Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Toyota Avensis T25 d-4d - Nagly chwilowy spadek napiecia

09 Lip 2013 22:28 4245 10
  • Poziom 9  
    Witam od jakiegoś czasu mam problem z gaśnieciem avki, dzieje sie to przy dojeżdżaniu do świateł kiedy obroty spadają poniżej 1000 wciskam sprzęglo i wtedy spadają do zera oraz zapalają się wszystkie kontrolki, znaczy auto gaśnie. Nie ma znaczenia czy włączone jest radio czy klima. Dzieje sie tak od czasu do czasu nie ma reguły, czasem codziennie czasem raz na kilka dni. Auto odpala bez problemu zarówno teraz jaki w zimie. Akku ma rok , poprzedni padł nagle, auto zgasło na swiatłach i już nie odpaliło mimo ze odpalało od strzała. Podobno było zwarcie, w akku gotował się płyn. Rano akku ma ok 12.2v, 12.4v ładowanie od 13.5 do ponad 14

    Macie jakieś pomysły jaka może byc przyczyna ??
    Poniżej wykres z techstream-a przebiegu napięcia
    Toyota Avensis T25 d-4d - Nagly chwilowy spadek napiecia
  • Poziom 39  
    Na początek wymień klemy, zwłaszcza masę.
  • Poziom 30  
    Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ...
    Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ...
    Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec, abs itp.
    Kabel o cienkim przekroju raczej by się upalił przy tak wielkim natężeniu prądu...
  • Poziom 36  
    (V) to symbol napięcia nie prądu (I).

    Pomiar nie musi oznaczać zwarcia

    diodabg napisał:
    Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ...


    Sterownik odczytuje spadki napięcia , więc daruj sobie nadinterpretację

    Prezesx

    Alternator i wiązka do sprawdzenia , na wykresie nie masz wykazanego wzrostu napięcia ponad normę , więc problemu szukałbym w alternatorze i jak podpowiada decybel91

    decybel91 napisał:
    Na początek wymień klemy, zwłaszcza masę.


    Sprawdź też kable ze wszystkimi zasilaniami ECU na dokładkę tj. +12 , ACC i masy
  • Poziom 19  
    a nie było coś robione w aucie miałem ostatnio w audi taki problem ze magicy założyli odwrotnie poduszkę silnika i dotykała do klemy rozrusznika
  • Poziom 18  
    szukaj jakiegoś czujnika od wcisniecia sprzegła może to jakieś zabezpieczenie
  • Poziom 9  
    Cytat:
    Alternator i wiązka do sprawdzenia , na wykresie nie masz wykazanego wzrostu napięcia ponad normę , więc problemu szukałbym w alternatorze i jak podpowiada decybel91

    Dzieki za odpowiedź, niestety do alternatora dość trudny dostęp więc narazie skupie sie na wiązkach i masach.

    Cytat:
    a nie było coś robione w aucie miałem ostatnio w audi taki problem ze magicy założyli odwrotnie poduszkę silnika i dotykała do klemy rozrusznika

    Problem zaczoł występować kilka miesięcy po kupnie auta i ka w tym czasie nic tam nie grzebałem.

    Wczoraj pomierzyłem miernikiem i w programie techstream napięcie na akku :

    przy akku na mierniku 12.76 v

    przy akku na mierniku po wlączeniu zaplonu 12.5v
    w techstream po włączeniu zapłonu 12,2v

    przy akku na mierniku+włączone radio i nawiew 12,25v i spada powoli
    w techstream + włączone radio i nawiew 11,9v i powoli spada

    Zapomniałem sprawdzić po odpaleniu silnika :(
    Czy to normalne ze gdzieś po drodze ginie 0.3 v ??
  • Poziom 39  
    To co pokazuje sterownik bierz z przymrużeniem oka.
  • Poziom 11  
    Sprawdź przewody masowe przykręcone do nadwozia zwłaszcza ten od klemy akumulatora.Często się okazuje że auto było malowane i styk jest niewłaściwy albo przewód przykręcony w nieodpowiednim miejscu.
  • Poziom 10  
    Czujnik poduszek ma wbudowany moduł "wypadkowy/uderzeniowy" może tam coś szwankuje.
  • Poziom 9  
    Problem rozwiazala wymiana zaworka scf. Wymieniony w aso za ok 1500 pln i od 4 lat auto ani reazu nie zgaslo