Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corolla E12 1.4 D4D 2006 - gaśnie w trakcie jazdy + na ciepło ciężko odpala

jacekjur 08 Jul 2013 21:57 5961 3
  • #1
    jacekjur
    Level 1  
    Witajcie
    Mam taki oto problem z corolcią. Od kilku miesięcy auto zapala coraz gorzej. Na zimno w ok 3 sekundy, na ciepło nawet 10-12 sekund. Rozrusznik pracuje równo. Olej castrol zmieniany regularnie, filtry także. Dodałem do paliwa środek do czyszczenia wtrysków w dieslach (od mechaników z Jutrzenki All Japanese Cars) ale to nie pomogło.



    Dodatkowo od ok. 2 miesięcy auto potrafi zgasnąć w trakcie jazdy. Zgaśnięciu towarzyszy szarpnięcie i zapalenie się kontrolki silnika. Dzieje się to zwykle przy nagłej potrzebie mocy i wciśnięciu gazu do podłogi choć ostatnio także i przy delikatnej jego obsłudze. Po odczekaniu chwili auto znów daje się odpalić. Z czasem po kilku odpaleniach kontrolka silnika gaśnie i sytuacja znów się powtarza.

    Mechanicy nie potrafią jednoznacznie wskazać jednej przyczyny. Z góry dzięki.
    Nr błędów:
    P1229 pompa paliwowa - nieprawidłowe działanie
    P0252 dawka paliwa A pompa wtryskowa - niesprawny obwód prądowy / funkcja
    P1228 zawór sterującu suw dolotu pompa wys. ciśnienia - zwarcie w obwodzie
  • #2
    opamp
    User under supervision
    jacekjur wrote:
    Mechanicy nie potrafią jednoznacznie wskazać jednej przyczyny. Odczytanie błędu wskazuje na pompę wtryskową. Słyszałem że może to być zawór pompy albo wtryski. Z góry dzięki.

    Zamiast filozofowania podaj błąd a nie.
    Ach te wtryski w d4d....
  • #3
    kukuryku1
    Level 1  
    witam któryś wtryskiwacz przepuszcza przelew paliwa i spada ciśnienie paliwa i gaśnie
  • #4
    ToP_PT
    Level 1  
    Ja miałem podobny problem. Najpierw próba przelewowa wtrysków - wymieniłem na używane. Niby zaczął lepiej palić, ale problem się powtórzył. Pojechałem do kolegi, podłączył pod komputer, który pokazał za niskie ciśnienie. Sprawdziliśmy zawór na listwie wtryskowej - opiłki! A więc łuszczenie pompy wtryskowej. Skończyło się czyszczeniem przewodów paliwowych i zbiornika, wymiana oczywiście filtra paliwowego oraz wyminą na używaną pompy wtryskowej za 30 zł i listwy wtryskowej z czujnikiem za 150 zł. Wymiana banalnie prosta. Autko nie do poznania, chodzi jak brzytwa.