Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT 1.9TDI 101KM 2004 rok - dym przy ruszaniu

szwrobel 08 Lip 2013 13:45 1839 3
  • #1 08 Lip 2013 13:45
    szwrobel
    Poziom 8  

    Witam koledzy,
    Chciałbym się was poradzić co może być przyczyną pojawiającego się dymu (siwy) przy ruszaniu autem. Mianowicie sytuacja wygląda następująco. Przy ruszaniu z jedynki autem pojawia się dym i to dość spora chmurka, natomiast jak już przełączę na wyższe biegi nie ma problemu totalnie. Tak samo na postoju kilka razy wpuściłem auto na wysokie obroty i nawet najmniejsza chmurka dymku nie pojawiła się. Sprawdziłem stan oleju i okazało się, że jest wszystko w porządku. Filtry powietrza jest czyściutki. Zaznaczę jeszcze choć nie wiem czy to istotne, że rano auto zapaliło na dotyk ale komputer pokazywał na początku średnie spalanie rzędu 55l/100km.... po przejechaniu 7km wartość ta ustabilizowała się na poziomie 5.8l/100km. Dodam jeszcze że auto nie straciło na mocy i dalej żwawo silnik chodzi i przyspieszenie jest ok co jest satysfakcjonujące w tych modelach. W ciągu kilku dni chcę sprawdzić ponownie spalanie auta po zatankowaniu (tym razem zatankować daną ilość litrów i sprawdzić ile kilometrów przejadę )oraz poziom oleju.

    Moje podejrzenia: 1) zastanawiam się czy nie było ingerencji w program komputera w celu zwiększenia dawki paliwa i uzyskania większej mocy 2) uszkodzone końcówki wtrysków?

    Proszę o sugestie, rady, pytania
    Pozdrawiam Szymon

    0 3
  • #2 09 Sie 2013 09:11
    sq9cwd
    Poziom 27  

    Szymek, spalanie średnie 55l/100km to bardzo dziwny objaw, zgodziłbym się z chwilowym podczas ruszania na 1 biegu.
    Druga sprawa, sprawdzenie spalania lepiej zrobić tankując 2x samochód po sam korek, rejestrując stany licznika. Unikniesz w ten sposób zapowietrzenia układu zasilania.
    Sprawdzałeś stan (poziom/jakość) chłodziwa? Najczęściej dym jest spowodowany jedną z 3 usterek: cieknąca turbina, lejące wtryskiwacze bądź uszkodzoną uszczelką głowicy.

    0
  • #3 09 Sie 2013 09:31
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Zajmij Ty się kolego informatyką tak jak robisz to do tej pory....

    Ale jak już doradzasz to napisz mi jak sprawdzić jakość chlodziwa bo muszę to zrobić a nie wiem jak.

    0
  • #4 09 Sie 2013 12:04
    sq9cwd
    Poziom 27  

    Super, postaram się wziąć uwagę do serca. Bądź tak dobry i pozwól mi samemu decydować czym się mam zajmować. W międzyczasie odpowiem, iż miałem na myśli, czy nie pokazuje się w płynie olej. Dobra rada dla właścicieli garażów samochodowych.

    0