Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka elektryczna MTD - Kosiarka elektryczna bez kondensatora buczy

08 Lip 2013 13:39 8202 12
  • Poziom 8  
    Witam, problem jest tego typu:

Posiadam już ładnych parę lat kosiarkę elektryczną MTD Junior 31, 900W, 230V. Jak na razie spisywała się bardzo dobrze, jednak coś się stało i nie chce załączyć obrotów. Przy próbie uruchomienia buczy a wirnik się nie obraca. W stanie odłączonym od prądu wirnik się obraca, co prawda w pewnym położeniu jakby o coś delikatnie tarł (wyczuwalny opór przy obracaniu ręcznym) ale generalnie się obraca.

Czytałem na forum że pierwszą rzeczą w takim przypadku jest sprawdzenie kondensatora. Sęk w tym, że w tej kosiarce takowego nie ma. Nie znam się (jeszcze) na takich sprawach, więc liczę na Waszą pomoc. Co zrobić żeby działała, o ile w ogóle da się coś zrobić?

Pozdrawiam,

Giacomo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 29  
    Łożyska nie mają luzu?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 8  
    pawel16150, a jak to sprawdzić? Mam wyjęty silnik więc kilka minut i dam radę odpowiedzieć na to pytanie.
  • Poziom 29  
    Nie wiem jak ci to łopatologicznie wytłumaczyć. Poruszaj nimi na boki, tył i przód czy nie latają.
    Na 100 procent mają luz i ociera wirnik o stojan
  • Poziom 8  
    No dobra, załóżmy że mają luz i wirnik ociera o stojan. Co w takim przypadku? Wymiana łożysk? Oddanie do naprawy?
  • Moderator sekcji Technicznej
    Taniej wyniesie kupno nowej.
  • Poziom 16  
    Odp. Wymiana łożysk, wirnik do zatoczenia pakietu , sprawdzenie bicia pakietu i pasowań pod łożysko, sprawdzenie gniazd łożyskowych.
  • Poziom 29  
    Powiem krótko- byłem serwisantem w MTD i tego się nie naprawia ( wyłącznie wymiana silnika )
  • Poziom 27  
    Naprawia, jest to silnik krótko zwarty bez kondensatora.