Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lublin II - Brak kierunkowskazów awaryjne są.

GSMUnlock 09 Jul 2013 11:56 9414 10
Wago
  • #1
    GSMUnlock
    Level 26  
    Daewoo Lublin II '98r. 4CT90

    Nagle przestały działać kierunkowskazy, awaryjne działają.

    Przełącznik zespolony (kierunkowskazy) sprawny (są przejścia jak sprawdzałem miernikiem), przerywacze zmieniałem już 3 sztuki jak również na nowy, żadnej reakcji (przerywacze 4-pinowe, z czego podpięte 3 piny).

    Po włączeniu awaryjnych pojawia się zasilanie na przewodzie zasilania od kierunkowskazów w kostce przełącznika zespolonego, jest także w obwodach kierunków prawej i lewej strony.

    Z dostępnego na elektrodzie schematu instalacji elektrycznej nie da się nic wywnioskować, ponieważ raz, że jest poszatkowany, dwa opis nie pochodzi od danego schematu i wychodzą cuda (np. 65 - lampka oświetlenia kabiny, która na schemacie jest przekaźnikiem), a oryginalny który mam w instrukcji obslugi jest w takiej wielkości, że pomimo braku problemu ze wzrokiem i wspomagania się lupą nie jestem go w stanie przeczytać :/

    Coraz bliżej jestem punktu w którym albo sk........a spalę, albo zrobię wiązkę od nowa, po swojemu i na normalnych przewodach a nie na 0,5mm2.
  • Wago
  • #2
    mczapski
    Level 39  
    Schematu pojazdu nie posiadam. Ale akurat tutaj nie jest to skomplikowane. Na przełączniku świateł ostrzegawczych ma się pojawiać napięcie po załączeniu zapłonu Jako, że światła ostrzegawcze mają zasilanie stałe. Czyli szukałbym przy tablicy bezpieczników lub może w wiązce.
  • Wago
  • #4
    GSMUnlock
    Level 26  
    @ mczapski
    W białym gnieździe 8PIN w wiązce pojazdu jest jeden "stały" prąd cały czas, niezależnie od zapłonu. Przekręcenie zapłonu nic nie zmienia. Jakkolwiek raczej wykluczam, iż byłoby to z winy kostki/stacyjki, ponieważ inne odbiorniki działające "po zapłonie" działają prawidłowo.

    Wiązkę, jak już pisałem sprawdziłem, wygląda, że zasilanie jest i wiązka OK.

    @ robokop
    Wg instrukcji nie ma osobnego bezpiecznika od kierunkowskazów. Jedyny bezpiecznik (nr 9) jest od świateł awaryjnych i bodaj przeciwmgłowego tylnego, oba układy funkcjonują.

    Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem miernikiem, przewodzą, wszystkie układy (poza kierunkowskazami) pracują jak należy.

    Jedynie podświetlenie przełącznika klawiszowego od świateł awaryjnych nie świeci się po przekręceniu zapłonu (jak w innych przełącznikach). Przełącznik awaryjnych podmieniałem - bez zmian.

    Zasada działania kierunkowskazów w tym aucie jest prosta, wiem, jeden przerywacz elektroniczny (3 pin) masa, zasilanie (sygnał) i wyjście na obwód. Pojawia się zasilanie, przerywacz pracuje, i obwód który jest włączony miga. Filozofii brak. Tylko burdel w tej wiązce jest niepojęty dla mnie. Robię od ładnych paru lat w autach, zazwyczaj właśnie elektryka i elektronika i zbyt ambicjonalnie podchodzę do tego, zeby mnie pokonał cwel rodem z PRL'u. Wcześniej nigdy nie robiłem nic przy polskich autach i żyłem szczęśliwie, to zachciało mi się polsko-koreańskiej masakry. :/
  • Helpful post
    #5
    Zico63
    Level 37  
    Jeśli tak:
    GSMUnlock wrote:
    jeden przerywacz elektroniczny (3 pin) masa, zasilanie (sygnał) i wyjście na obwód

    - to włącznik świateł awaryjnych szwankuje, nie podaje napięcia na 49a gdy ma się łączyć z 15, coś jak w starszych Golfach (właśnie o nich bym poczytał, to jest ten układ).
  • #6
    mczapski
    Level 39  
    Code: bash
    Log in, to see the code


    Oj. chyba pojawia się masa/obciążenie przez żarówkę. Zasilanie ma być cały czas.
  • #7
    emeryt2
    Level 42  
    Sprawdź czy masz zasianie na przerywaczu po kluczyku , ma tam być!
    Przełącznik awaryjny sam podaje zasilanie i łączy oba kierunki.
  • #8
    GSMUnlock
    Level 26  
    Temat do zamknięcia.

    W istocie trafiły się dwa uszkodzone przełączniki świateł awaryjnych
  • #9
    Zico63
    Level 37  
    GSMUnlock wrote:
    trafiły się dwa uszkodzone przełączniki świateł awaryjnych

    I to jest cały "urok" elektryki - sprawdzać, sprawdzać a potem sprawdzić to posprawdzane.... :cry:
    I nie wierzyć w to, że coś jest "prawie nówka"!!! :D
    Pozdrawiam.
  • #10
    GSMUnlock
    Level 26  
    Ogólnie coś się nie lubimy z tym Daewoo.

    Pomijam, że wiązkę od napędu pompy hydrauliki zabudowy musiałem robić od nowa, bo zostala zrobiona na przewodzie 0,5mm2 (2x 55W na takim przewodzie to troche sporo), no i się sama rozpadała ów wiązka.

    Później w/w kierunki. Dziś z kolei spaliło wlacznik świateł zewnętrznych (juz wcześniej był nadpalony i źle się włączały postojowe, a teraz stopiła sie "nóżka" na sprężynie wewnątrz przełącznika.

    Pierdoły, groszowe sprawy, ale wkurzające co nie miara.
  • #11
    mietek_24
    Level 2  
    Przepraszam że odgrzewam kotleta ale tamat wydał mi się podobny do mojego



    Mam taki oto problem a mianowicie podczas jazdy a dokładniej to podczas manewru w lewo przestały mi działać kierunkowskazy światla mijania przestały mi działać wskaźniki paliwa i temp wody czy to może być spowodowane wyłącznikiem kierunkowskazów ? lub stacyjką ? pytam bo wszystko inne prócz kontroleru światel sprawdziłem ....światla pozycyjne są jak również awaryjne, Lublin odpala i jeździ ..........

    Pozdrawiam i proszę o pomoc