Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wywaliło korki - brak prądu w prawie całym mieszkaniu

venetia 13 Lip 2013 02:26 57123 5
  • #1 13 Lip 2013 02:26
    venetia
    Poziom 2  

Z góry przepraszam za brak fachowego słownictwa, ale nie znam się zupełnie na elektryce :) .

A więc: w mieszkaniu włączony był wyłącznie komputer, router,l odówka, router, lampka biurkowa i jedno światło górne w pokoju. Wstałam od komputera, idę do łazienki i nagle: bum!, zgasło światło z hukiem, myślałam, że na zawał zejdę, bo było naprawdę głośno. Wszystko się wyłączyło, włącznie z komputerem. Od razu zajrzałam do 'takiej' skrzynki z korkami nad drzwiami wejściowymi i z ośmiu takich przełączników pierwszy i ósmy były przechylone w dół, więc przełączyłam je w górę. I światło wróciło - częściowo.
    Jest w gniazdkach przy podłodze (w całym mieszkaniu).
    A górne światła nie działają nigdzie, w żadnym pomieszczeniu. Nie działa też światło w okapie i lodówka - nie mam pojęcia jak lodówka jest podłączona, na jakiej wysokości leży gniazdko, sama jej nie odsunę.

Co może być przyczyną tego co się stało?

Może przedłużacz, do którego podpięty jest komputer ,głośniki, lampka, jest wadliwy? Ale się nie spalił, dzięki temu mogę pisać z komputera teraz.

Czy może to wynikło ze zbyt dużego obciążenia? Ale nie wiem jakim cudem, bo normą jest pracujące naraz 3 światła górne, 2 laptopy, 1 komputer zwykły, zmywarka, lodówka, pralka i jakoś wtedy się nic nie działo. A teraz jedna trzecia z tego pracowało tylko, a mimo to zgasło światło.

Przypomniało mi się, że w przeciągu ostatnich paru miesięcy już kilka razy mi korki wywalało. Ale nie pamiętam które. No i wtedy po włączeniu tych korków światło powracało wszędzie. A teraz 'zonk',w większości nie działa.