Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126P, świeci się kontrolka ładowania, po dodaniu gazu przygasa.

05 Mar 2005 22:43 4968 18
  • User removed account  
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 27  
    masz alternator czy pradnice? jesli alternator to moze byc padnieta ktoras z diod lub ew. cos nie laczyc, ale moze tez byc to spowodowane czyms innym... sprawdz czy laduje akumulator - odpal silink, odepnij minusowa kleme od akumulatora, i sprawdz miernikiem czy na klemach jest napiecie, i jaka wartosc

    pozdrawiam
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 15  
    Witam miałem podobny problem tez żarzyła mi sie kontrolka od ładowania wymieniłem szczotki i problem znikł

    życze powodzenia
  • Level 14  
    wymien szczotki i posprawdzaj masy
  • Level 27  
    W kwestii odłączania akumulatora przy pracującym silniku to bym nie radził . Zdarza się że po takim zabiegu uszkodzi się któraś dioda w alternatorze od przepięć. Najpierw dla pewności przy niepracującym silniku włącz światła mijania. Następnie przystaw woltomierz na jakimś małym zakresie 2V między końcówkę akumulatora a klemę na nią założoną , woltomierz nie powinien pokazywać więcej jak 0,1V ( im mniej tym lepiej ) powtórz pomiar dla drugiej klemy i końcówki. Jeśli napięcie jest większe to najpierw zdejmij i wyczyść klemy. Poszukaj sobie jakąś dużą żarówkę np. 12V 21W lepiej 12V 55W i dorób kabelki . Z alternatora wystaje śruba do której podpięty jest gruby przewód . Przymocuj do masy jeden kabelek żarówki i końcówkę woltomierza tylko tak żeby był dobry styk. Następnie przystaw drugą końcówkę woltomierza do śruby i sprawdź napięcie , nie odrywając woltomierza od śruby podłącz żarówkę . Różnica we wskazaniach woltomierza z żarówką i bez powinna być mniejsza od 1V , jeśli jest większa to musisz obejrzeć cały przewód od alternatora do akumulatora a szczególnie złączki . Co do przerw na diodach alternatora to rzeczywiście zdarzają się. Zdejmij plastikową osłonę na alternatorze powinieneś zobaczyć dwie dość solidne blachy aluminiowe z diodami. Sprawdź diody czy się coś nie odlutowało , czasami są zgrzewane i mogą się urwać. Następnie znajdź trzy małe diody i obejrzyj czy luty są w porządku . Sprawdzanie miernikiem diodek bez wylutowywania jest prawie niemożliwe , gdyż obwody zamykają się przez uzwojenia alternatora.
  • Level 12  
    Sprawdz zacisk przy rozruszniku właśnie tam kończy się przewód ładowania alternatora lub prądnicy.
  • Level 11  
    Mam to samo od 4-ech lat.Myślę że w moim przypadku to jest akumulator który ma pojemność 50 Ah,a powinien być zastosowany 35 Ah.Niemniej jednak wszystko jest ok, jest prawidłowe napięcie i prąd ładowania,a mimo to kontrolka się żarzy.Pozdrawiam
  • Level 27  
    hmm, co do zbyt duzej pojemnosci akumulatora to watpie, u kolegi kiedys byl wstawiony "awaryjnie" akumulator 72 ah, i kontrolka galsa calkowicie przy wiekszych obrotach, aczkolwiek akumulator w pelni nie byl ladowany, ale to oczywiste

    pozdrawiam
  • Level 27  
    Jeśli alternator jest sprawny to zarówno akumulator 7Ah jak i 77Ah będzie prawidłowo ładowany.
  • Level 27  
    w przypadku alternatora z malucha - nie!!, tam byl przewidziany aku 32 Ah lub 36 Ah, dla wiekszych akumulatorow jest za slaby!
  • Level 21  
    Panowie ,co ma żarzenie kontrolki ładowania do pojemności akumulatora.Przecież akumulator może być dowolnej pojemności,jeśli będzie za duży to przy jeździe na krótkich odcinkach będzie po prostu niedoładowany i tyle.Radzę posprawdzać połączenia mechaniczne przewodów a później regulator+alternator.Może twórca tego tematu odezwie się, bo narazie wszyscy się produkują a Gar Maj milczy.
  • Level 27  
    no wlasnie to wyjasnialem :) bo ktos tam wyzej twierdzi ze u niego bylo to spowodowane zbyt duzym akumulatorem........
  • Level 27  
    Akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych obrotach nie powinno przekraczać jakieś 6 - 7A . W czasie rozruchu z akumulatora rozrusznik pobiera mniej więcej taką samą ilość energii z akumulatora 24Ah , 44Ah jak i 84Ah . A dokładnie mówiąc pobierane jest między 1Ah a 3Ah nie więcej. I tylko te kilka amperogodzin należy uzupełnić więc każdy alternator musi sobie poradzić. Celowo napisałem że rozrusznik pobiera mniej więcej bo prawda jest taka że im większy akumulator tym mniej jest pobierane , jest to związane ze spadkiem napięcia na akumulatorze. Różnice są niewielkie bo jakieś kilkanaście procent. W samochodach z silnikiem na ropę jest tak samo z tą różnicą że świece żarowe bardziej rozładowują akumulator i tam trzeba uzupełnić od 3Ah do 5Ah . Dla prawidłowego ładowania akumulatora ważne jest napięcie 14,2V do 14,4V i czas. Jak ktoś jedzie do pracy 10 minut i z powrotem tyle samo to zawsze będzie miał nie doładowany akumulator bez względu na to jaką będzie miał pojemność
  • Level 11  
    główne napięcie idzie do rozrusznika a od niego do alternatora 1przyczyna to brudne przewody przy wyłączniku rozrusznika lub urwany przewód brazowy który idzie do alternatora 2 ] szczotki są brudne i sie zawieszają 3 ]..niesprawne diody wzbudzenia [ 3 małe diody ] ........to są częste przyczyny.!!!!!
  • Level 11  
    Może to pasek klinowy? Miałem taki przypadek w swoim. Pasek miał ok 1 roku (bosch) i był strasznie naciągnięty. Poza tym koło pasowe było wytarte i pasek ślizgał się po nim. Wymieniłem koło i pasek i było dobrze.
    Pozdrawiam.
  • Level 10  
    mozesz zpalic samochód, kreci kołem zamachowym?
  • Level 27  
    hehehe, zeby to jeszcze bylo widac na nierozebranym silniku czy kreci zamachowym :D , widac kola pasowe, i jak kreci sie to po prawej stronie, to i zamachowe rowniez, to po lewej stronie odpowiada za ladowanie

    pozdrawuian
  • User removed account