Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw golf mk3 - słabe światła

siekieradek 09 Jul 2013 22:42 7464 19
  • #1
    siekieradek
    Level 10  
    Czy ktoś ma do czynienia z lampami H4 clear w golfie mk3 czy warto, czy świecą lepiej od zwykłych. Mam już przekaźniki lepsze żarówki a nie chce zakładać tych H1+H1.
  • #2
    D214d3k
    Level 39  
    W lampach jest przekaźnik ok ale czy poza przekaźnikiem jest jakaś dodatkowa linia zasilająca prosto z akumulatora lub alternatora?
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zmierzone napięcie na kostkach pod obciążeniem?
  • #4
    Zico63
    Level 37  
    To znaczy tak: przekaźniki mają być zasilane z punktu możliwie najbliższego lamp (najlepiej pobrać z klemy na akumulatorze) - to wie większość; mniejszość pamięta o Volkswagenowskim prowadzeniu mas: w odróżnieniu od fabryki, warto każdej żarówce reflektorowej dać porządną masę, swoją własną - tylko dla niej.
    Po tem rozważać różne reflektory. H4 Clear nie wiele pomoże, nadal jednocześnie będzie "wychodzić" tylko jeden rodzaj światła.
    Może chodzi o H7+H7 á la Golf4? Bo dopiero tam, jak i w H1+H1, na drogowych nie gasną mijania - świecą razem - i różnica jest konkretna: jasność i doświetlenie "pod nogi". Mam te H7 i nie narzekam.
  • #5
    Golf90
    Level 23  
    Zamiast przekaźników, nowych lamp i metry nowych kabli, proponował bym zainwestować w BI-XENON. Koszt 250zł, a różnica oszałamiającą. Sam takie założyłem w golf2, super sprawa.
  • #6
    D214d3k
    Level 39  
    Super sprawa ale .. brak homologacji, brak automatycznej regulacji poziomu zależnie od obciążenia auta (potrafią się położyć pod auto i sprawdzić obecność czujnika na wahaczu) a w konsekwencji brak dowodu przy pierwszym kontakcie z rozgarniętym patrolem.
  • #7
    siekieradek
    Level 10  
    Porządne H7+H7 to trzeba dać 500 zł i te żarówki szybko się palą i też nie kosztują mało. H1+H1 mijania świeci pod nogi cały czas plus drogowe to niewielka różnica w świeceniu w porównaniu z H4. Czytałem że te z gładkim szkłem w innych fabrycznych reflektorach są wydajniejsze. Czy ktoś świeci takimi lampami w mk3? PS Przekaźniki mam w skrzynce bezpieczników i ciągną prąd bezpośrednio z akumulatora dodatkowo masy przy lampach i różnica w napięciu między akumulatorem a żarówką jest 0,5V.
  • #8
    Golf90
    Level 23  
    Kolego D214d3k, brak homologacji??? Chyba na rynku u ruskich albo w markecie, w normalnym sklepie motoryzacyjnym mają homologację. Po drugie, auto które nie jest wyposażone w czujnik wysokości przeświut tylnej osi, nie musi go mieć. Zresztą, byłem dwa razy na przeglądzie technicznym, i diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń, tylko ustawił mi światła trochę niżej.

    Moderated By Błażej:

    To pokaż tą homologację! Na zespół reflektora oczywiście 9odłyśnik wraz ze źródłem światła), a nie znaczek CE na przetwornicy. Zrób zdjęcie literek DC/R na twoich reflektorach. Jak zobaczę, to uwierzę.

  • #9
    D214d3k
    Level 39  
    Jakiś słaby ten przegląd. Na lampach są oznaczenia jakie żarówki mogą być stosowane. HC i HR lub HCR informuje, że światła mijania i drogowe muszą być halogenowe. To, że ktoś przymknął oko nie znaczy, że każdy będzie przymykał.
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chłopy, w samochodzie z napięciem ładowania równym 14V światła nigdy olśniewające nie będą, tym bardziej w wiekowym, gdzie na kostce żarówki na skutek korozji styków nawet do tych znamionowych 14V brakuje.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    siekieradek
    Level 10  
    Wiadomo że wraz ze wzrostem napięcia wzrasta jasność i skraca się żywotność. A przekaźniki dałem 2 w skrzynce i wykorzystałem oryginalne bezpieczniki przedtem na żarówkach miałem 12,3v To samo robiłem w astrze i maluchu i było git.
  • #15
    Zico63
    Level 37  
    siekieradek wrote:
    To samo robiłem w astrze i maluchu i było git.

    Tylko układ wiązek w VW (ich trasa, długość) to inna inszość...

    Czyli, wracając do sprawy - każdy styk, każdy niemal centymetr przewodu - to wymierne straty jasnośći - jak pisze Kolega Robokop; warto nowe przewody do przekaźników tak poprowadzić, by napięcie robocze było tylko koniecznie długo prowadzone, zaś sterowanie (85) - pal licho, niech będzie i pozawijane nawet dwa razy dookoła auta, przekaźnik i przy 8V przełączy!
    Upieram się: skrzynka bezpieczników to nie jest dobre miejsce, może i omija włączniki i stacyjkę ale droga tam za długa.
  • #16
    siekieradek
    Level 10  
    Inżynierowie przez lata do tego dochodzili i jakoś w samochodach z fabrycznymi przekaźnikami są właśnie tam. Ale to raczej inny temat.
  • #17
    D214d3k
    Level 39  
    Bo inżynierowie nie odpowiadają za to jak to będzie świeciło za 15 lat a inżynierami rządzą księgowi którzy nie chcą słyszeć o grubszych przewodach, dodatkowej puszcze z przekaźnikiem w komorze silnika .. .
    W maluszku były przekaźniki wpinane między 2 kostki jak się jeszcze dołożyło dobre kable i nowe kostki to było świetnie. Fabrycznie przez przełącznik w kolumnie, przez włącznik, przez stacyjkę i kilka złączek było 9V na kostce żarówki na samej żarówce jeszcze mniej.

    Co do żywotności żarówki to ostatnio kupowałem H7 z szumnym dopiskiem +50 Hertza i zostałem poinformowany, że norma to 200 godzin świecenia. Czyli w autobusie który jeździ na 3 zmiany raz na tydzień :). Dyskusja wynikła bo wcześniej kupiłem w promocjo po 5 złotych żarówki Cardos i po roku od zamontowania pierwszej padła szósta o czym nie omieszkałem naskarżyć sprzedawcy. Inna sprawa, że w jednej lampie są 3 i w drugiej 3 H7 ale halogeny trzymają się od lat.
  • #18
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    O matkoicórko! Robisz prosty eksperyment - na zapalonych reflektorach przewodem 2.5mm^2 robisz bypass z + akumulatora na żarówkę i z masy na żarówkę. I patrzysz, czy widać różnicę w świeceniu. Jak zauważysz rozjaśnienie się światła, to jest potencjał do przeróbek. Od razu rozwieję wątpliwości - podanie + na żarówkę w czasie jej świecenia nie spowoduje żadnych uszkodzeń.
  • #19
    GrubyC330
    Level 10  
    Witam i przepraszam że odświeżam temat ale szukałem coś tam znalazłem ale nie na tyle żeby być w pełni usatysfakcjonowany, więc tak zastosowałem przekaźniki świateł w lampach z żarówką H4, jestem zadowolony z świateł mijania ale drogowe jakoś mnie nie przekonują i zauważyłem że dużo lepiej świecą gdy palą się oba włókna w żarówce H4, wiem że podnosi to temp. w lampie i dobija odbłyśniki w lampach ale ze względu na to że lampy swoje już przeżyły a nowych nie mam zamiaru kupować do starego auta to chciałbym zrobić tak żeby po włączeniu świateł drogowych nie gasły światła mijania, zamieszczam schemat i chciałbym się upewnić czy wszystko będzie w porządku gdy to w ten sposób podłączę. Vw golf mk3 - słabe światła
  • #20
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Elektrycznie może i sprawnie, ale mechanicznie i wytrzymałościowo już bardzo nie. Przegrzana żarówka. Przegrzany klosz. Weź zdejmij te klosz i wymyj je od środka. Na pewno się polepszy. Zresztą przyzwoite zamienniki, NIE SOCZEWKOWE GÓWNA, czy to H4 , czy 2 x H1 są dostępne za rozsądne pieniądze.