Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Panele 4,5 kW (3 + 1,5) + grzanie CWU + ładowanie aku = cała instalacja pra

putas 15 Sty 2015 00:28 1024476 5970
    grzegorz dob.
    Poziom 20  
    Nie mam doświadczenia z inwerterami solarnymi jak i większość z nas, ale inwertery do silników elektrycznych pracują po 20 lat. Słabymi punktami w elektronice są kondensatory, zimne luty i brak podstawowego serwisu (chociaż oczyszczenia z kurzu). To są podstawowe samoistne przyczyny uszkodzeń elektroniki.
  • IGE-XAOIGE-XAO
    Bumcys
    Poziom 13  
    Witam kolegów
    Zainspirowany źródłami energii odnawialnej, postanowiłem zbudować małą elektrownię fotowoltaiczną. Obecnie posiadam posiadam 6 baterii fotowoltaicznych, niestety o różnych mocach (wiem, że powinny być takie same, ale nie mam już możliwości wymiany) 3 sztuki PHOTOWATT PW 1650 o charakterystyce Vmp-34,4V Imp-4,8A Isc-5,1A Voc 43,2V oraz 3 sztuki CONERGY JAPAN 120P o charakterystyce Voc-31,9V Imp-4,67A Isc-5,31 Vmp25,7V (myślę o dalszej rozbudowie, bo inwerter SUNTEAMS 2000 ma moc 2KW).Baterie mam zamiar połączyć szeregowo w jednym stringu.
    Ustawione będą na metalowym stojaku, na dachu garażu, skierowane w kierunku południowym pod kątem 40 st. I tu pytanie, czy łączenie baterii o różnych mocach, ale o zbliżonych parametrach( jak w moim przypadku) może spowodować jakieś uszkodzenia lub zakłócenia pracy inwertera?