Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B8 2.0 TFSI - nierówna praca silnika na jałowym biegu

asiorr1 13 Jul 2013 10:11 29670 12
  • #1
    asiorr1
    Level 11  
    Witam.
    Jakiś czas temu kipiłem Audi A4 B8 2009r.
    Po tygodniu od kupna zaświeciła się kontrolka silnika i rozpoczęła nierówna praca.
    Po odpaleniu silnika jak obroty spadną do 900 na jałowym czuć drgania silnika. Po ok minucie kontrolka silnika ze stanu świecenia przechodzi w miganie, po kolejnej minucie dodatkowo zapala się EPC i wtedy odłączany jest pierwszy cylinder z tego co mi wiadomo.
    Po podłączeniu do komputera program pokazuje wypadanie zapłonów na pierwszym cylindrze.
    Zrobiłem już:
    wymiana świec, cewek
    zamiana wtrysków miejscami (cały czas wypadanie na pierwszym cylindrze)
    wymiana filtra powietrza
    regeneracja głowicy, wymiana uszczelek (faktycznie na zaworach był dość duży nagar)
    Niestety po tym wszystkim nie udało się pozbyć wibracji silnika. Ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem usterki
  • #2
    car centre
    Level 18  
    Sprawdź kompresje na pierwszym cylindrze i porównaj z resztą cylindrów. Może problem nie był w głowicy. Jak kompresja w miare dobra to niech ci ktoś sprawdzi sygnał ze sterownika na cewkę pierwszego cylindra - przed pojawieniem się problemu w tej pierwszej minucie, i po
  • #3
    asiorr1
    Level 11  
    bywały momenty kiedy pracował dobrze (zazwyczaj po skasowaniu adaptacji) jednak po jakimś czasie na wolnych obrotach sytuacja się powtarzała. Kompresja jest w normie.
    Elektronika była sprawdzana i podobno wszystko jest ok a sygnały rozjeżdżają się przy fazatorze rozrządu. Wydałem już dość dużo i zanim podejmę decyzję o robieniu rozrządu chciał bym wykluczyć wszystkie inne możliwości bo zarówno mi jak i znajomemu mechanikowi nie wydaje się żeby to był rozrząd.
  • #4
    car centre
    Level 18  
    No ale przecież fazator rozrządu nie zmienia fazy indywidualnie do każdego cylindra. W jaki sposób by wpływał na wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Szukaj tego co rożnicuje ten pierwszy cylinder od pozostałych. Jeśli nie ma problemu w mechanice silnika to sygnał zapłonu i wtrysku na pierwszy cylinder w porównaniu z innymi. Może coś wyjdzie. Na oscyloskopie sprawdzaj. Może sterownik ma fochy albo złe styki na wtykach
  • #5
    asiorr1
    Level 11  
    Właśnie dlatego nie wydaje nam się, żeby to był rozrząd. Chociaż z drugiej strony może jest rozregulowany, albo łańcuch się rozciągnął (Audi tego nie przewiduje ale może jednak).
    Z historii auta wynika, że problemy z nierówną pracą były już przy przebiegu 100 tys a ja kupiłem go jak miał 157 tys
  • #6
    beru
    Level 14  
    Zdjęcie kolektora ssącego prawdę Ci powie .
  • #7
    asiorr1
    Level 11  
    Z kolektorem ssącym jest OK.
  • #8
    darekland
    Level 2  
    Witam co do drgań w silniku 2,0 TFSI radze sprawdzić napinacze łańcucha i sam łańcuch czy się nie wyciągnął im szybciej tym lepiej ja niestety miałem takie same oznaki i właśnie pare dni temu rozrząd sie rozsypał a co za tym idzie silnik również czekam na odpowiedż Audi Polska czy poczują sie winnym i wymienia na nowy silnik lub 50/50 koszty podziela
  • #9
    asiorr1
    Level 11  
    Darekland podobno ten łańcuch nie jest przewidziany do wymiany i z tego co słyszałem nigdy nie powinien się rozciągnąć.
    Dostałeś już informację od nich? Udało Ci się załatwić ten temat?
  • #10
    darekland
    Level 2  
    Tak dostałem odpowiedz , są skłonni pokryć 70% kosztów wymiany silnika jest to odpowiedż Volkswagen group Polska na która sie nie zgadzam i mam nadziehe że pokryja całośc znam taki przypadek w silniku 1,8 tfsi silnik został wymieniony na koszt Audi
  • #11
    orezz
    Level 2  
    Cześć,

    czy udało Ci się znaleźć powód? Mam takie same objawy z 1.4TSI 160km. Na jałowym czuc drgania, ale kontrolki zaczynaja sie swiecic + skoki mocy w czasie gwałtownego przyspieszania. Byłem juz z w aso z 8 razy z tym. Wymieniono mi swiece, teraz wtrysk. Ale nadal tproblem wystepuje.

    Pozdrawiam
  • #12
    darekland
    Level 2  
    Witam sprawdz rozrząd a dokładnie łancuch i napinacze u mnie napinacz sie rozciągnął i łanuch przeskoczył niestety silnik w połowie do wymiany poszedł a że mieszkamy w naszym kochanym kraju serwis Audi wypioł sie na mnie chodz wiedzą że jest to ewidentnie wada siloników TFSI

    Dodano po 5 [minuty]:

    NIestety nie poczuli sie do odpowiedzialność za rozciągniety łańcuch dodam że przy przebiegu 141000 tys serwisowany tylko w Audi także omijam te wynalazki z daleka koszt naprawy silnika 16000 tys zł i rozłorzone ręce pana serwisanta że to nie wina Audi . nigdy wiecej Tfsi
  • #13
    fjodek
    User under supervision
    jest takie cos jak turbo kamera