Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 105 - Układ paliwowy,pompka paliwa,zbiornik paliwa

12 Lip 2013 22:32 7818 9
  • Poziom 10  
    Witam panowie mam problem z DAFem 105.Wymieniłem popmpke paliwa co jest za małym zbiornikiem i jak odpale silnik to poppuje od razu paliwo do tego dużego zbiornika aż w czasie jazdy wycieka z dużego zbiornika paliwo.Co mam robić albo gdzie patrzeć?
  • Poziom 30  
    KarlitoM napisał:
    Co mam robić albo gdzie patrzeć?

    A co widzi "deska" przy pełnym stanie paliwa w głównym zbiorniku? Sprawdź też stan potencjometru w zbiorniku dodatkowym.
  • Poziom 10  
    W zbiornikach paliwa jest mniej więcej po połowie.Potencjometry sprawdzałem i są dobre mają przybliżone parametry.Jak odpaliłem Dafa to pompka się załącza i pompuje paliwo bo rozłączałem na trójniku,jak odłączyłem podczas pracy silnika kostke od jednego smoka to przestała chodzić i podłączyłem z powrotem zaczeła chodzić i z drugiej strony to samo i jeszcze jedno na włączonym kluczyku jak odłącze lewy smok to pokazuje na wyświetlaczu że jest paliwo a jak odłącze ten smok na mniejszym zbiorniku to wskazówka opadnie mimo że jest ten duzy podłączony,czy tak powinnobyć czy też powinien pokazywać?
  • Poziom 30  
    Powinno być odwrotnie.Ten z którego ciągnie paliwo jest głównym i to z niego powinno wskazywać na desce.
  • Poziom 10  
    Tak jest właśnie że na lewym zbiorniku pokazuje że jest czyli na tym co ciągnie paliwo a na tamtym nie.Co by tu jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 30  
    KarlitoM napisał:
    i jeszcze jedno na włączonym kluczyku jak odłącze lewy smok to pokazuje na wyświetlaczu że jest paliwo a jak odłącze ten smok na mniejszym zbiorniku to wskazówka opadnie mimo że jest ten duzy podłączony,czy tak powinnobyć czy też powinien pokazywać?

    To ja już nic z tego co piszesz nie rozumiem.
    pitool napisał:
    Powinno być odwrotnie.Ten z którego SILNIK ciągnie paliwo jest głównym i to z niego powinno wskazywać na desce.

    Może teraz jaśniej napisałem.
    Pisałeś że zmieniałeś pompkę.Sprawdź czy tam przypadkiem pinologia jest taka sama jak w starej.
  • Poziom 10  
    pinów nie sprawdzałem powiem szczerze skoro była oryginalna DAFa to jestem raczej pewien że musi być dobrze no ale zobacze.Co by tu jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 10  
    Kupiłem nowe smoki i to samo. Piny na pompce sprawdzałem i też są tak samo rozmieszczone.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Obydwa zbiorniki paliwa mają czujnik poziomu.Obydwa czujniki wysyłają sygnał o poziomie paliwa w zbiornikach do pompy wyrównującej.Są dwa zbiorniki: główny i dodatkowy.Pompka jest przy zbiorniku dodatkowym, ale przetłacza tylko paliwo z tego dodatkowego do głównego.
    Układ elektroniczny w pompce porównuje sygnały z obydwu czujników poziomu.
    Pierwszy raz pompka jest uruchamiana, kiedy zbiornik główny jest w połowie pusty (50%), a w zbiorniku dodatkowym poziom paliwa jest wyższy niż w zbiorniku głównym.Pompka pozostaje włączona dopóki poziom w zbiorniku dodatkowym będzie niższy niż w głównym.Kiedy poziom w zbiorniku głównym znowu spadnie poniżej poziomu w dodatkowym, pompka znowu się włączy dopóki poziom w zbiorniku głównym znowu sie podniesie powyżej poziomu w zbiorniku dodatkowym.dopuszczalna różnica poziomów pomiędzy głównym a dodatkowym, przy którym przestanie pompować to około 2.5cm
    Pompka nie będzie pracować jeżeli zbiornik dodatkowy jest prawie pusty aby zapobiec usterki pompki przez pracę na sucho.
    System korekcji poziomu paliwa działa tylko przy pracującym silniku.
    Z powyższego możesz wywnioskować, że masz problem albo z sygnałem poziomu ze zbiornika głównego (pompka dostaje sygnał, że poziom w głównym jest za niski i się nie podnosi względem tego w dodatkowym), lub z sygnałem poziomu ze zbiornika dodatkowego (pompka dostaje sygnał, że poziom jest wyższy niż w głównym)Ja stawiam, że masz problem z sygnałem ze zbiornika głównego, bo powyżej połowy poziomu w głównym powinna stanąć, a nie wyłącza się- tak jak pisałem na wstępie.
    Masz prawdopodobnie problem z fałszywą rezystancją na obwodzie czujnika poziomu paliwa w zbiorniku głównym (np. skorodowany przewód lub piny), bo sygnał z czujnika przy pełnym zbiorniku głównym paliwa wnosi 3.4 V (500 ohm) a przy pustym około 0.18V (9 Ohm).Te wartości dotyczą aut produkowanych do 48 tygodnia 2007 roku, bo po tej dacie wartości rezystancji są dokładnie odwrotne, tzn. po 49 tygodniu 2007 roku pełny bak - 0.88V (51 ohm), pusty zbiornik paliwa - 4.04V (992 Ohm).
    W okrągłej kostce wejście sygnału z czujnika poziomu paliwa zbiornika głównego do kostki pompki paliwa jest pinem nr. 4, a z czujnika poziomu paliwa zbiornika dodatkowego pinem numer 5.
    W płaskiej kostce jest to pin numer 1 dla sygnału ze zbiornika głównego, a pinem numer 2 z dodatkowego.
    Miłej zabawy
  • Poziom 10  
    Kolego zamieniłem przewody na tej kostce co dochodzi do pompki z czujników poziomu i jest dobrze. Jak silnik pracował i ustawiłem czujniki poziomu równo to pompka nie chodzi jak zmniejszyłem poziom na głównym to pompka pracuje jak zwiększam to przestaje chodzić. Zrobiłem test drogowy. Przelałem 60 litrów ropy do zbiornika mniejszego odpaliłem silnik pompka chodzi pojechałem na próbę przyjechałem pompka przestała chodzić bo przepompowała następnie wyciągnąłem czujniki ze zbiornika włożyłem listwę w zbiornik duży i mały i było różnicy, może ze 3cm i raczej jest ok. Nie wiem może ktoś przede mną kombinował ale jak ja to auto zacząłem robić to nie chodziła pompka no i potem te ceregiele zaczęły się robić.