Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 CC - pozycja koła zębatego względem wału korbowego

09 Lip 2013 20:29 19197 5
  • Poziom 15  
    Witam, chodzi o peugeot 307 cc 2.0 16V mam pytanie, przy zmianie rozrządu w tym aucie koło zębate na wale korbowym jest tylko dociskane przez koło pasowe które jest osadzone na klinie, moje pytanie jest czy te koło zębate przy składaniu powinno również opierać się na tym klinie? dodam że ma otwór na ten klin jednak po dokręceniu koła pasowego przesuwa się poza klin, niestety nie założyłem blokady na koło zamachowe.
  • Poziom 14  
    Jaki silnik JAKI ROK
    EW10A(RFJ) 103kW(140)
    EW10J4(RFN)99kw(135)
    EW10J4S(RFK)130kW(180)
  • Poziom 15  
    No właśnie nie bardzo wiem który, to jest 2004 rok i wiem że silnik ma 138 koni jest to wersja angielska, w ogóle pytanie jest czy położenie klina na wale korbowym względem wałków rozrządu ma jakieś znaczenie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Peugeot 307 CC - pozycja koła zębatego względem wału korbowego
    Co ciekawe nie ma 138KM są 3 silniki 135 i 180
  • Poziom 15  
    NO tak, założę się że po moich wpisach wielu z was stukało się w głowę i już pewnie robili sobie wizje jak to będę miał silnik do wymiany a przynajmniej do kapitalki, otóż ok może nie jestem mechanikiem samochodowym ale takim idiotą to znowu też nie jestem, na co dzień mam do czynienia ze znacznie większymi pojazdami, które najczęściej nie jeżdżą po drogach, ale do rzeczy, rozrząd oczywiście wymieniony, autko odpaliło na dotyk za pierwszym razem, żadnych stuków, generalnie autko działa tak samo jak przed wymianą, a więc nie jest źle, zostało przetestowane więc jest ok, powiem tak wymiana tego jest prosta jak budowa cepa, informacji w necie co prawda tyle co na kiepskie lekarstwo ale z kilku wypowiedzi można spokojnie naszkicować sobie pewien obraz, szczególnie gdy ma się auto przed sobą, powiem może w skrócie jak zostało to zrobione, robiłem to z kolegą, zaczęliśmy we wtorek ok 18.00 ( po pracy )odkręciliśmy koło pasowe, obudowy, a tam od razu niespodzianka, koło zębate na wale korbowym stoi w miejscu kiedy kręci się wałem, poznaczyliśmy sobie górne koła od zaworów, niestety nie byliśmy pewni co do dolnego, a do tego kolega postanowił jeszcze bardziej sobie pokręcić wałem korbowym, zdjęliśmy pasek, rolkę oraz napinacz ( taki kupiłem zestaw ) niestety już wtedy rozrząd był kompletnie rozregulowany, ułożenie go zajmuje ok 1 godziny ( to jest oczywiście z założeniem paska na gotowo ) trzeba wyciągnąć przynajmniej 2 świece, obciąć 2 identycznej dłogości pręty włożyć do cylindra 1 i 2 tak żeby wystawały ponad cylinder, zakręcić wałem korbowym aż znajdą się na tym samym poziomie, wtedy należy wejść pod samochód tuż za/nad półosią jest otwór, 29 mm myśmy przypasowali nasadkę 22 mm równo w środku tego otworu należy poszukać wyciętego otworu w kole zamachowym, zablokować, po czym dokręcić koło pasowe, dodam, że znalazłem na forum info pewnego Pana że otwór na kole zamachowym ma 6 mm otóż u mnie miał 8 mm, dodam również, że zablokowaliśmy wałki rozrządu otwór 5 mm, ustawienie tego rozrządu wraz z poskładaniem wszystkiego i jazdą próbną, zajęło nam dzisiaj 2,5 godziny. Bardzo dziękuję wszyskim za pomoc, oraz życzę udadnych DIY.