Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MTD Yardman 18Hp - MTD Yardman 18Hp problemy z przełączaniem biegów.

D.O.M. 08 Jul 2013 17:20 6546 7
  • #1
    D.O.M.
    Level 9  
    Witam Kolegów.
    Od pewnego, w moim traktorku czasu pojawił się problem z przełączanie biegów.
    Po pierwsze, czasami trudno przesunąć dźwignię biegów do pozycji "N" lub wsteczny.
    Czasami pomimo dźwigni biegów w pozycji wsteczny traktorek i tak jedzie do przodu.
    Po drugie przy zdjętej nodze z gazu traktor i tak jedzie do przodu.
    Może ktoś miał podobny problem i znalazł jakieś rozwiązanie?
    Byłbym niezmiernie wdzięczny za podpowiedź.
    pozdrawiam
  • #2
    1234
    Level 23  
    Mało informacji czy to skrzynia hydro. bezstopniowa ?
  • #3
    D.O.M.
    Level 9  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    To jest automatyczna skrzynia biegów. Są tylko 3 poz. dźwigni biegów "F" do przodu, "N", i "R" do tyłu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Za pierwszym razem nie został załączony rysunek skrzyni biegów, może uda się tym razem.
    MTD Yardman 18Hp - MTD Yardman 18Hp problemy z przełączaniem biegów.
  • #4
    1234
    Level 23  
    Problem zapewne tkwi w regulacji dźwigni zmiany "biegów" a raczej zmiany kierunku jazdy, o ile taka istnieje. Zmiana biegów odbywa się za pośrednictwem wodzika 17, który blokowany jest kulką 24 w odpowiedniej jednej z 3 pozycji.
    Zmiana biegów realizowana jest poprzez wsunięcie lub wysunięcie wodzika.
    1. Podnieść traktorek tak aby był dostęp do mechanizmu zmiany biegów (może być konieczne zdemontowanie jednego koła) oraz aby koła luźno się obracały.
    2.Zdjąć dźwignie zmiany biegów.
    3. Zaciągnąć ręczny i sprawdzić czy pasek napędowy jest luźny.
    4. Sprawdzić czy zaskakuje zapadka (kulka 24) w trzech pozycjach, aby sobie ułatwić trzeba przy włączaniu biegów kręcić kołem.
    5.W pozycji "N" kręcić kołem i sprawdzić czy obraca się koło pasowe nad skrzynią, należy koło lekko przytrzymać oraz resztę biegów. Oczywiście koło pasowe musi się obracać raz w jedno raz w drugą stronę, przy tym samym obrocie koła jezdnego. (proszę pamiętać też o mechaniźmie różnicowym).

    Zapewne wystarczy tylko wyregulować.

    Co do ciężkiemu wrzucaniu biegów przy tej skrzyni niema żadnego mechanizmu "zapinania" biegów. Biegi wchodzą na sztywno, skrzynia powinna się delikatnie obracać aby biegi wchodziły poprawnie.
    Najlepiej wrzucać biegi na odpalonym silniku, ponieważ koło napędowe skrzyni zazwyczaj trochę się obraca nawet przy wciśniętym hamulcu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oczywiście koło pasowe skrzyni w pozycji "N" ma się nie obracać :)
  • #5
    D.O.M.
    Level 9  
    Dziękuję za bardzo szczegółową podpowiedź.
    Podejrzewałem, że jest to sprawa regulacji.
    Jeszcze raz dziękuję.
  • #6
    D.O.M.
    Level 9  
    Witam ponownie. Niestety regulacje nic nie dają. Po kilku zmianach kierunku jazdy układ blokuje się do jazdy do przodu. Nie można nawet przesunąć dźwigni do N.
    Pozostał mi demontaż skrzyni biegów by zobaczyć co się stało w środku. Czy jest jakiś może film na YouTube pokazujący demontaż skrzyni biegów albo opis?
    Prawdopodobnie trzeba będzie zacząć od odkręcenia śrub mocujących koła pasowe i już widzę, że nie będzie to łatwe ( 8 lat pracy w trudnym terenie). Trzeba będzie jakoś zablokować koła by ruszyć nakrętki.
    Robił może ktoś coś takiego? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
    pozdrawiam
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    D.O.M.
    Level 9  
    Nie było tak źle. Demontaż poszedł szybko i bez problemów. Śruba mocująca koło pasowe ma gwint odwrotny.
    Wypracował się element oznaczony na rysunku nr 17 - 611-0133 Detent shaft assembly przesuwający kółko nr 9 Clutch collar.
    Tylko gdzie je dostać?