdyz producent zalecal 74 Ah ale kwestia Diesla to odrebny temat jezeli chodzi o benzyniaka.... Diesel aby dobrze zapalic potrzebuje porzadnego kopa....Takze wracajac do tego Mondeo (jak kolega wspomnial wyzej) 65 Ah bedzie idealny.... Pozdrawiam wszystkich ELEKTRODOWCOW :-) peugeot81

    0
  • #10 06 Mar 2005 14:26
    RSP
    Poziom 27  

    Zawsze można zastosować akumulator większy nawet o 30% to niczemu nie szkodzi , jedyna różnica to taka że ten z większym akumulatorem zapali nawet przy syberyjskim zimnie. Ładowanie będzie prawidłowe nawet wtedy gdy akumulator będzie większy o 500% !!! , rozmiar akumulatora nie ma wpływu na ładowanie!!!.

    0
  • #11 06 Mar 2005 15:05
    tomekb
    Poziom 25  

    witm
    do zikmaster-a
    sprawdz alternator i rozrusznik
    to ze zle odpala wcale nie musi być zasługą baterii, no chyba ze sprawdziłeś go urzadzeniem do sprawdzania pojemności
    fordy w tym wieku wymagają kontroli rozrusznika i alternatora
    sam miałem taki problem z baterią wymieniłem na nową a okazało sie ze rozrusznik ma przebicie i słabe szczotki a alternator na 70A dawał tylko 33A
    pozdro
    T

    0
  • #12 06 Mar 2005 15:22
    cjr
    Poziom 20  

    RSP napisał:
    Zawsze można zastosować akumulator większy nawet o 30% to niczemu nie szkodzi , jedyna różnica to taka że ten z większym akumulatorem zapali nawet przy syberyjskim zimnie. Ładowanie będzie prawidłowe nawet wtedy gdy akumulator będzie większy o 500% !!! , rozmiar akumulatora nie ma wpływu na ładowanie!!!.

    Może i rozmiar akumulatora nie ma wpływu na ładowanie ale ma za to wpływ na niedoładowywanie. Chronicznie niedoładowany akumulator zakończy swoje życie bardzo szybko. Każdy alternator ma pewną nadwyżkę mocy i zastosowanie trochę większych akumulatorów w niczym nie przeszkadza a w zimie zapewni wystarczający prąd do rozruchu .Jednak z tymi 500% to kolega chyba trochę przesadził.

    0
  • #13 06 Mar 2005 16:16
    zikmaster
    Poziom 15  

    OK dziękuje wszystkim za pomoc!!!

    0
  • #14 06 Mar 2005 18:40
    RSP
    Poziom 27  

    Nie przesadziłem akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych obrotach nie powinno przekraczać jakieś 6 - 7A . W czasie rozruchu z akumulatora rozrusznik pobiera mniej więcej taką samą ilość energii z akumulatora 24Ah , 44Ah jak i 84Ah . A dokładnie mówiąc pobierane jest między 1Ah a 3Ah nie więcej. I tylko te kilka amperogodzin należy uzupełnić więc każdy alternator musi sobie poradzić. Celowo napisałem że rozrusznik pobiera mniej więcej bo prawda jest taka że im większy akumulator tym mniej jest pobierane , jest to związane ze spadkiem napięcia na akumulatorze. Różnice są niewielkie bo jakieś kilkanaście procent. W samochodach z silnikiem na ropę jest tak samo z tą różnicą że świece żarowe bardziej rozładowują akumulator i tam trzeba uzupełnić od 3Ah do 5Ah . Dla prawidłowego ładowania akumulatora ważne jest napięcie 14,2V do 14,4V i czas. Jak ktoś jedzie do pracy 10 minut i z powrotem tyle samo to zawsze będzie miał nie doładowany akumulator bez względu na to jaką będzie miał pojemność.

    0
  • #15 19 Lis 2005 10:33
    zikmaster
    Poziom 15  

    Dzieki wszystkim za pomoc.Zastosowalem akumulator troszke wiekszej pojemnosci niz zalecany przez producenta i wszystko jest ok.
    Temat zamkniety.

    0