Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lancia Lybra 1.8 16V 2002 (131 KM)

EndriuW83 09 Jul 2013 17:24 2388 17
  • #1
    EndriuW83
    Level 9  
    Witam, mam następujący problem; kupując auto nie działała tylna wycieraczka. Od znajomego dostałem info by rozebrać mechanizm i oczyścić go z korozji, tak też zrobiłem i wycieraczka ożyła. Ale nie do końca, bo jak włączam pojedynczy ruch to robi jakieś 30% ruchu :cry: i żeby zrobić przejście przez całą szybę musi wykonać 3 cykle, natomiast jak włączę tylny spryskiwacz wycieraczka robi pełne ruchy. Jak by ktoś wiedział o co z tym chodzi to niechaj gada :D
    Dzięki. Pozdro.
  • #2
    chand
    Level 11  
    sprawdź i przesmaruj dodatkowo tuleję w której porusza się sworzeń wycieraczki.

    Moderated By Pawel wawa:

    Pisanie bzdurnych postów, na tym forum, nie jest tolerowane! Nie wiem, nie piszę. Takiej pisowni też nie tolerujemy! Radzę zapamiętać.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie mam przed sobą schematu ale brakuje Koledze jednego zasilania. Możliwe, że przewody w przelotce klapy połamane.
  • #4
    chand
    Level 11  
    czy paweł wawa uważa że nie jest możliwe aby wycieraczka tylna zacierała się w tulei?Bardzo częste zjawisko przy przednich wycieraczkach
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Paweł wawa uważa, że to częste zjawisko, niemniej autor napisał:
    EndriuW83 wrote:
    rozebrać mechanizm i oczyścić go z korozji, tak też zrobiłem

    co wyklucza już Twoją podpowiedź, druga sprawa, że źródło tej usterki nie tkwi w zacierającej się tulei bo:
    EndriuW83 wrote:
    jak włączę tylny spryskiwacz wycieraczka robi pełne ruchy

    Zatem jak dziala spryskiwacz, tuleja nie zatarta, jak sama wycieraczka, tuleja nagle ulega zatarciu?
    I trzecia sprawa, znana z praktyki, brak zasilania powrotów wycieraczki, to jest problem autora.
    Na przyszłość radzę lepiej czytać i mniej polemizować.
    Przypominam o poprawnej pisowni bo dostaniesz ostrzeżenie!
  • #6
    chand
    Level 11  
    Pozwolę sobie na polemikę bo
    1.jak działa spryskiwacz zmniejsza się siła tarcia między wycieraczką a szybą-w efekcie łatwiej się przesuwa wycieraczka-można to sprawdzić unosząc ramię wycieraczki nad szyby i sprawdzić czy wykonuje pełne ruchy.
    2.Co do przesmarowania mechanizmu-być może był przesmarowany cały a być może tylko część z przekładnią
    3.Co do błędów w pisowni - nie bardzo wiem o jakie błędy chodzi - czy mod może wskazać co spowodowało jego irytację .
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ad 1 W tym przypadku bzdura, po prostu impuls wyzwalający przy spryskiwaczu jest długi.
    Ad 2 Miałeś taki silnik w ręku od Lancii Lybry? Jakbyś miał, wiedziałbyś czemu to kolejna bzdura. Przypominam, że mówimy o tylnej wycieraczce.
    Ad 3 Mod nie jest od nauczania Ciebie języka polskiego. Wydrukuj i oddaj swojej nauczycielce do sprawdzenia.
  • #8
    EndriuW83
    Level 9  
    Wszystko nasmarowane zarówno mechanizm jak i sworzeń w tulei, a jak podniosę wycieraczkę (od szyby) to nie ma efektu :( czyli też wykonuje 1/3 ruchu. Dziwi mnie to że jak włączę spryskiwacz jest ok :o może to jakiś przekaźnik który odpowiada za czas podawania prądu na silniczek mechanizmu? A może da sie to jakoś ustawić w sterowaniu?
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Popatrz, wszystko Ci opisałem, łącznie z wyjaśnieniem, czemu na spryskiwaczu działa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ten ruch o 1/3 jest właśnie z impulsu wyzwalającego, następnie silnik przez kolejne zasilanie powinien wrócić do punktu "zero". Widać wyraźnie, że tego zasilania brak. Przewody w klapie sprawdzone?
  • #10
    EndriuW83
    Level 9  
    Przewodów nie sprawdzałem:o Mówisz o przelotce czyli tej gumie co się łączy klapa z nadwoziem? Bo do silniczka od gniazdka (do którego wchodzi wtyka zasilania) dochodzą tylko dwa kabelki zielony i brązowy. A to nie jest tak że jak załączam wycieraczkę to podawany jest prąd przez określony czas? Bo silniczek kręci się przecież tylko w jedną stronę.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Teraz pytanie, jak podasz zasilanie na sam silniczek, działa prawidłowo? Stałe zasilanie na sterownik wchodzi?
  • #12
    EndriuW83
    Level 9  
    Nie za bardzo wiem o co chodzi? Jak podłączyłem sam silniczek (bez mechanizmu) to się kręcił, nie wiem tylko co masz na myśli mówiąc "stałe zasilanie na sterownik"
  • #14
    EndriuW83
    Level 9  
    No jak sprawdzałem miernikiem prąd na wtyczce to był cały czas, niezależnie czy pokrętło wycieraczek było w pozycji ON czy OFF
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czyli uszkodzenie wewnątrz, najtaniej będzie oddać do elektryka lub kupić drugi sprawny mechanizm.
  • #16
    EndriuW83
    Level 9  
    Oczywiście po załączeniu zapłonu

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ponad to jak działa wycieraczka to dziwnie charczy.
  • #17
    EndriuW83
    Level 9  
    Dzięki Paweł za zainteresowanie moim problemem :) Chyba sam więcej zrobić nie mogę. Chciałbym zamknąć temat, tylko jak?
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamknąłem:)