Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vivaro / Traffic - - co wybrać?

tehaceole 08 Lip 2013 08:57 19878 9
  • #1 08 Lip 2013 08:57
    tehaceole

    Poziom 28  

    Witam
    Przymierzam się do zakupu Opla Vivaro w blachach L1H1. Czy ktoś mógłby wskazać różnice pomiędzy Renault Traffic?

    Czemu Opel? Niemieckie... Choć patrząc na Traffica ma się wątpliości. Jak z dostępnością części do tych aut? Jak wygląda kwestia eksploatacji?

    0 9
  • #2 08 Lip 2013 09:15
    Robert 1960

    Poziom 32  

    Witam !
    Czy to będzie Opel, czy Renault, czy Nissan to będziesz miał to samo - różnice są tylko troszkę w wyglądzie, ale niewielkie - jeździłem przez kilka ostatnich lat Oplem Vivaro i Renault Trafic - różni je tylko nazwa, z dostępnościa do części nie ma problemu, jeżeli to będzie auto nowe, to przeglądy gwarancyjne co 30.000 km, rozrząd 150.000 km, przestrzegać i pilnować tego to w serwisie nie będzie problemów !

    0
  • #3 08 Lip 2013 09:19
    tehaceole

    Poziom 28  

    Celuję w autko 7-8 lat.
    Jakie motory miałeś Kolego pod maską? Bardzo dużo jest tych aut z silnikiem 80KM ale jakoś tak uprzedzony jestem do takiej mocy na taką budę. W poprzedniej firmie jeździłem VW t5 ze 175 rumakami - tym trasa to była czysta przyjemność :)

    0
  • #4 08 Lip 2013 09:25
    Robert 1960

    Poziom 32  

    Witam !
    Bardzo dobrze sprawuje się z silnikiem 1,9 115KM, ja jeździłem osobowym - 9 miejsc z kierowcą, mankament to ogrzewanie tyłu, w moim było oddzielne sterowanie z przodu i z tyłu i w momencie gdy z tyłu ktoś włączył ogrzewanie gdy auto nie było jeszcze dobrze rozgrzane, to ani z przodu, ani z tyłu nie było ciepełka, system ogrzewania w tych samochodach nie wyrabia, a poza tym jeździ się dobrze !

    1
  • #5 08 Lip 2013 09:29
    tehaceole

    Poziom 28  

    Interesuje mnie opcja 6 lub 9 osób, przy czym na chwilę obecną paka będzie pozbawiona ostatniego rzędu siedzeń i zabudowana.

    Generalnie: auto wielkościowo i wyglądem najbardziej odpowiada mi do roli autka do pracy jak również rewelacyjnego pojazdu na rodzinne eskapady.

    1
  • #6 08 Lip 2013 10:12
    krocze
    Poziom 25  

    W Traficu 9-osobowym silnik 1.9dCi 100KM wystarczał w zupełności. Pracownicy dwa razy pomylili się i zalali benzynę, po czym dolano Diesla, bez usuwania benzyny. Od nowości silnik zrobił niemal 200tys km bez remontu! Nie uwierzyłbym ile ten silnik zniesie, gdybym nie miał z nim styczności. Kwestia tylko tego, że kupując 8-latka nie wiadomo, czy silnik z 300tys km nie będzie wymagał już napraw.

    A co do wyboru Vivaro/Trafic, to tak jakbyś wybierał między Evasion/Zeta, a Ulysse. To samo auto.

    0
  • #7 08 Lip 2013 10:16
    tehaceole

    Poziom 28  

    krocze napisał:
    Kwestia tylko tego, że kupując 8-latka nie wiadomo, czy silnik z 300tys km nie będzie wymagał już napraw
    Absolutnie się z tym liczę. Więc od razu olej, filtry i być może rozrząd. Niestety w moim budżecie nic nowszego nie trafię. Acha - dodam tylko, że auto będę miał ciągnięte z Holandii lub Niemiec. Więc teoretycznie powinno być mnie zarżnięte niż nasze rodzime oferty.

    3
  • #8 08 Lip 2013 10:54
    krocze
    Poziom 25  

    tehaceole napisał:
    Więc teoretycznie powinno być mnie zarżnięte niż nasze rodzime oferty.

    Teoretycznie tak, ale wszystko zależy od tego, czy ściągną Ci auto z aktualnym TUV, które do momentu sprzedaży jeździło, czy takie które ma tylko HU lub nie ma przeglądu wcale. O ile TUV nie był kupiony u "turka", to aby go przejść auto nie może posiadać żadnych uszkodzeń, a w dokumenty z przeglądu wpisują wszystkie spostrzeżenia - rdza na poszczególnych elementach podwozia, itp. Dlatego auto mając TUV jest w lepszym stanie, niż to z HU/AU, które jest przyznawane tylko na rok. Zauważyłem ogólnie fakt, że auta krajów Beneluksu są bardziej zadbane/lepiej utrzymane, od tych z Niemiec. Jeep KJ sprowadzony z Belgii nie miał absolutnie żadnych luzów w podwoziu i zero korozji. Kosztował swoje, ale nie kupiłbym w takim stanie w kraju.

    tehaceole napisał:
    od razu olej, filtry i być może rozrząd.

    Zacznij od rozrządu, bo to najważniejsze. Jeżeli nie był wymieniany od ponad 100tys km lub nie wiesz kiedy to lepiej dmuchać na zimne. Dopiero po tym filtry i olej.

    2
  • #9 08 Lip 2013 14:08
    tehaceole

    Poziom 28  

    krocze napisał:
    Teoretycznie tak, ale wszystko zależy od tego, czy ściągną Ci auto z aktualnym TUV, które do momentu sprzedaży jeździło, czy takie które ma tylko HU lub nie ma przeglądu wcale. O ile TUV nie był kupiony u "turka", to aby go przejść auto nie może posiadać żadnych uszkodzeń, a w dokumenty z przeglądu wpisują wszystkie spostrzeżenia - rdza na poszczególnych elementach podwozia, itp. Dlatego auto mając TUV jest w lepszym stanie, niż to z HU/AU
    Dzięki za BARDZO CENNĄ UWAGĘ! Szkoda, że nie widzę tu "pomógł". =/

    A tak z serwisowego puntu widzenia: żona ma Renault Clio 98. Z dostępem do części większych problemów nie ma. Ceny też dobre. Tylko cholercia do jej autka, do tego konkretnego miesiąca z którego ono pochodzi jest po kilkadziesiąt różnych wariantów tego samego elementu. Na początku roku strzeliły drążki (wybite jabłko po stronie kierowcy) - skonczyło się to wszystko postawieniem auta na kobyłkach i przyjechaniem do sklepu ze starymi kompletnymi drążkami.
    Dlatego bardziej celuję w Vivaro niż w Traffica myśląc (być może naiwnie), że z Oplem będą mniejsze jaja i zamieszanie niż z Francuzem. Bazuję tu na wiedzy odnośnie dostępności części do Opla Astry II posiadanego przez moich rodzicieli.

    -1
  • #10 08 Lip 2013 21:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Przecież już ci koledzy pisali, że trafic/vivaro/primastar to to samo , tylko z innymi znaczkami.
    Rozważ poważnie wersję z silnikiem benzynowym ( a jest taka) +LPG. Wyjdzie 25% taniej niż w dieslu, a awaryjnośc silników dci jest bardzo wysoka.
    Inne porównywalne auta to ducato/jumper/boxer i napewno z lepszymi silnikami JTD, czy HDI.

    0