Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W202 2,2D 1993r - Wskaźnik temperatury silnika.

10 Lip 2013 16:51 6186 6
  • Poziom 13  
    Witam!
    Mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego w Mercedesie W202 z 1993 roku z silnikiem 2,2D. Mianowicie na początku wyświetlał na kompie dwa błędy, tj. Błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego B11/4 i błąd czujnika temperatury powietrza wlotowego B17. Bez namysłu wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (w sklepie okazało się, że w bloku są dwa czujniki temperatury, nie ma pojęcia od czego jest ten drugi czujnik temperatury, może ktoś wie), czujnika temp. powietrza wlotowego nie ruszałem. Po wymianie okazało się, iż błędy nadal występują, więc zacząłem przeglądać instalację elektryczną. Ku mojemu zdumieniu cała wiązka (2przewody) od czujnika temperatury płynu chłodzącego była sparciała, izolacje przewodów się dosłownie rozleciały do samej kostki przy prawym kielichu amortyzatora, wymieniłem oby dwa przewody i podłączyłem do kompa diagnostycznego, teraz błąd czujnika temp. płynu chłodzącego zniknął, lecz nadal nie działa wskaźnik temp. Rozebrałem deskę wskaźników i dobrałem się do wskaźnika temp. Po rozebraniu okazało się, że na silniczek od wskazówki idą trzy piny, po pomierzeniu wiem, że na jednym jest +12V, na środkowym powinna być masa, a na trzecim jest ok. 4,76V. Po bezpośrednim podłączeniu samego wskaźnika do zewnętrznych źródeł zasilania wskaźnik nie zareagował, natomiast jak nie podepnę masy, to wskazówka idzie na maksa w górę. Czy ktoś mi może powiedzieć, co z tym wskaźnikiem jest nie tak.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 22  
    Jeden to czujnik sterownika silnika, a drugi (jednoprzewodowy) wskaźnika na desce. Wszystkie przewody sprawdziłeś? Zestaw wskaźników to bym na razie zostawił w spokoju i na próchniejącej instalacji się skupił.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 13  
    Będę szczery najbardziej skupiłem się na czujniku oznaczonym B11/4, gdyż to on wywalał błąd na kompie, na pewno wymienione są obydwa czujniki, a doczytałem się, że ten drugi oznaczony jako B11/8x1 jest jako "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej układu podgrzewania podczas pracy silnika". Pewnie masz rację by przejrzeć dokładnie instalacje tego drugiego czujnika, a może ktoś się orientuje w jakim zakresie napięć powinien być sygnał z czujnika na wskaźniku temperatury?
  • Poziom 22  
    Z tym jednoprzewodowym czujnikiem to Cię chyba w błąd wprowadziłem. W dieslu zdaje się czujnik od wskaźnika temperatury jest w jednym kawałku właśnie z czujnikiem układu podgrzewania świec żarowych. Także fizycznie dochodzą tam dwa kabelki, ale są to dwa niezależne czujniki w jednej obudowie zmieniające rezystancję względem masy. Co do zakresu napięć na czujniku to nie umiem nic powiedzieć, natomiast ideałem byłoby sprawdzenie jaką rezystancję czujnika widzi zestaw wskaźników.
  • Poziom 8  
    Mam podobny problem, z tym że mi faluje wskaźnik temperatury, dopiero jak przyłożę delikatnie w daszek zegarów, to wraca do normy. Czasem niestety trzeba czynność powtarzać kilkakrotnie.
  • Poziom 1  
    witam was koledzy co do licznika temperatury który raz pokazuj raz nie przerobiłem ten temat sam osobiscie wymieniłem czujnik nie potrzebnie w bloku silnika tez pukałem w licznik raz pokazywał raz nie okazało sie ze problem był w samym liczniku mianowicie w kosce do licznika gdy ja docisnołem od dołu licznik temperatury pokazywał pieknie okazało sie ze walniety jest licznik pusciły zimne luty w srodku na płycie kombinowałem i nic nie wymysliłem kupiłem drugi licznik i problem znikł
  • Poziom 13  
    Witam po bardzo długiej przerwie.
    Na wstępie dziękuję za pomoc i zainteresowanie się tematem. Wydawało mi się, że problem rozwiązałem wcześniej, lecz problem powrócił i dziś znów miałem zaszczyt "pobawić" się problemem ze wskaźnikiem temperatury. Już piszę, czego się dowiedziałem grzebiąc w wiązce przewodów. Czujniki jak napisałem są dwa w bloku, oby dwa są dwu pinowe, czyli odchodzą od nich po dwa przewody.
    Czujnik bliżej przodu jest od podawania temperatury do kompa i jego uszkodzenie wywala błąd B11/4 (tak jak pisałem musiałem wymienić przewody, gdyż w oryginalnych po prostu wyparowała otulina, przewody wymieniłem od czujnika do okrągłej złączki znajdującej się pod maską w prawym górnym rogu).
    Czujnik znajdujący się za czujnikiem opisanym powyżej, to czujnik podający sygnał do wskaźnika temperatury, tutaj też winą okazały się przewody "bez otuliny". Niestety w tym modelu nie masuje on przez obudowę (co powiem szczerze wyprowadziło mnie w pole), okazuje się, że obydwa przewody idą do wskaźników. Z powodu dzisiejszego braku czasu, a co ważniejsze braku zastępczych przewodów, jeden przewód zmasowałem z silnikiem (oryginalnie idzie kolor biały), a drugi przewód polutowałem i opatuliłem koszulką termokurczliwą. Po szybkich testach z opalarką wskaźnik ruszył. Na pewno nie odpuszczę i wymienię obydwa przewody, gdyż obawiam się, że w teraźniejszej konfiguracji wskaźnik może przekłamywać.
    Dla ludzi, którzy borykają się jeszcze z podobnym problemem dopiszę, że brak wskazań może być również spowodowana luźną kostką na czujniku, sam też miałem taki przypadek i niestety po próbie naprawy musiałem wymienić czujnik, gdyż plastik od czujnika, w który wpina się kostkę z przewodami dosłownie odpadł.