Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw golf mk3 - słabe światła

siekieradek 09 Lip 2013 22:42 6372 19
  • #1 09 Lip 2013 22:42
    siekieradek
    Poziom 10  

    Czy ktoś ma do czynienia z lampami H4 clear w golfie mk3 czy warto, czy świecą lepiej od zwykłych. Mam już przekaźniki lepsze żarówki a nie chce zakładać tych H1+H1.

    0 19
  • Sklep HeluKabel
  • #2 09 Lip 2013 22:48
    D214d3k
    Poziom 39  

    W lampach jest przekaźnik ok ale czy poza przekaźnikiem jest jakaś dodatkowa linia zasilająca prosto z akumulatora lub alternatora?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 09 Lip 2013 23:14
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zmierzone napięcie na kostkach pod obciążeniem?

    1
  • #4 10 Lip 2013 02:03
    Zico63
    Poziom 37  

    To znaczy tak: przekaźniki mają być zasilane z punktu możliwie najbliższego lamp (najlepiej pobrać z klemy na akumulatorze) - to wie większość; mniejszość pamięta o Volkswagenowskim prowadzeniu mas: w odróżnieniu od fabryki, warto każdej żarówce reflektorowej dać porządną masę, swoją własną - tylko dla niej.
    Po tem rozważać różne reflektory. H4 Clear nie wiele pomoże, nadal jednocześnie będzie "wychodzić" tylko jeden rodzaj światła.
    Może chodzi o H7+H7 á la Golf4? Bo dopiero tam, jak i w H1+H1, na drogowych nie gasną mijania - świecą razem - i różnica jest konkretna: jasność i doświetlenie "pod nogi". Mam te H7 i nie narzekam.

    0
  • #5 10 Lip 2013 11:46
    Golf90
    Poziom 23  

    Zamiast przekaźników, nowych lamp i metry nowych kabli, proponował bym zainwestować w BI-XENON. Koszt 250zł, a różnica oszałamiającą. Sam takie założyłem w golf2, super sprawa.

    0
  • #6 10 Lip 2013 12:34
    D214d3k
    Poziom 39  

    Super sprawa ale .. brak homologacji, brak automatycznej regulacji poziomu zależnie od obciążenia auta (potrafią się położyć pod auto i sprawdzić obecność czujnika na wahaczu) a w konsekwencji brak dowodu przy pierwszym kontakcie z rozgarniętym patrolem.

    0
  • #7 10 Lip 2013 13:32
    siekieradek
    Poziom 10  

    Porządne H7+H7 to trzeba dać 500 zł i te żarówki szybko się palą i też nie kosztują mało. H1+H1 mijania świeci pod nogi cały czas plus drogowe to niewielka różnica w świeceniu w porównaniu z H4. Czytałem że te z gładkim szkłem w innych fabrycznych reflektorach są wydajniejsze. Czy ktoś świeci takimi lampami w mk3? PS Przekaźniki mam w skrzynce bezpieczników i ciągną prąd bezpośrednio z akumulatora dodatkowo masy przy lampach i różnica w napięciu między akumulatorem a żarówką jest 0,5V.

    0
  • #8 10 Lip 2013 14:27
    Golf90
    Poziom 23  

    Kolego D214d3k, brak homologacji??? Chyba na rynku u ruskich albo w markecie, w normalnym sklepie motoryzacyjnym mają homologację. Po drugie, auto które nie jest wyposażone w czujnik wysokości przeświut tylnej osi, nie musi go mieć. Zresztą, byłem dwa razy na przeglądzie technicznym, i diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń, tylko ustawił mi światła trochę niżej.

    Moderowany przez Błażej:

    To pokaż tą homologację! Na zespół reflektora oczywiście 9odłyśnik wraz ze źródłem światła), a nie znaczek CE na przetwornicy. Zrób zdjęcie literek DC/R na twoich reflektorach. Jak zobaczę, to uwierzę.

    0
  • #9 10 Lip 2013 15:34
    D214d3k
    Poziom 39  

    Jakiś słaby ten przegląd. Na lampach są oznaczenia jakie żarówki mogą być stosowane. HC i HR lub HCR informuje, że światła mijania i drogowe muszą być halogenowe. To, że ktoś przymknął oko nie znaczy, że każdy będzie przymykał.

    0
  • #11 10 Lip 2013 16:38
    robokop
    Moderator Samochody

    Chłopy, w samochodzie z napięciem ładowania równym 14V światła nigdy olśniewające nie będą, tym bardziej w wiekowym, gdzie na kostce żarówki na skutek korozji styków nawet do tych znamionowych 14V brakuje.

    0
  • #12 10 Lip 2013 16:52
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 10 Lip 2013 17:03
    robokop
    Moderator Samochody

    Toteż to samo napisałem. W dodatku różnica raptem 0,5V to już kosmos w jasności oświetlenia.

    0
  • #14 10 Lip 2013 18:36
    siekieradek
    Poziom 10  

    Wiadomo że wraz ze wzrostem napięcia wzrasta jasność i skraca się żywotność. A przekaźniki dałem 2 w skrzynce i wykorzystałem oryginalne bezpieczniki przedtem na żarówkach miałem 12,3v To samo robiłem w astrze i maluchu i było git.

    0
  • #15 10 Lip 2013 18:59
    Zico63
    Poziom 37  

    siekieradek napisał:
    To samo robiłem w astrze i maluchu i było git.

    Tylko układ wiązek w VW (ich trasa, długość) to inna inszość...

    Czyli, wracając do sprawy - każdy styk, każdy niemal centymetr przewodu - to wymierne straty jasnośći - jak pisze Kolega Robokop; warto nowe przewody do przekaźników tak poprowadzić, by napięcie robocze było tylko koniecznie długo prowadzone, zaś sterowanie (85) - pal licho, niech będzie i pozawijane nawet dwa razy dookoła auta, przekaźnik i przy 8V przełączy!
    Upieram się: skrzynka bezpieczników to nie jest dobre miejsce, może i omija włączniki i stacyjkę ale droga tam za długa.

    0
  • #16 10 Lip 2013 19:42
    siekieradek
    Poziom 10  

    Inżynierowie przez lata do tego dochodzili i jakoś w samochodach z fabrycznymi przekaźnikami są właśnie tam. Ale to raczej inny temat.

    0
  • #17 10 Lip 2013 20:14
    D214d3k
    Poziom 39  

    Bo inżynierowie nie odpowiadają za to jak to będzie świeciło za 15 lat a inżynierami rządzą księgowi którzy nie chcą słyszeć o grubszych przewodach, dodatkowej puszcze z przekaźnikiem w komorze silnika .. .
    W maluszku były przekaźniki wpinane między 2 kostki jak się jeszcze dołożyło dobre kable i nowe kostki to było świetnie. Fabrycznie przez przełącznik w kolumnie, przez włącznik, przez stacyjkę i kilka złączek było 9V na kostce żarówki na samej żarówce jeszcze mniej.

    Co do żywotności żarówki to ostatnio kupowałem H7 z szumnym dopiskiem +50 Hertza i zostałem poinformowany, że norma to 200 godzin świecenia. Czyli w autobusie który jeździ na 3 zmiany raz na tydzień :). Dyskusja wynikła bo wcześniej kupiłem w promocjo po 5 złotych żarówki Cardos i po roku od zamontowania pierwszej padła szósta o czym nie omieszkałem naskarżyć sprzedawcy. Inna sprawa, że w jednej lampie są 3 i w drugiej 3 H7 ale halogeny trzymają się od lat.

    0
  • #18 10 Lip 2013 22:09
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    O matkoicórko! Robisz prosty eksperyment - na zapalonych reflektorach przewodem 2.5mm^2 robisz bypass z + akumulatora na żarówkę i z masy na żarówkę. I patrzysz, czy widać różnicę w świeceniu. Jak zauważysz rozjaśnienie się światła, to jest potencjał do przeróbek. Od razu rozwieję wątpliwości - podanie + na żarówkę w czasie jej świecenia nie spowoduje żadnych uszkodzeń.

    0
  • #19 17 Mar 2014 08:24
    GrubyC330
    Poziom 9  

    Witam i przepraszam że odświeżam temat ale szukałem coś tam znalazłem ale nie na tyle żeby być w pełni usatysfakcjonowany, więc tak zastosowałem przekaźniki świateł w lampach z żarówką H4, jestem zadowolony z świateł mijania ale drogowe jakoś mnie nie przekonują i zauważyłem że dużo lepiej świecą gdy palą się oba włókna w żarówce H4, wiem że podnosi to temp. w lampie i dobija odbłyśniki w lampach ale ze względu na to że lampy swoje już przeżyły a nowych nie mam zamiaru kupować do starego auta to chciałbym zrobić tak żeby po włączeniu świateł drogowych nie gasły światła mijania, zamieszczam schemat i chciałbym się upewnić czy wszystko będzie w porządku gdy to w ten sposób podłączę. Vw golf mk3 - słabe światła

    1
  • #20 17 Mar 2014 20:23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Elektrycznie może i sprawnie, ale mechanicznie i wytrzymałościowo już bardzo nie. Przegrzana żarówka. Przegrzany klosz. Weź zdejmij te klosz i wymyj je od środka. Na pewno się polepszy. Zresztą przyzwoite zamienniki, NIE SOCZEWKOWE GÓWNA, czy to H4 , czy 2 x H1 są dostępne za rozsądne pieniądze.

    0