Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK4 - Wymiana sprężarki klimy

10 Lip 2013 07:09 6528 11
  • Poziom 28  
    Witam
    Wczoraj ojciec pojechal na nabicie klimy Mondeo MK4 1,8 TDCI 07r. Po nabiciu i przejechaniu kilku km sprzeglo od klimy zakopciło i sie rozleciało. W związku z tym mam pytanie
    1 Czy da sie wymienić samo sprzęgło nie odpinając kompresora?
    2 Czy automatem do klimy można nie wbić oleju co ewentualnie mogło doprowadzić do uszkodzenia sprzęgła klimy?
    3 Czy w inne fordy tez była tak sprężarka wsadzana - jeśli tak to jakie?
  • Poziom 14  
    ad1 tak
    ad2 rozwalone sprzęgło może nie mieć związku z pracą klimy.
    ad3 tak,ale może różnić się sprzęgłem bądź wyjściami rurek
  • Poziom 28  
    W jaki sposób jest montowane to sprzęgło? Kiedyś w moim roverze jak oglądałem to było na nity, i zeby zdjąć sprzęgło trzeba było je zeszlifować, a tu jak jest, skręcane, nabijane?
  • Poziom 14  
    Przykręcane jest centralnie śrubą.Nie widziałem nitowanego,każde musi być do ośki sprężarki w jakiś sposób przykręcone
  • Poziom 28  
    czyli wychodzi na to ze zdjecie sprzęgła jest stosunkowo proste. Mam zamiar dziś kupić sprężarkę i przełożyć sprzęgło. Samych sprzęgieł nie znalazłem, a pewnie cena nowego bedzie większa niz calej używanej sprężarki.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    szukaj w IC,maja sprzęgłą i same tarczki nawet
  • Poziom 28  
    dzięki wielkie za pomoc, powiedz jeszcze czy przy wymianie samej tarczy trzeba zdejmować pasek klinowy?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    beru napisał:
    ad2 rozwalone sprzęgło może nie mieć związku z pracą klimy.

    Moim zdaniem może mieć.
    Jeżeli uszkodził się kompresor i został zablokowany a najsłabszym ogniwem było sprzęgło to uszkodziło się ono a nie pasek.
    Nie wiem jak jest w MK4 a le w MK3 sprzęgło potrafi się ślizgać i wtedy wyciąga się podkładkę spod sprzęgła.
    Przy wymianie tarczy nie trzeba paska ściągać ale nie wiadomo czy u Ciebie zakopciło się z tarczki czy z cewki.
  • Poziom 28  
    ogólnie to klima odpala kompresor chodzi, tylko sama ta duza pokdladka od zewnetrznej strony ma luz ok 1 mm i lata, ale techanicznie i elektrycznie to niby dziala
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak nie rozkręcisz to się nie przekonasz.
    Dziwi mnie to że ma luz 1mm i koło potrafi przy tym napędzić kompresor.
  • Poziom 28  
    no nie mierzyłem suwmiarka czy ma 1mm ale luz ma spory bo nawet można ja odchylić delikatnie palcem. Z tego co mi mówił ojciec to w zakładzie klimy wysypały się jakieś podkładki - pewnie chodziło o fragmenty tarczy.
  • Poziom 28  
    Dzis dostałem nowa tarcze, po założeniu i przykręceniu okazało sie ze klima cały czas chodzi. Zdemontowałem tarcze i okazało sie ze jest trochę inna, generalnie jest niższa o jakieś 3-4 mm kładąc ja oska w do dołu. Teraz mam problem bo założyłem stara i po dokręceniu tez klima chodzi cały czas, jeśli dokręcę bardzo lekko to wtedy działa prawidłowo - załącza i wyłącza. Czy w samym elektromagnesie mogło sie cos przesunąć czy uszkodzic od dokręcenia zbit krótkiej tarczy? Ta nowa wizualnie jest bardzo podobna, i da sie ja założyć, tylko musiala by byc bardzo lekko zakręcona śrubka zeby to chodzilo, a tak to prędzej czy później spadnie. Czy w normalnych warunkach ta tarcza przesuwa sie do elektromagnesu jak sie włącza klimę i odsuwa jak sie ja wyłącza?

    Dodano po 33 [minuty]:

    PS jaka powinna byc szczelina między tarcza sprzęgła a kołem pasowym?

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    Okazało sie ze sprzęgło było nie do tej sprężarki, ale ni jak nie można ustalic jakie powinno byc. Moze ktos wie jakiej firmy sprężarka siedzie w tym aucie - u mnie sa nieczytelne napisy na nalepce