Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 HDI powazny problem...(.!!!!) Pomozcie!(!!!!)

06 Mar 2005 10:43 53879 13
  • Poziom 15  
    Problem jest powazny jest to pojazd mojego wojka i doslownie juz brakuje mu slow na ten woz... Ilu mechanikow odwiedzil juz nawet nie policze...Napisze od poczatku jak to sie dzialo....Gdy stalo sie to pierwszy raz samochod mial przebieg cos okolo 100 tys km bylo to okolo 7 miesiecy temu jechalem nim osobiscie gdy nagle samochod mi zgasl podczas jazdy....Odczekalem chwile zdiolem kleme z akumulatora po czym zapalil bez problemu i wrocilem do domu dystans 50 km i od tamtego momentu samochod wojka nie jezdzi stojac u roznych "mechesow"..... Objawy pozniejsze byly tkie ze samochod zapalal na chwilke jakies 10 sec i gasl a na wyswietlaczu centralnym wyskakiwala informacja " Antipolution Failut" czy cos takiego... Na poczatku byl w servisie peugeota to wzieli przedmuchali przewody paliwowe i przeczyscili ten zawor na pompie i zdiagnozowali na testerze wojek wrocil do domu (30km) i na podworku znow padl.... Od tamtego czasu zostalo wymienione przy nim kupe czesci zawor na pompie cala listwa wtryskiwaczy teraz nawet pompka paliwowa w zborniku paliwa i cos jeszcze....Teraz te objawy dzieja sie bardzo nieregularnie...Czlowiek ktory go aktualnie naprawia testowal go jezdzac nim zrobil nim prawie 2000 km i nic nie dzialo sie az pewnego razu pojechal nim do Poznania na gilede i juz nie wrocil na kolach tylko na lawecie.... Wojkowi doslownie rece opadaja mnie zreszta tez samochod mlody a nie jezdzi juz prawie rok!!!! Ostatnia moja nadzieja w Was ELEKTRODOWCY..... Jezeli ktos mial stycznosc z taka lub podobna usterka blagam o odpowiedz co moze byc co sprawdzic itd........ Pozdrawiam P.S. Zapomnialem Podac kilku bardzo waznych rzeczy ten silnik to 90 konny HDI poj 2000 system wtryskowy Boscha.... Aktualnie na desce swieci miga STOP wczesniej nie migal stalo sie to niedawno....Pozdro
    (!!!!) - ozdobniki? [h]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    witam
    poszukaj na forum peugeota, może tam Ci pomogą
    kiedyś mój znajomy tez miał taki sam problem z 307hdi 81 kW
    aż w końcu nie wytrzymał i auto zawieżli na lawecie do ASO peugeot w Berlinie
    chodzili przy nim 5 dni aż sie okazało ze była wada w pompie (mikropęknięcie) i co najciekawsze wymienili mu to za friko(auto bez gwarancji) aż do dzisiaj nie może w to uwierzyć
    pozdro
    T
  • Poziom 18  
    Myślę, że bez podłączenia tego do Diaga nie obejdzie się. Musisz napisać co podawał tester(jakie błędy jeśli były, no i inne pomiary)
  • Poziom 11  
    Mało informacji, ale jeśli chodzi o błędy to napewno będzie błąd nadzoru wysokiego ciśnienia. Powodem może być: regulator wysokiego ciśnienia, wtryski, komputer, instalacja, pompa niskiego ciśnienia, ale bez pomiaru parametrów nie stwierdzimy jednoznacznie przyczyny> Postaw auto w ASO i napewno zrobią!!! w Gdańsku napewno bez problemu!!!!!!
  • Poziom 2  
    Widzialem gdzies niedawno na www taki błąd i podobno nie obejdzie sie bez aktualizacji oprogramowania. Pierwsze modele 307 niby tak maja.
  • Poziom 14  
    Witam mam podobny problem jak kolega peugeot81. Otóż samochód(307 2.0HDI silnik RHY BoschEDC15C2) również zapala na chwile poczym gaśnie i nie można go odpalić . Po podłączeniu do kompa wchodzi błąd P1112 Informacja o ciśnieniu paliwa ;zablokowany regulator ciśnienia paliwa . Sprawdzałem w parametrach po odpaleniu ciśnienie jest w granicach 300bar silnik pracuje na wolnych obrotach po chwili ciśnienie zaczyna wzrastać aż do 550 bar i w tedy silnik gaśnie .Po skasowaniu błędu znowu można go odpalić .Wszystko wskazuje na to że to ten regulator ciśnienia ale nie wiem jak mam sie do niego dobrać :|
  • Poziom 14  
    w odniesieniu sie do wypowiedzi o wzrastajacym cisnieniu listwy proponuje kontrole ciaglasci instalacji miedzy ecm a czujnikiem cisnienia listwy domontaz krotkiej instalacji czujnika i polutowanie jej a wprzypadku braku rezultatu proba z innym czujnikiem wysokiego cisnienia
  • Poziom 13  
    Witam. Mialem podobny przypadek w C-5 2.0 HDi. Silnik gasl w chwile po uruchomieniu i ponowne zapalenie bylo mozliwe dopiero po kilku minutach. Komp. wyswietlal: antypolution fault. Przyczyna bylo zatarcie regulatora wysokiego cisnienia. W serwisie zaproponowano wymiane [1600zl] i zgodzilbym sie na to, ale czas oczekiwania na ta czesc wynosil 7 dni! Nie moglem tyle czekac i w odruchu desperacji wykrecilem ten nieszczesny regulator. Wystaje z niego malutki trzpien: byl zupelnie nieruchomy jak przyklejony. Zaczalem nim delikatnie poruszac i w pewnym momencie drgnol! Zastosowalem WD-40 i za chwile poruszal sie bez zadnych oporow. Zalozylem i silnik odpalil od razu, blad sie nie wyswietla. Bylo to 3 lata temu, przejechalem 150 000km. i jest ok. Podejrzewam, ze mialem duzo szczescia bo pewnie nie zawsze da sie to naprawic w tak "partyzancki" sposob. Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    drogi kolego "peugeot81" ,z tego co piszesz wynika ze zaciera sie pompa wyskiego cisnienia. do wymiany oczywiscie pompa razem z rególatorem i filtrem paliwa! ostatnio mialem identyczny przypadek,auto trafilo do mnie po kilku mechaniorach i co sie wkoncu okazalo ze był włozony odwrotnie filtr paliwa i wszystkie syfty z filtra i baku paliwa poszły na pompe wyskiego cisnienia i gotowe! zande czyscenie ani płukanie nie pomoże! pompe udalo mi sie kupic uzywaną(po przebiegu 2000km,prawie nówka) razem z rególatorem za800 zl. jak nie bedziesz mógł z nim dojsc to dawaj go do mnie:D
    pozdawiam!
  • Poziom 13  
    Wlasnie! Zapomnialem dodac, ze u mnie problem wystapil po wymianie filtra paliwa przy okazji wymiany oleju w warsztacie przy stacji benzynowej. Mechanik tak zalozyl wklad filtra, ze ten sie zgniotl i paliwo plynelo sobie bezposrednio. Wniosek: nie wymieniajcie filtra byle gdzie bo to wbrew pozorom bardzo powazna sprawa.
  • Poziom 18  
    No to juz wiesz co jest trzeba zrobic czyli pompa do przegladu gdyz sa one bardzo czułe na paliwo i syfy w nim. Na 99% w tych modelach taki przypadeki konczą sie wymianą pompy lub regeneracją jak uszkodzenie tylko na regulatorze cisnienia.
  • Poziom 14  
    U mnie jest jeszcze jeden objaw po odłączeniu czujnika ciśnienia na listwie silnik pracuje i nie gaśnie w parametrach ciśnienie utrzymuje się w granicach 390 bar na wolnych obrotach a na pełnym gazie silnik ma 3000 obr i ciśnienie 500 bar . Czy możliwe że czujnik ciśnienia szaleje i podbija regulator na pompie :?: bo już sam nie wiem regulator jako tako pracuje i w parametrach widać jego zmiany więc może to ten czujnik robi zamieszanie.
  • Poziom 17  
    po odpieciu czujnika bedzie pracował, najlepiej wykrec regulator i go dobze obejzyj,oprucz tego zdejmij pokrywe filtra paliwa i sie dobze przyjzyj temu co tam pływa,mysle ze wszystko po tym powinno sie wyjasnic.pozdrawiam!
  • Poziom 2  
    Dokładnie...

    Witam
    MIAŁEM , zaznaczam miałem taki sam problem "Antipollution fault" .
    Mam Peugeota 307 hdi 2001 rok, 2.0 litra silnik siemensa zdaje sie 90-95konny...
    Problem pojawiał się gdy odpalałem autko zimne , np.po nocce nad ranem gdy czas do pracy...przekręcam stacyjkę, odpalał się za pierwszym kopem, przygazówka - i strasznie kopci przy odpalaniu, ok, ruszam , 30-40kmh i nagle komunikat "Antipollution fault" obroty nie chcą wejść powyżej 2,5tys.obr. ,autko jakby nie miało siły, staje wyłączam autko na 10-15 sekund odpalam ponownie i już jest ok niema komunikatu obroty wchodzą wysoko...jadę do pracy... po przeczytaniu wcześniej waszych postów przestraszyłem się ze będę musiał wywalić 2-4tys na pompę wysokiego ciśnienia lub FAP lub jeszcze coś innego, ale obyło się...koszt części 129zeta, naprawa-wymiana - samodzielna !!!
    Kupiłem filtry:) , paliwa, powietrza i niemający z tym nic wspólnego kabinowy.
    Stare były zasyfione - masakra...ojciec zawodowy kierowca stwierdził ze jeszcze takich nie widział... dodatkowo wyczyściłem obudowy w których znajdują się filtry, w obudowie-pojemniku na filtr paliwa na dnie był osad i jakieś drobinki jakby ktoś wrzucił garść(może nie garść-trochę na dnie) piasku plażowego-drobniutkiego, wszystko poskładawszy na nowo po wyczyszczeniu - odpalam - ruszam i pierwszy szok... autko ma takiego powera jakiego nigdy nie miało (jestem drugim właścicielem) Jest duuzo...silniejszy ma takiego kopa ze jestem w szoku ale nic...wieczór już był pora do domku ...i spać... nad ranem do pracy odpalam jak ZAWSZE odkąd miałem ten komunikat (od 3-4miesiecy) i następny SZOK !!!! odpalił bez problemu, niema komunikatu i niema już problemu już 3 dzień:) (a problem był codzienne)
    Wiec mogę poradzić wszystkim którzy maja taki problem jaki JA OPISAŁEM by wymieni filtry paliwa i powietrza i dokładnie wyczyścili obudowy(pojemniki) w których znajdują się filtry:)
    Teraz mogę napisać że wiedziałem ze filtry są ważne, ale nie zdawałem sobie sprawy ze aż tak ważne :) i że tak łatwo pozbędę się moich problemów:)

    Już szczęśliwy posiadacz peugeota 307hdi 2.0l, 2001 rok...pozdrawiam:)